Förlåt förlåt förlåt att jag inte passar in i denna värld, jag skall genast göra mig av med Priusen och skaffa mig något som är frääänt och häftigt utanför McD.
Generaliseringar av detta slag gör mig mörkrädd, ska någon exkluderas från ett bilforum för att denna har ett bilintresse på ett vis som inte passar någon annan medlem? Det är TS åsikt av vad jag lyckas uttyda i tråden, rätta mig gärna om jag har fel, vilket jag innerligen hoppas.
Annars kan vi generalisera och förbjuda bilar med färre än 6cylindrar, bilar med bakhjulsdrift, blå, gröna och gula bilar osv osv.
Att nu jag skulle vara någon trädkramare är långt ifrån verkligheten, jag åker vad jag gör för att den här typen av bil passar mig, den drar lite bränsle,
(vilket då istället en ägare av en -riktig och härftig- bil borde uppskatta för då blir åtgången mindre och bränslet räcker längre ur ett globalt perspektiv vilket i sin tur gör att det inte kommer öka i pris lika lavinartat som om samtliga bilister åkte runt med fordon som drar 1.3liter milen.)
är ruskigt smidig att glida igenom city med med den steglösa automatlådan och partiellt enbart eldrift, samt tilllräckligt motoriserad för att åka körkortsfientlig hastighet på svensk motorväg utan att få en virvel i tanken.
Att den sen som en ren bonus bidrar till vårat minskade utsläpp är väl något som vi alla borde intressera oss för, vi kan inte välja bort miljön, den är vi påtvingade.
Titta exempelvis hur det ser ut i Asiatiska storstäder, eller L-As smogproblem, men men, det är förmodligen smartare att skita i miljön.