Krockat min v70 t5 2001

snoddas
12 januari 2014 · 1 142 Inlägg

tjena. i tisdas köpte ja en snorfin v70 av kompisens morsa. skitstolt körde ja hem denna å tanka fullt i väntan på å få njuta av den till jobbet 7.6mil bort dagen efter. ja kom 1.5mil innan ja i 80km/h plocka ett vildsvin på 200kg med den. detta resluterade i att huven, höger framskärm, kofångare, lyse, intercooler,ac kylare, kylare och servo- remhjulet pajjade. ja har fått tag på huv,skärm,kofångare å lyse billigt satan. men undrar hur mycket av resten som passar från tidigare t5or tex 855 å första generationen v70. varför ja undrar är för att ja då ska kunna komma undan billigare då ja redan lagt de mesta pengarna i att redan införskaffa bilen. de som gör detta världelöst är att bilen fortfarande stog på tidigare ägare å hon bara hade halvförsäkring på bilen. så inget täckte skadorna för 5 öre.

ni behöver inte skriva att man skulle haft viltförsäkring etc. de ÄNDA ja vill veta med detta inlägg är vilka delar som passar från första generationen v70 så ja kanske kan få fortsätta njuta av denna underbara bil på vägarna.  Tack på förhand /// jimmie

DJ_Philip
12 januari 2014 · 129 Inlägg

Om du inte visste så fort du skriver på ägare papprena, så står du som ägare.
Så din egen försäkring som borde täcka.
Allafall tråkigt när De händer

snoddas
12 januari 2014 · 1 142 Inlägg

DJ_Philip skrev:
Om du inte visste så fort du skriver på ägare papprena, så står du som ägare.
Så din egen försäkring som borde täcka.
Allafall tråkigt när De händer

ska förklara bättre big_smile de är så att bilen skulle besiktas nu i januari men hade 2 felkoder som skulle fixas. så då var ja generös å skulle fixa dessa åt henne å sen besikta den åt henne. när den var besiktad så skulle ja få köpa den för 15000 av henne. ja åkte hem å lagade de å skulle dan efter besikta den. dock smällde ja den då med vildsvinet. satt varför inte ja hade försäkrat den är för att ja inte hade köpt den exakt just då hmm hade ja skrivit papper hade ja haft viltförsäkring utan tvekan men de hade inte hon. så de ända hennes försäkring täckte vad bärgning till närmaste verkstad.

ford_TD HIGHSIDE DETAILING
12 januari 2014 · 33 Inlägg

börja med och kryss mät bilen så den inte är ramsne

Volkswagen Passat R36 "Tre6an" (2008)
snoddas
12 januari 2014 · 1 142 Inlägg

ford_TD skrev:
börja med och kryss mät bilen så den inte är ramsne

allt har klarat sig bakom de kosmetiska .  finns 2 bilder under mina bilar. la nyss upp den !

snoddas
12 januari 2014 · 1 142 Inlägg

ska ju dock kryssmäta ändå men har kollat mycket på den redan å allt ser bra ut ram mässigt om man säger så. ja plocka huvudet på vildsvinet. de ja varit mest rädd för var att databoxarna som sitter bakom lyset pajjat men har klarat dessa

ford_TD HIGHSIDE DETAILING
12 januari 2014 · 33 Inlägg

De som suger med nyare volvo är att dom är inte svåra och få ramsne.
Men din försäkring ska gälla från och med den dag du skrev papper.

Kolla också så att högra rambenet är rakt och i våg med det vänstra

Volkswagen Passat R36 "Tre6an" (2008)
snoddas
12 januari 2014 · 1 142 Inlägg

ford_TD skrev:
De som suger med nyare volvo är att dom är inte svåra och få ramsne.
Men din försäkring ska gälla från och med den dag du skrev papper.

Kolla också så att högra rambenet är rakt och i våg med det vänstra

allt ska kollas i veckan när den rullar in i garaget. just nu står den i carporten å väntar på att få plockas ner. men somsagt så kompisens farsa är sjukligt duktig på detta å ska hjälpa mig så de är inga problem. problemet är att ja letar delar å känner fler som har diverse olika bilar står som första generationen v70 etc så behöver veta vilka delar av ovannämnda som passar.

ford_TD HIGHSIDE DETAILING
12 januari 2014 · 33 Inlägg

kolla Nordic R på facebook dom har koll på det mesta

Volkswagen Passat R36 "Tre6an" (2008)
snoddas
12 januari 2014 · 1 142 Inlägg

ford_TD skrev:
kolla Nordic R på facebook dom har koll på det mesta

tack tack

KHRacing
12 januari 2014 ·

ford_TD skrev:
De som suger med nyare volvo är att dom är inte svåra och få ramsne.
Men din försäkring ska gälla från och med den dag du skrev papper.

Kolla också så att högra rambenet är rakt och i våg med det vänstra

han hade ju inte köpt bilen vid krocktillfället - alltså kan han inte ha en
försäkrning på den i sitt namn-  det funkar ej.

snoddas
12 januari 2014 · 1 142 Inlägg

Krist skrev:
Kommentar raderad av moderator

skadan är redan anmäld till hennes försäkringsbolag så känns rätt dumt att försöka lura till mig detta. alltså ja har redan köpt alla karosseri delar till den å har både garage å kunskapen att  fixa detta satt något försäkringsfiffel kommer ja inte långt på. de ja VILL VETA är vilket av dessa delar SOM PASSAR

KYLARE
INTERCOOLER
SERVO PUMP HJULET

från ANTINGEN 855 T5 ELLER V70 T5 97-00 PÅ MIN V70 2001

Christian S
13 januari 2014 · 4 816 Inlägg

snoddas skrev:
de ja VILL VETA är vilket av dessa delar SOM PASSAR

KYLARE
INTERCOOLER
SERVO PUMP HJULET

från ANTINGEN 855 T5 ELLER V70 T5 97-00 PÅ MIN V70 2001

det enda som möjligen är samma är servopump hjulet

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 januari 2014 · 13 742 Inlägg

servohjulet passar nog från gamla v70 men då måste det vara 99-00 med elektroiska spjället.
ananrs ser det inte likadant ut.

mitt tips är returbilen.se

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
volvoqq Lastbilsmekaniker
13 januari 2014 · 5 138 Inlägg

Ser ut som på bilden att där strålkastaren sitter är det lite intryckt på bilden men det kanske bara är en synvilla.

Brådhis * Voff voff *
13 januari 2014 · 10 279 Inlägg

Ser ut som att airbagarna löst ut? Jag undrar om det verkligen är värt att laga den där bilen? Iaf om det ska göras seriöst.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Mickius
13 januari 2014 · 4 670 Inlägg

Brådhis skrev:
Ser ut som att airbagarna löst ut? Jag undrar om det verkligen är värt att laga den där bilen? Iaf om det ska göras seriöst.

//Brådhis

Hade aldrig lagat den där. O båda airbag har löst ut. Ser allt sne ut vid lysena oxå så ska den lagas hoppas jag han är riktigt noga med lagningen

/Micke

Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 januari 2014 · 13 742 Inlägg

är en volvo kostar liksom inte så mycket att laga.. inte sugen att byta har en ny bes 740turbo blir ny skattad denna månad oxå

Senast redigerat av Growe (13 januari 2014)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
snoddas
13 januari 2014 · 1 142 Inlägg

Japs-Micke skrev:

Brådhis skrev:
Ser ut som att airbagarna löst ut? Jag undrar om det verkligen är värt att laga den där bilen? Iaf om det ska göras seriöst.

//Brådhis

Hade aldrig lagat den där. O båda airbag har löst ut. Ser allt sne ut vid lysena oxå så ska den lagas hoppas jag han är riktigt noga med lagningen

/Micke

hade aldrig lagat den igentligen heller. men kompisens far är sjukligt duktig på att knacka plåt å rikt. bilen ser som sagt värre ut än vad den är. de som är värst är delar som går att skruva lös å ersättas.

snoddas
13 januari 2014 · 1 142 Inlägg

Growe skrev:
är en volvo kostar liksom inte så mycket att laga.. inte sugen att byta har en ny bes 740turbo blir ny skattad denna månad oxå

har en 740 16v med lamelldiff står i garaget som ja inte orkar använda big_smile så är inte sugen på att skaffa en turbo tack ändå

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang