Ringer ni på bilannonser när Mohammed, Habib eller liknande säljer?

Muttley
9 januari 2014 ·

Ringer på de jag är intresserad av.  De får komma varsomhelst ifrån så länge de går att kommunicera.

Säljer hellre till invandrare än svenskar.  Svenskar är så brutalt korkade ibland.   

Och varför skulle jag lägga in mitt efternamn i en annons?  Nöjer mig med förnamn då jag inte vill att folk ska åka hit och snoka innan.

diamond_ Diamond
9 januari 2014 · 540 Inlägg

Finns lika många svenskar som försöker blåsa som blattar gör.. har bara att göra med vad för blatte/svenne det är!
inget annat..

kan säga att har blivit mer blåst av svenskar än dom bilar jag köpt av blattar..

I'm Rick James Bitch!
Muttley
9 januari 2014 ·

diamond_ skrev:
Finns lika många svenskar som försöker blåsa som blattar gör.. har bara att göra med vad för blatte/svenne det är!
inget annat..

kan säga att har blivit mer blåst av svenskar än dom bilar jag köpt av blattar..

Blev blåst för ett tag sen.  De var en svensk och de jävliga är att jag ser hans balkong smile

TurbOla Reservdansk
9 januari 2014 · 6 271 Inlägg

Nu är annonsen borttagen från Blocket, men jag hade ett lysande exempel. smile

En kille i Landskrona skulle sälja sin S60 2,4T.
Syftningsfel, stavningsfel, fel meningsuppbyggnad.

Mitt i annonstexten kommer 8 rader med perfekt skriven text men som handlar om S60R AWD.

Sen fortsatte det med lika dåligt skriven text som i början.

Så, hade han inte skrivit något själv utan bara kopierat en text rakt över (som då handlar om rätt bilmodell såklart) så hade man inte kunnat ana någonting.
Förutom namnet på säljaren då.



Jag köpte bil av en kille i Staffanstorp en gång.
Det gör jag inte om igen, han slarvade bort ägarbytespapperna, och krävde att jag skulle betala honom för att han var tvungen att försäkra bilen under tiden.

Men jag hade redan försäkrat bilen, och kvitto på köpet hade jag med, så han fick snällt ordna nya papper som vi kunde skicka in igen.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Squidspeed #GoodToBeBad
9 januari 2014 · 856 Inlägg

Är det bara jag som är villig att erkänna att stora varningsklockor gällande etniskt ursprung och grundläggande fiffel tänds så fort namnet på annonsen är "BMW", "Emma-Sara" eller valfritt nysvenskt namn? Klart som tusan att det finns undantag även här - även jag har invandrade vänner, men som någon innan mig skrev - jag vet hur de funkar first hand; skulle aldrig köpa deras bilar! smile

...och oftast i dessa annonsen vi pratar om är det "Ali-baba och de 13 förövarna" alternativ "banan-svenne" med <<dyfflekkffii>> i skogen med 32.000 stavfel och "volvo. godis, skambjud åker i skräppapperkorgen, seriösa ringer!!!!11!" skrivet på varannan rad. Vad är det med de där förresten? Har själv haft massor av Volvobilar, men vafan vaddå godis? En VX3 originalkam och en diffad axel? Skit på er och sätt rätt pris på skrotet istället..! smile

Men; som svar på frågan: JA! Är bilen intressant så ringer jag givetvis. Men med ovan skrivna meningar sagda är det dock osannolikt att det blir affär på nämna premisser.. tongue

Masquerade Aldrig nöjd
9 januari 2014 · 804 Inlägg

Nej, aldrig. Hoppar även över annonser där bilmärket står som säljare, om texterna är fulla av felstavningar eller om bilden är tagen i någon invandrarförort.

Livet är för kort för att äga Volvo.
skanepiraten
9 januari 2014 · 466 Inlägg

Nepp ^^

Volvo 740 TIC "Jenny" (1986)
nixon89 klabbarpan
10 januari 2014 · 3 041 Inlägg

Har ringt på många annonser där namnet varit Opel BMW tex. Oftast äldre personer som svarat. Känns helt enkelt som om det varit misstag där. Givetvis har jag säkerligen haft tur smile köpte i förrgår en väellåda. Där stod det Opel omega som namn smile jag vart sjukt nöjd efter den affären iaf wink

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
JonR
11 januari 2014 · 3 259 Inlägg

Svarar någon på hiphopsvenska eller finska(förlåt ni finnar utan lackskor och bakåtslick) lägger jag på luren rakt av. Inte ens värt besväret med en enda fråga. Det är min erfarenhet efter väldigt många blocket-affärer. Har blivit mordhotad och utpressad för många gånger! Problem vid affärer med ursvenskar kanske 5ggr av 100, problem i affärer med resten är ungefär 99,99ggr av 100, tyvärr.

Senast redigerat av JonR (11 januari 2014)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Mercedesturbodiesel Sothora <3
11 januari 2014 · 1 201 Inlägg

Skiter i vad de står för namn, eller om dom bluffar namn.

Det är ju ändå jag som kund som har undersöknings skyldighet över det jag köper.

Sen att "invandrarna" blåser mer. NEJ, överdriver ofta om skick ja.
Brukar bara fråga basic saker sen undersöker jag bilen själv.
Köper bilen för utsatt pris eller lägger ett bud om ja känner för det.

Går o göra riktiga fynd smile

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
bonden_no1
11 januari 2014 · 32 Inlägg

Nej

granadadr
11 januari 2014 · 7 286 Inlägg

Mercedesturbodiesel skrev:
Sen att "invandrarna" blåser mer. NEJ, överdriver ofta om skick ja.

ungefär samma sak

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
OpelP1
11 januari 2014 · 1 412 Inlägg

Nej det gör jag inte, har lite dåliga erfarenheter av det. hmm

Jag säljer inte bilar heller till personer som heter t.ex Mohammed.
När jag haft mina BMW:s ute på blocket så har det ju ringt väldigt många som pratar dålig svenska och jag brukar bara säga att bilen är såld.

Senast redigerat av OpelP1 (11 januari 2014)

YeahBitch
11 januari 2014 · 730 Inlägg

Nej aldrig igen! Skulle köpa en bil av en invandrare, blev endast problem och krångel!

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
Jiar
11 januari 2014 · 202 Inlägg

Väldigt tråkigt att det har blivit så, jag själv köper inte av nån nysvensk fastän jag själv är en..

Och ska jag sälja bil så heter jag annat än Jiar.. Stavar rätt i annonsen, och gör köparen medveten om alla fel redan på tel för att folk ska få lite förtroende..

Mercedes 240D "250D" (1982)
Volvo 340 (1987)
Constantine
11 januari 2014 · 679 Inlägg

Brukar stänga ner annonserna när jag märker att det står bilmärket som namn på säljaren, när det är riktigt mycket stavfel och dylikt.

Det är också riktigt suspekt när "emma olsson" säljer en bil sen är annonsen skriven på samma sätt som en nyanländ, samma dåliga meningsbyggnad och andra stavfel. Har ringt på många såna annonser för jag verkligen varit intresserad av bilen men 100% av dem fallen har det visat sig vara någon helt annan, med utländsk härkomst.

Däremot om bilderna är bra, hela hans namn står (som stämmer överens med ägarnamnet på bilen), texten är bra skriven utan stavfel och han pratar lika bra när man väl ringer upp, då skulle jag vara intresserad. Men det har aldrig hänt mig, än.

pukan2
11 januari 2014 · 3 182 Inlägg

nej

Andromeda Rumpmas
11 januari 2014 · 3 860 Inlägg

JonR skrev:
Svarar någon på hiphopsvenska eller finska(förlåt ni finnar utan lackskor och bakåtslick) lägger jag på luren rakt av. Inte ens värt besväret med en enda fråga. Det är min erfarenhet efter väldigt många blocket-affärer. Har blivit mordhotad och utpressad för många gånger! Problem vid affärer med ursvenskar kanske 5ggr av 100, problem i affärer med resten är ungefär 99,99ggr av 100, tyvärr.

Vad ringer man på för annonser för att bli utpressad och mordhotad på regelbunden basis? Låter väldigt underligt. Typ som att bli punktmarkerad av polisen varje gång man är ute med bilen en lördagsnatt i ett mindre samhälle.

Jag har i och för sig aldrig haft, köpt, eller sålt någon BMW eller Merca. Det måste vara riktigt besvärligt i vissa delar av landet.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Andromeda Rumpmas
11 januari 2014 · 3 860 Inlägg

Squidspeed skrev:
Är det bara jag som är villig att erkänna att stora varningsklockor gällande etniskt ursprung och grundläggande fiffel tänds så fort namnet på annonsen är "BMW", "Emma-Sara" eller valfritt nysvenskt namn? Klart som tusan att det finns undantag även här - även jag har invandrade vänner, men som någon innan mig skrev - jag vet hur de funkar first hand; skulle aldrig köpa deras bilar! smile

...och oftast i dessa annonsen vi pratar om är det "Ali-baba och de 13 förövarna" alternativ "banan-svenne" med <<dyfflekkffii>> i skogen med 32.000 stavfel och "volvo. godis, skambjud åker i skräppapperkorgen, seriösa ringer!!!!11!" skrivet på varannan rad. Vad är det med de där förresten? Har själv haft massor av Volvobilar, men vafan vaddå godis? En VX3 originalkam och en diffad axel? Skit på er och sätt rätt pris på skrotet istället..! smile

Men; som svar på frågan: JA! Är bilen intressant så ringer jag givetvis. Men med ovan skrivna meningar sagda är det dock osannolikt att det blir affär på nämna premisser.. tongue

+1

Även om jag känner invandrare jag utan att tveka skulle köpa en begagnad bil av och lita helt på deras beskrivning av skicket.
Jag skulle i och för sig inte köpa en mer effektstark bil av en helsvensk 20-åring heller.

Men jag håller med dig, kan man inte ens skriva ut namn (eller ännu värre "fel" namn) i annonsen är ju allt förtroende som bortblåst. Vad mer ljuger de om då? Man kan ju inte lita på någonting de säger om bilen.

Samma om regnummer döljs i annonsen. Jag kan förstå det på nyare BMW där litauiska ligor letar krockkuddar att stjäla på Blocket eller på dyra sportbilar, men jag lovar att inte en jävel är så intresserad av att stjäla en standard V70 -01 att de letar objekt på Blocket för att hämta.
Däremot visar det sig nästan alltid att skatten ska betalas snart eller att säljarens uppgift om att bilen är nyligen besiktigad betyder att den ska in om två månader annars körförbud.

Det värsta lik jag tittat på som beskrevs som toppskick och visade sig ha blåst toppackning, totalt nedsuttet säte, hål i avgasrör osv var det en helsvensk som sålde. Han använde fruns namn i annonsen för att det skulle "se bättre ut" också.

Men jag har aldrig spekulerat på någon BMW, Merca eller någon äldre Toyota heller.

Och säga vad man vill, ni som hävdar att ni inte är främlingsfientliga. Enligt media och politiker är vi som upplever att det är större sannolikhet för problem att göra affärer med visa folkgrupper just främlingsfientliga. Främlingsfientliga as är vad vi är! smile
I alla andra länder är det sund självbevarelsedrift att lita mer på sina egna. Det funkar så även hos våra invandrargrupper, men för en svensk är det tabu.

Senast redigerat av Andromeda (11 januari 2014)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Andromeda Rumpmas
11 januari 2014 · 3 860 Inlägg

För att förtydliga:

Jag litar inte på en jävel när jag köper bil. Svensk, utländsk eller marsian, B*ån*g*r eller albino. Begagnade bilar är nutidens hästmarknad och den marknad där risken att bli lurad är gigantisk. För varje ärlig stackare finns det alltid minst en som toppar upp oljan i sin oljetörstiga motor före provkörning istället för att upplysa köparen om problemet, eller fixar till förra besiktningens tvåor med silvertejp. Det finns mängder med imbecilla tomtar av alla dess ursprung som tror att om man bara ljuger om skicket tillräckligt för att lura framnågon till bilen så kommer de att köpa den ändå när de tagit sig dit.

Och sälja bil är ta mej fan nästan värre. Första dagen ramlar det in 5-10 skambud på 25-50% av marknadsvärdet oavsett vad man säljer, förutsatt förstås att en 10 år gammal bil ser ut som om den nyss lämnat fabriken, annars är det 10% av snittvärdet på Blocket som gäller. Både från svenskar och folk från icke skidåkande nation. Jag kan bara föreställa mig hur det är att sälja en BMW eller Merca i Malmö, telefonen lär ringa i ett med skambud och mailboxen måste bli översvämmad med det ena förslaget tokigare än det andra.
Och folk som dyker upp på plats med rejält mycket mindre pengar än bilen kostar och bara ska ha den, annars jävlar.

Litar man som svensk inte på en svensk som säljer bil är man bara försiktig i allmänhetens ögon, och det är ju bra. Litar man inte på en invandrare som säljer bil är det för att man är rasistnazist i allmänhetens ögon. Det tycker jag är tråkigt.

Senast redigerat av Andromeda (11 januari 2014)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang