Era erfarenhter av Tidaholms Autohandel?

DerZuhaelter
11 januari 2014 · 18 Inlägg

Är intresserad av era erfarenheter av den här firman, om den upplevs som seriös.

http://www.blocket.se/skaraborg/Chrysle … 14&w=3

Blev först riktigt intresserad av denna annons och funderade på att sätta mig i bilen till Tidaholm nästa vecka för att kolla på den. Blev sen rätt tveksam efter att ha kollat upp lite hos transportstyrelsen.
Har själv köpt importerade bilar förut så jag har inte allt för mycket fördomar men i det här fallet börjar varningsklockorna ringa.

Bilen är importerad i augusti, vilket tyder att på att någon importerat den för att sälja. När bilen besiktigades 2013-08-12. Hade den bara 3093mil på mätaren, jäkligt lite för en -07. Nu har den 5300mil på mätaren. Den har alltså rullat 2200mil på de fyra månaderna fram till att den hamnade hos handlare. Inte omöjligt men väldigt mycket på så kort tid. Dessutom finns det fortfarande ett lån kvar på bilen hos en norsk kreditgivare, är det normalt att en bilhandlare inte löst ut lån på sina fordon?

Funderar på att åka förbi och kolla på den iallafall då jag kollar just efter 300C med 3,5liters sexan.

mogren150
11 januari 2014 · 129 Inlägg

Vet inte om de är han men en polares bror blev blåst som fan av en firma i tidaholm!

BMW E30 325 "Turbo" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang