Ringer ni på bilannonser när Mohammed, Habib eller liknande säljer?

Slash Saabifierad
11 januari 2014 · 2 026 Inlägg

Fanns en tid då jag gjorde det, nu drar jag mig för det då det oftast:
1. Är svårt att göra sig förstådd eller att förstå
2. Det blir "missförstånd" nästan varje gång
3. När man bestämmer en tid blir det nästan alltid "bekymmer"
4. Oftast hittar man klart synliga bekymmer med fordonet som inte säljaren sagt trots att man klart frågat innan och annonsen har pekat på "helt felfri" eller "lite rost men inget allvarligt"
5. Ofta säljer personen bilen åt "någon" annan trots att den som säljer har varit brukare
6. Trots att personen varit brukaren brukar den inte kunna svara så mycket om fordonet
7. Har stött på underliga beteenden som folk som inte "kan" göra affärer på Söndag m.m.
8. Ingen förståelse för om man åker långt
9. Saker som ingår i köpet är ofta inte på plats vid köptillfället
10. Oftast får man kolla på fordonet på personens jobb eller föräldrarnas jobb
11. Fordonen är oftast "nyservade" men kollar man brukar sakerna som är servade inte se så fräscha ut wink

Finns givetvis en hel del Lars, Benke, Gustav, Annika, Hanna osv som också stämmer in på alla dessa punkter eller en/ett par stycken av dem men jag upplever det som att det är klart vanligare bland Habib och Co.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
BudgetDunkaren Osponsrad
11 januari 2014 · 1 631 Inlägg

Nej verkligen inte. Vill jag snacka med babbar så åker jag till Rosengård !

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
JonR
11 januari 2014 · 3 259 Inlägg

Andromeda skrev:
Vad ringer man på för annonser för att bli utpressad och mordhotad på regelbunden basis? Låter väldigt underligt. Typ som att bli punktmarkerad av polisen varje gång man är ute med bilen en lördagsnatt i ett mindre samhälle.

Jag har i och för sig aldrig haft, köpt, eller sålt någon BMW eller Merca. Det måste vara riktigt besvärligt i vissa delar av landet.

Kan förtydliga att hot och utpressning förekommer oftare om man säljer bil. Men har förekommit mycket otrevligheter för min del om man inte vill köpa deras prylar efter att man kommit på att annonsbeskrivningen inte stämmer överens med verkligheten. Har sålt prylar i många år, och det tog inte lång tid innan man fattade att säga att grejerna var sålda om en invandrare ringer, för det spelar ingen roll, det går inte att genomföra en affär men 99% av dom. Det är ett jäkla krånglande med tamefasiken allting, oavsett om det gäller 4st plåtfälgar utan däck eller om det är en lastbil. Det ska krånglas, ända in i det sista. Man ska gå med på det ena o det andra, man ska komma hit och dit.

Men hur som, åren går och man tänker, äsch jag överdriver bara, alla är inte så osv osv. Första gången på flera år så låter man en invandrare komma och kolla på bilen, han lät ju trevlig! Köpet går igenom med inte så värst mycket prutande! Snacka om att jag var förvånad! Alla nöjda! Ända till 3 dagar efter köpet, då ringer hans "bror" och påstår att jag har lurat honom på en årsmodell(jag skriver JÄMT i alla annonser så här tex Fordonsår 2002, Årsmodell 2003) så att inget ska vara oklart. Men med dessa människor så lyckas det alltid bli oklart med någonting. Det lät "Ja men vafan min bror var gammal och inte kunde läsa ordentligt, du har blåst honom" osv osv, Det handlade om en bil för 12.000kr i fint skick för övrigt. Det blev många hotsamma telefonsamtal och sms med både mordhot och försök att få mig att betala först 3000kr till dom, sen blev det 10.000kr, det sista budet var 25.000kr. Var i kontakt med polisen ett flertal gånger(men i sverige så gör inte polisen nåt i sådana här fall så du är totalt utelämnad och får klara dig själv), sov inte på en vecka, hela tiden ringde smsades det, "vi ska komma hem till dig o döda dig o din familj om du inte betalar, vi vet vart du bor, vi har din adress" etc etc. Då känner man sig jäkligt nöjd med vart sina skattepengar går till.

Det var EN av mina erfarenheter. Har en senare(och många tidigare) men är mindre allvarlig, men en människa som inte är van eller förstår att det är så här det är skulle nog bli jävligt knäckt.

Men släng gärna ut en annons på en 5-10år gammal bmw ungefär 40.000kr under marknadspris så ska du få se på fan! smile Garanterat att du blir hotat eller minst extremt otrevligt bemött(kallad rasist, svennejävel etc etc) på ett eller annat sätt inom 10 telefonsamtal om du inte går med på det dom säger eller lovar att gå med på ytterligare 20.000kr i prut eller köra bilen 20mil till dit köparen bor.

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
dawwe ...has left the building...
11 januari 2014 · 4 474 Inlägg

Sen har vi myntets andra sida, när man har en bil som man skall sälja o ringer på dessa "Jag köper din bil nu, korrekt värdering, 10000000 år i branschen"...

Hade en Mondeo Kombi -00 till salu.  Bra skick, men obesiktigad (hade fått bilen gratis som "tack" för en tjänst). Iaf satte ut den för 4000 (2 ägare, nybytt kamrem, nya skivor bak, nya hjullager fram osv). Första som kommer var en "utom europe", trevlig! Han ville köpa den för 4000 med en gång, vågade dock inte släppa iväg bilen då jag inte hunnit få ägarpapprena än... Efter det följde några litauer(?) som knappt kunde nåt gångbart språk alls, kunde inte uppvisa ID-handling, men påstod sig vilja exportera bilen...Jodå. Sedan kom det några "ziggisar", redan i telefon talade jag om att lägsta priset är 2300. De bjöd 1500. Nej ni får åka hem utan den. Efter detta ringde jag på en sån där annons "Köper din bil". Killen som svarar verkar OK, säger att jag vill ha 2300..Samtalet går vidare, vi kommer överens om att han hör av sig senare. Vilket han oxå gör, säger sig vara redo att köpa min bil (osedd!) men den är absolut inte värd mer än 1000 kr. Nähä? Då kör jag den hellre till skroten att du får köpa den o säljer den sedan som "Fin sv-såld, två ägare, toppskick. 7000kr". Ringde ytterligare än kille, strax innan hade ytterliggare ett "ziggis gäng" tittat på bilen...Jag var mäkta trött på alla dessa konstiga personer så jag blev uppriktigt glad när den som svarade pratade klockren svenska. Beklagade mig över de där "ziggisarna" o att jag aldrig skulle sälja en bil till en "ziggis"...Då visar det sig att killen jag pratar med var just "ziggis"*haha*. Så det blev "Tack och hej!". Slutade med att jag gav bort bilen jag med*haha*. Allt den behövde var 4 bättre däck (700kr) samt byte av en bromsslang...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Zed91
11 januari 2014 · 58 Inlägg

Tyvär så nä göringa affärermedutlänningar pågrund av dåliga erfarenheter..

Skulle sälja en Golf 3aen gång som va plast stylad Ringde en hel det utlänningar alla gav skit bud och blev allmänt otrevliga när man sa nej.

Skulle köpa en Audi A4-00 en gång va enligt annonsen jätte fin och nyservad etc etc

kommer dit och kollar på bilen och haråkt rätt långt (30 mil) och bilen är full av repor och bucklor och service boken var tydligen stulen och inga kvitton på den påstodda servicen...Och droppen va ju när grabben sa ja när man frågadeom han hade bytt kolvuppstötar fjädrar wink

granadadr
11 januari 2014 · 7 289 Inlägg

Zed91 skrev:
Tyvär så nä göringa affärermedutlänningar pågrund av dåliga erfarenheter..

Skulle sälja en Golf 3aen gång som va plast stylad Ringde en hel det utlänningar alla gav skit bud och blev allmänt otrevliga när man sa nej.

Skulle köpa en Audi A4-00 en gång va enligt annonsen jätte fin och nyservad etc etc

kommer dit och kollar på bilen och haråkt rätt långt (30 mil) och bilen är full av repor och bucklor och service boken var tydligen stulen och inga kvitton på den påstodda servicen...Och droppen va ju när grabben sa ja när man frågadeom han hade bytt kolvuppstötar fjädrar wink

hahahahahaha,, jaja jag säger då det,,,,
men tyvärr får man åka långt i onödan ibland,, har hänt mig med,, åkte till Kiruna för att kika på en bil,, vilket rat,, men men så är det ibland

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
t5-r micke
11 januari 2014 · 301 Inlägg

aldrig och lägger på när dom ringer.

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!
Muttley
12 januari 2014 ·

Vilka lirare vissa av er verkar ha varit med om smile

Har sålt några bilar och har då aldrig fått vara med om hot. Och de är ett par st billigare bilar.   Att man får en jädra massa mail på billiga bilar är väl problemet, därför försöker jag undvika att sälja ett fordon som kostar under 60000 nu för tiden.

Peugeot 405 som var min första bil skulle jag sälja för hela 7000 kr.  Var inte snygg någonstans och var sunkig förgasare.  Kommer ett par utländska 30-35 åringar och kollar på den och tar sig en sväng med den på plats.
Han som ska ha den säger sitt bud och jag accepterar då jag bara ville bli av med den.  Tror jag fick 5000 kr.  Han slängde upp sitt körkort och pengarna på huven direkt och lät mig skriva papperna för han skrev inte så vackert sa han. 
Snabbt och enkelt. Hörde aldrig mer av dem så de var nog nöjda.

Nästa bil jag sålde på blocket var en Celica 92 GTI.  Kom en del svenskar och titta på den,  en tjej i 16-17 års åldern ville ha den för att övningsköra med.   Pappan följde givetvis med.  Han var ju hopplös den gubben, svensson hette med.
Men den gick till någon som renoverade bilar och han polerade upp och bytta handbromsdetaljerna som skulle bytas och tjäna en hacka.

Värsta jävla affären jag var med om var min ena motorcykel en nästintill pedantiskt skött Honda cbr 600F från 1996. 
Enda problemet med denna skönhet var att kamkedjan knacka lite när motorn var kall vilket jag informerade pågen om flera gånger. 
Nya däck, nytt drivpaket och nyputsad.
Pappan var en allvetare och han klagade på knackandet,  vilket jag kanske nämnt 10 ggr.   Sen så var de de ena och de andra.
De roligaste han sa : Ja sen vill jag gå ner 2000 kr för att den måste strypas ju.
Jag:  Ska jag sponsra din son med en strypning ?  Då kan ni faktiskt sätta er i bilen och bege er raka vägen hem och lämna tillbaka hyrsläpet.
Men han ville ju allt ha den smile Så den blev såld.


Men alltså aldrig ett enda hot eller krångel.  Krånglar någon i telefon så gör man bara klart vad de är som gäller klart och tydligt.  Om de inte accepterar så bestämmer man inga tider.

OpelP1
12 januari 2014 · 1 412 Inlägg

tkd_rille skrev:
Vilka lirare vissa av er verkar ha varit med om smile

Har sålt några bilar och har då aldrig fått vara med om hot. Och de är ett par st billigare bilar.   Att man får en jädra massa mail på billiga bilar är väl problemet, därför försöker jag undvika att sälja ett fordon som kostar under 60000 nu för tiden.

Peugeot 405 som var min första bil skulle jag sälja för hela 7000 kr.  Var inte snygg någonstans och var sunkig förgasare.  Kommer ett par utländska 30-35 åringar och kollar på den och tar sig en sväng med den på plats.
Han som ska ha den säger sitt bud och jag accepterar då jag bara ville bli av med den.  Tror jag fick 5000 kr.  Han slängde upp sitt körkort och pengarna på huven direkt och lät mig skriva papperna för han skrev inte så vackert sa han. 
Snabbt och enkelt. Hörde aldrig mer av dem så de var nog nöjda.

Nästa bil jag sålde på blocket var en Celica 92 GTI.  Kom en del svenskar och titta på den,  en tjej i 16-17 års åldern ville ha den för att övningsköra med.   Pappan följde givetvis med.  Han var ju hopplös den gubben, svensson hette med.
Men den gick till någon som renoverade bilar och han polerade upp och bytta handbromsdetaljerna som skulle bytas och tjäna en hacka.

Värsta jävla affären jag var med om var min ena motorcykel en nästintill pedantiskt skött Honda cbr 600F från 1996. 
Enda problemet med denna skönhet var att kamkedjan knacka lite när motorn var kall vilket jag informerade pågen om flera gånger. 
Nya däck, nytt drivpaket och nyputsad.
Pappan var en allvetare och han klagade på knackandet,  vilket jag kanske nämnt 10 ggr.   Sen så var de de ena och de andra.
De roligaste han sa : Ja sen vill jag gå ner 2000 kr för att den måste strypas ju.
Jag:  Ska jag sponsra din son med en strypning ?  Då kan ni faktiskt sätta er i bilen och bege er raka vägen hem och lämna tillbaka hyrsläpet.
Men han ville ju allt ha den smile Så den blev såld.


Men alltså aldrig ett enda hot eller krångel.  Krånglar någon i telefon så gör man bara klart vad de är som gäller klart och tydligt.  Om de inte accepterar så bestämmer man inga tider.

Ja usch när pappan till den som ska köpa fordonet är med. hmm

När jag sålde min Focus så hade jag ju bara den stora nyckeln till den (inte den ickeelektroniska nödnyckeln) och det var ju inga problem när den 19 åriga tjejen och pappan var och köpte bilen.

Men efter en vecka så ringer pappan och börjar tjata om extranyckeln, att jag aldrig haft den brydde han sig inte om för "det är ju hans DOTTER som ska använda bilen".

Hur han hade tänkt sig att jag skulle kunna fixa en ny nyckel när jag inte hade bilen, huvudnyckeln, regpapprena eller stod som ägare på bilen längre kunde han inte svara på........  tongue

Andromeda Rumpmas
12 januari 2014 · 3 860 Inlägg

OpelP1 skrev:

tkd_rille skrev:
Vilka lirare vissa av er verkar ha varit med om smile

Har sålt några bilar och har då aldrig fått vara med om hot. Och de är ett par st billigare bilar.   Att man får en jädra massa mail på billiga bilar är väl problemet, därför försöker jag undvika att sälja ett fordon som kostar under 60000 nu för tiden.

Peugeot 405 som var min första bil skulle jag sälja för hela 7000 kr.  Var inte snygg någonstans och var sunkig förgasare.  Kommer ett par utländska 30-35 åringar och kollar på den och tar sig en sväng med den på plats.
Han som ska ha den säger sitt bud och jag accepterar då jag bara ville bli av med den.  Tror jag fick 5000 kr.  Han slängde upp sitt körkort och pengarna på huven direkt och lät mig skriva papperna för han skrev inte så vackert sa han. 
Snabbt och enkelt. Hörde aldrig mer av dem så de var nog nöjda.

Nästa bil jag sålde på blocket var en Celica 92 GTI.  Kom en del svenskar och titta på den,  en tjej i 16-17 års åldern ville ha den för att övningsköra med.   Pappan följde givetvis med.  Han var ju hopplös den gubben, svensson hette med.
Men den gick till någon som renoverade bilar och han polerade upp och bytta handbromsdetaljerna som skulle bytas och tjäna en hacka.

Värsta jävla affären jag var med om var min ena motorcykel en nästintill pedantiskt skött Honda cbr 600F från 1996. 
Enda problemet med denna skönhet var att kamkedjan knacka lite när motorn var kall vilket jag informerade pågen om flera gånger. 
Nya däck, nytt drivpaket och nyputsad.
Pappan var en allvetare och han klagade på knackandet,  vilket jag kanske nämnt 10 ggr.   Sen så var de de ena och de andra.
De roligaste han sa : Ja sen vill jag gå ner 2000 kr för att den måste strypas ju.
Jag:  Ska jag sponsra din son med en strypning ?  Då kan ni faktiskt sätta er i bilen och bege er raka vägen hem och lämna tillbaka hyrsläpet.
Men han ville ju allt ha den smile Så den blev såld.


Men alltså aldrig ett enda hot eller krångel.  Krånglar någon i telefon så gör man bara klart vad de är som gäller klart och tydligt.  Om de inte accepterar så bestämmer man inga tider.

Ja usch när pappan till den som ska köpa fordonet är med. hmm

När jag sålde min Focus så hade jag ju bara den stora nyckeln till den (inte den ickeelektroniska nödnyckeln) och det var ju inga problem när den 19 åriga tjejen och pappan var och köpte bilen.

Men efter en vecka så ringer pappan och börjar tjata om extranyckeln, att jag aldrig haft den brydde han sig inte om för "det är ju hans DOTTER som ska använda bilen".

Hur han hade tänkt sig att jag skulle kunna fixa en ny nyckel när jag inte hade bilen, huvudnyckeln, regpapprena eller stod som ägare på bilen längre kunde han inte svara på........  tongue

Om han inte ger sig kan man ju säga att  man fixar problemet om hon inte kommer in i bilen, och så tar man med sig stooora nyckeln...

http://www.biltema.se/ProductImages/71/large/71-408_l.jpg

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
OpelP1
12 januari 2014 · 1 412 Inlägg

Andromeda skrev:

OpelP1 skrev:

tkd_rille skrev:
Vilka lirare vissa av er verkar ha varit med om smile

Har sålt några bilar och har då aldrig fått vara med om hot. Och de är ett par st billigare bilar.   Att man får en jädra massa mail på billiga bilar är väl problemet, därför försöker jag undvika att sälja ett fordon som kostar under 60000 nu för tiden.

Peugeot 405 som var min första bil skulle jag sälja för hela 7000 kr.  Var inte snygg någonstans och var sunkig förgasare.  Kommer ett par utländska 30-35 åringar och kollar på den och tar sig en sväng med den på plats.
Han som ska ha den säger sitt bud och jag accepterar då jag bara ville bli av med den.  Tror jag fick 5000 kr.  Han slängde upp sitt körkort och pengarna på huven direkt och lät mig skriva papperna för han skrev inte så vackert sa han. 
Snabbt och enkelt. Hörde aldrig mer av dem så de var nog nöjda.

Nästa bil jag sålde på blocket var en Celica 92 GTI.  Kom en del svenskar och titta på den,  en tjej i 16-17 års åldern ville ha den för att övningsköra med.   Pappan följde givetvis med.  Han var ju hopplös den gubben, svensson hette med.
Men den gick till någon som renoverade bilar och han polerade upp och bytta handbromsdetaljerna som skulle bytas och tjäna en hacka.

Värsta jävla affären jag var med om var min ena motorcykel en nästintill pedantiskt skött Honda cbr 600F från 1996. 
Enda problemet med denna skönhet var att kamkedjan knacka lite när motorn var kall vilket jag informerade pågen om flera gånger. 
Nya däck, nytt drivpaket och nyputsad.
Pappan var en allvetare och han klagade på knackandet,  vilket jag kanske nämnt 10 ggr.   Sen så var de de ena och de andra.
De roligaste han sa : Ja sen vill jag gå ner 2000 kr för att den måste strypas ju.
Jag:  Ska jag sponsra din son med en strypning ?  Då kan ni faktiskt sätta er i bilen och bege er raka vägen hem och lämna tillbaka hyrsläpet.
Men han ville ju allt ha den smile Så den blev såld.


Men alltså aldrig ett enda hot eller krångel.  Krånglar någon i telefon så gör man bara klart vad de är som gäller klart och tydligt.  Om de inte accepterar så bestämmer man inga tider.

Ja usch när pappan till den som ska köpa fordonet är med. hmm

När jag sålde min Focus så hade jag ju bara den stora nyckeln till den (inte den ickeelektroniska nödnyckeln) och det var ju inga problem när den 19 åriga tjejen och pappan var och köpte bilen.

Men efter en vecka så ringer pappan och börjar tjata om extranyckeln, att jag aldrig haft den brydde han sig inte om för "det är ju hans DOTTER som ska använda bilen".

Hur han hade tänkt sig att jag skulle kunna fixa en ny nyckel när jag inte hade bilen, huvudnyckeln, regpapprena eller stod som ägare på bilen längre kunde han inte svara på........  tongue

Om han inte ger sig kan man ju säga att  man fixar problemet om hon inte kommer in i bilen, och så tar man med sig stooora nyckeln...

http://www.biltema.se/ProductImages/71/ … -408_l.jpg

Precis! big_smile

raLLN
12 januari 2014 · 76 Inlägg

haha

Senast redigerat av raLLN (13 januari 2014)

Driven08
12 januari 2014 · 152 Inlägg

Något som inte hör till topic men till blockét annonser.

Det är när folk skriver :

- Bilen läcker olja vid körning men det är "Bara" att skruva dit oljepluggen så funkar det som det ska igen ett lätt problem för den händige tar bara några minuter men pga tidsbrist har jag inte hunnit med det "

Sådana saker stör jag mig något enormt på. Lätt fixat tar bara några minuter. Enligt då säljaren men tydligen så hade han inte tid att fixa ett sådant problem.

.  Vad anser ni om det? Detta fenomen är nog vanligast bland ungdomar . Och inte vart man kommer ifrån.

Mvh

Senast redigerat av Driven08 (12 januari 2014)

X40 Nordic Forum
Volvo S40 "2.0T Blackline" (2000)
Andromeda Rumpmas
12 januari 2014 · 3 860 Inlägg

Driven08 skrev:
Något som inte hör till topic men till blockét annonser.

Det är när folk skriver :

- Bilen läcker olja vid körning men det är "Bara" att skruva dit oljepluggen så funkar det som det ska igen ett lätt problem för den händige tar bara några minuter men pga tidsbrist har jag inte hunnit med det "

Sådana saker stör jag mig något enormt på. Lätt fixat tar bara några minuter. Enligt då säljaren men tydligen så hade han inte tid att fixa ett sådant problem.

.  Vad anser ni om det? Detta fenomen är nog vanligast bland ungdomar . Och inte vart man kommer ifrån.

Mvh

Vad ska man anse om det?
En annan favorit är "bilen går ryckigt, det är bara att byta tändstift" eller "AC behöver bara fyllas".

Alltså potentiellt dyra fel där säljaren drar till med att det är den billigaste och snabbaste lösningen som är rätt fastän det ofta är osannolikt.

Jag brukar då tänka att det garanterat är något annat fel, för varför skulle inte säljaren lägga 10 min på att byta tändstift eller brickan till oljepluggen för att sedan kunna sälja bilen mycket lättare till ett högre pris?

Liten översättning:

Oljeplugg läcker: Troligen läckage från ventilkåpan eller vevaxel som rinner nedåt, eller ännu värre, motorn drar olja i mängder.
Bilen rycker: Stora problem med allt från laddtrycksreglering till tändspolar.
AC behöver fyllas: Kompressor tvärdöd.

Osv.

Sen någon gång stå stämmer det säkert att det bara är att dra åt oljepluggen hmm

Lite muppigt med folk som försöker sälja en obesiktad bil där de prutat en tusenlapp själva med motiveringen att bilen går igenom klockrent.
Men varför då inte besikta själva?

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Evildan
12 januari 2014 ·

Helt oftopic.

Ni som anser att det är oseriöst att inte visa registreringsnummer eller använda ett registrerat mobilnummer i annonsen.
Prova att annonsera ut en bil för 5000-30000kr och återkom sedan när spekulanter har:
ringt oanmälda på dörren,
stått oanmälda på din parkeringsplats och undersökt den utannonserade bilen,
ringt på ditt hemnummer mitt i natten för att du stängt av ljudet på din mobil för att få sova.

När ni provat detta, återkom då och anse fortfarande att det är oseriöst wink

Ontopic, jag säljer inte bilar till skåningar, närkingar eller östgötar, dom beter sig alltid så illa när man gör affärer.
(sarkasm ovan då det inte är härkomsten som gör idioten, det är beteendet)

Senast redigerat av Evildan (12 januari 2014)

trubbelturbo
12 januari 2014 · 1 460 Inlägg

Evildan skrev:
Helt oftopic.

Ni som anser att det är oseriöst att inte visa registreringsnummer eller använda ett registrerat mobilnummer i annonsen.
Prova att annonsera ut en bil för 5000-30000kr och återkom sedan när spekulanter har:
ringt oanmälda på dörren,
stått oanmälda på din parkeringsplats och undersökt den utannonserade bilen,
ringt på ditt hemnummer mitt i natten för att du stängt av ljudet på din mobil för att få sova.

När ni provat detta, återkom då och anse fortfarande att det är oseriöst wink

Ontopic, jag säljer inte bilar till skåningar, närkingar eller östgötar, dom beter sig alltid så illa när man gör affärer.
(sarkasm ovan då det inte är härkomsten som gör idioten, det är beteendet)

Jag har provat, inga problem..

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Muttley
12 januari 2014 ·

Evildan skrev:
Helt oftopic.

Ni som anser att det är oseriöst att inte visa registreringsnummer eller använda ett registrerat mobilnummer i annonsen.
Prova att annonsera ut en bil för 5000-30000kr och återkom sedan när spekulanter har:
ringt oanmälda på dörren,
stått oanmälda på din parkeringsplats och undersökt den utannonserade bilen,
ringt på ditt hemnummer mitt i natten för att du stängt av ljudet på din mobil för att få sova.

När ni provat detta, återkom då och anse fortfarande att det är oseriöst wink

Ontopic, jag säljer inte bilar till skåningar, närkingar eller östgötar, dom beter sig alltid så illa när man gör affärer.
(sarkasm ovan då det inte är härkomsten som gör idioten, det är beteendet)

Aldrig haft någon som knackat på någonsin och lägger alltid ut annons med regnr för att slippa alla som frågar efter regnr för att kolla försäkring och skatt och fan och hans moster.

andreas1
12 januari 2014 · 1 020 Inlägg

Evildan skrev:
Helt oftopic.

Ni som anser att det är oseriöst att inte visa registreringsnummer eller använda ett registrerat mobilnummer i annonsen.
Prova att annonsera ut en bil för 5000-30000kr och återkom sedan när spekulanter har:
ringt oanmälda på dörren,
stått oanmälda på din parkeringsplats och undersökt den utannonserade bilen,
ringt på ditt hemnummer mitt i natten för att du stängt av ljudet på din mobil för att få sova.

När ni provat detta, återkom då och anse fortfarande att det är oseriöst wink

Ontopic, jag säljer inte bilar till skåningar, närkingar eller östgötar, dom beter sig alltid så illa när man gör affärer.
(sarkasm ovan då det inte är härkomsten som gör idioten, det är beteendet)

Har heller aldrig varit med om det, har ändå sålt många bilar i den prisklassen

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
dawwe ...has left the building...
12 januari 2014 · 4 474 Inlägg

Lite OT...Kollade på en A6 Avant -99/00 i Eeeeeeslöööööv för typ 5-6 år sen. Begärt pris 40". När vi kommer dit så möts vi av ägaren. Bland det första han säger "Äntligen rediga vettiga skånska pååågar" big_smile, till saken hör att jag/vi var 100% utomnordiska big_smile. Bilen var OK men vi tackade ändå, säljaren ville verkligen sälja till oss o kläckte: "Ni får den för 30000!" men nej (bilen behövde ett kamremsbyte men framför allt så var oljan under minimum, vem vet hur långt man kört så... Han hade tydligen fått nog av alla Ibrahim, Mustafa, Bogdan osv som började pruta i telefon o fortsatte sedan lika friskt när de väl var på plats, ofta med halva släkten i släptåg. Bilen var ett OK köp för 30" helt klart, gick som den skulle osv, men det där med oljan kändes så där...Förmodligen så fyllde han på en skvätt innan nästa intressent tittade big_smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Andromeda Rumpmas
12 januari 2014 · 3 860 Inlägg

Evildan skrev:
Helt oftopic.

Ni som anser att det är oseriöst att inte visa registreringsnummer eller använda ett registrerat mobilnummer i annonsen.
Prova att annonsera ut en bil för 5000-30000kr och återkom sedan när spekulanter har:
ringt oanmälda på dörren,
stått oanmälda på din parkeringsplats och undersökt den utannonserade bilen,
ringt på ditt hemnummer mitt i natten för att du stängt av ljudet på din mobil för att få sova.

När ni provat detta, återkom då och anse fortfarande att det är oseriöst wink

Ontopic, jag säljer inte bilar till skåningar, närkingar eller östgötar, dom beter sig alltid så illa när man gör affärer.
(sarkasm ovan då det inte är härkomsten som gör idioten, det är beteendet)

Det är inte alltid idioterna som är jobbigast. I vissa kulturer är det så att man bara ska vara besvärlig när man gör affärer. Jag förstår inte varför man inte kan erkänna det? Är man rasist då?

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang