Bmw 528-00 dör hela tiden och ojämn tomgång.

thobbeee
11 januari 2014 · 299 Inlägg

Haft problem med min ena bil ett tag och nu igår när jag startade upp den så gick den helt perfekt (hade den bara på tomgång) men sen när den började komma upp i lte temperatur så började tomgången hoppa och den går ner på typ 2-300 varv sen dör den. startade upp den igen och den gick igång direkt men sen kan man hålla den vid liv max några sekunder. reagerar ingenting på gas, hur man än gör går det inte hålla den vid liv. och motorlampan lyser. På senaste ( innan den började krabba) tycker jag att den inte vatt särskilt pigg och lite seg. läst lite om att den kan dra tjuvluft, kan va nått med LMM eller kamaxelgivare eller vevaxelgivare. Just nu står den avställd långt upp i skogen och känner inte för att ställa på den nu och bogsera den typ 3mil till närmaste verkstad för att läsa av felkoder så hade velat fixa det nu över vintern.
Men vad kan va troligast att det är? ska man börja med att testa dra ut kontakten till kamaxelgivaren och startar den inte då så är det inget fel på den, om jag förstått de rätt? För man vill ju helst inte köpa på sig o byta massa saker, hellre att man vet lite med säkerhet vad det kan vara! sitter helt nya tändstift på den och nya tändspolar. Och bilen började krabba innan det byttes så det har inget med det att göra.
Tacksam om någon har lite förslag!

BMW 528i "Rurre" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang