Krockat min v70 t5 2001

snoddas
13 januari 2014 · 1 142 Inlägg

Brådhis skrev:
Ser ut som att airbagarna löst ut? Jag undrar om det verkligen är värt att laga den där bilen? Iaf om det ska göras seriöst.

//Brådhis

japp de har dom. ratt har ja redan ligger de är passagerar airbagen som ja ska koppla ur istället så kan ja ha barnstolen ifram. värt å  laga är de alltid. iallafall i detta fall. de är mest kosmetiskt den är "slut" ja har redan kört bilen en kortare sträcka för att få den till garaget som den står vid å funkar prima bara utseendet som inte direkt är bra

snoddas
13 januari 2014 · 1 142 Inlägg

Growe skrev:
servohjulet passar nog från gamla v70 men då måste det vara 99-00 med elektroiska spjället.
ananrs ser det inte likadant ut.

mitt tips är returbilen.se

tack tack. ska kolla de direkt.

snoddas
13 januari 2014 · 1 142 Inlägg

På fredag hämtar ja ny huv,ny skärm,nytt lyse och ny kofångare resten åker ja å hämtar på skroten här hemma. kommer lägga upp bilder här om någon nu skulle va intresserad under skedets gång så får ni se hur dåligt/bra den var å vad vi gjort för att fixa den etc. så de går från en fråga till en "projekt" tråd dock kommer de nog bli lite långdraget då de finns andra bilar som måste fixas oxå men börjar nog riva den på onsda

Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 januari 2014 · 13 742 Inlägg

snoddas skrev:

Growe skrev:
är en volvo kostar liksom inte så mycket att laga.. inte sugen att byta har en ny bes 740turbo blir ny skattad denna månad oxå

har en 740 16v med lamelldiff står i garaget som ja inte orkar använda big_smile så är inte sugen på att skaffa en turbo tack ändå

inte orka åka med? smile
skit skoj här i örebro iallfall när det är lite snö. men förstår en v70n är aningen bekvämare även om jag har nästan lika nya stolar i skiljer bara 4år smile


du får lycka till med rep av bilen.
har lite kontakter med airbags och sånt om det strular
inget omöjligt att laga det där smile

folk är bara så rädda av sig.
brukar dock vara svårt att få fram styrboxar till airbag och själva kuddarna men har kontakter med sånt

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Brådhis * Voff voff *
13 januari 2014 · 10 279 Inlägg

snoddas skrev:

Brådhis skrev:
Ser ut som att airbagarna löst ut? Jag undrar om det verkligen är värt att laga den där bilen? Iaf om det ska göras seriöst.

//Brådhis

japp de har dom. ratt har ja redan ligger de är passagerar airbagen som ja ska koppla ur istället så kan ja ha barnstolen ifram. värt å  laga är de alltid. iallafall i detta fall. de är mest kosmetiskt den är "slut" ja har redan kört bilen en kortare sträcka för att få den till garaget som den står vid å funkar prima bara utseendet som inte direkt är bra

Glöm inte bältessträckarna bara. Är påsen löst så lär sträckarna också vara det.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Pvpjtgb1111 Land-Rover Allergiker
13 januari 2014 · 65 Inlägg

snoddas skrev:
. kommer lägga upp bilder här om någon nu skulle va intresserad under skedets gång så får ni se hur dåligt/bra den var å vad vi gjort för att fixa den etc. så de går från en fråga till en "projekt" tråd dock kommer de nog bli lite långdraget då de finns andra bilar som måste fixas oxå men börjar nog riva den på onsda

Lägg gärna upp, det är alltid intressant att läsa!

LÄTTA - För oss som inte har råd att trimma
Saab 900i "Jubileumsversion" (1988)
Volvofarfar
13 januari 2014 · 1 312 Inlägg

Krist skrev:
Kommentar raderad av moderator

Klyftigt tips hörru!
Sådana idioter som dig som gör att försäkringspremierna stiger!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 januari 2014 · 13 742 Inlägg

Brådhis skrev:

snoddas skrev:

Brådhis skrev:
Ser ut som att airbagarna löst ut? Jag undrar om det verkligen är värt att laga den där bilen? Iaf om det ska göras seriöst.

//Brådhis

japp de har dom. ratt har ja redan ligger de är passagerar airbagen som ja ska koppla ur istället så kan ja ha barnstolen ifram. värt å  laga är de alltid. iallafall i detta fall. de är mest kosmetiskt den är "slut" ja har redan kört bilen en kortare sträcka för att få den till garaget som den står vid å funkar prima bara utseendet som inte direkt är bra

Glöm inte bältessträckarna bara. Är påsen löst så lär sträckarna också vara det.

//Brådhis

inte hundra procentigt..märkligt att den ens skickade kuddarna för den är bara lätt krockad. går inte att jämföra krockskador med lite modernare bilar mot en gammal 240 eller nått.

men man ser direkt om bältespännarna är skjutna smile

det sticker så klart iväg lite pengar när kuddarna är smälda men är en vanlig bil som tur är smile

jag personligen skulle skaffa en nytt överdrag på ratten och en ny bräda och sen monterat motstånd och kört vidare. otrevligt med handgranater 2cm från ansiktet smile

Senast redigerat av Growe (13 januari 2014)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
snoddas
13 januari 2014 · 1 142 Inlägg

Growe skrev:

Brådhis skrev:

snoddas skrev:

japp de har dom. ratt har ja redan ligger de är passagerar airbagen som ja ska koppla ur istället så kan ja ha barnstolen ifram. värt å  laga är de alltid. iallafall i detta fall. de är mest kosmetiskt den är "slut" ja har redan kört bilen en kortare sträcka för att få den till garaget som den står vid å funkar prima bara utseendet som inte direkt är bra

Glöm inte bältessträckarna bara. Är påsen löst så lär sträckarna också vara det.

//Brådhis

inte hundra procentigt..märkligt att den ens skickade kuddarna för den är bara lätt krockad. går inte att jämföra krockskador med lite modernare bilar mot en gammal 240 eller nått.

men man ser direkt om bältespännarna är skjutna smile

det sticker så klart iväg lite pengar när kuddarna är smälda men är en vanlig bil som tur är smile

jag personligen skulle skaffa en nytt överdrag på ratten och en ny bräda och sen monterat motstånd och kört vidare. otrevligt med handgranater 2cm från ansiktet smile

exakt de du ska göra är de ja kommer göra. ratt har ja. goda kontakter har ja så alla delar har ja oxå big_smile

snoddas
13 januari 2014 · 1 142 Inlägg

nya planer. på lördag morgon går bilen från gimo med kärra upp till sundsvall för att hämta delar! sen på lörda kväll hoppas ja på att få börja rensa volvon på delar å börja laga för att kanske få ut den på vägen lagom till löning för att kunna åka å besikta den!!! nu jävlar ska detta ta fart

snoddas
13 januari 2014 · 1 142 Inlägg

tycker de är konstigt att min v70 har tagits offline :S den är påställd å försäkrad. den går fortfarande att köra hmm måste bilen vara snorfin för att få ligga uppe. nog för att de är ett projekt just nu men likförbaskat så kommer ju inte projektet ligga under mina bilar, där ligger den ju för att visa att ja äger den å sen bilder på den :S

volvoqq Lastbilsmekaniker
13 januari 2014 · 5 138 Inlägg

Det går bra för vissa att ha projekt på sina onlinebilar. Så ibland undrar man vad som är rätt och fel, oki för vissa och kommer det något annan som har exat likadant så nää offline direkt. Har som favorit som står plåtrena och isärskruvade men då är det vist oki helt plötsligt

volvoqq Lastbilsmekaniker
13 januari 2014 · 5 138 Inlägg

Min 760 fick inte häller vara online det ända som fattades då var blinkersena fram:D

pim_pim
13 januari 2014 ·

Men det förstår du väl själv ?
En krockad v70, vad är det att ha online ?

snoddas
13 januari 2014 · 1 142 Inlägg

pim_pim skrev:
Men det förstår du väl själv ?
En krockad v70, vad är det att ha online ?

spelar de för roll om den är krockad? är helt laglig fortfarande. å går fortfarande att köra, de är min bil å ja använder den, vilket betyder att de är min bil. varför kunna lägga upp bilder på sina bilar när dom tas offline

folk har ju bilder när bilarna är nedkapade. får inte min vara uppe för att ja inte har en bild på hur den såg ut innan :S

snoddas
13 januari 2014 · 1 142 Inlägg

snoddas skrev:

pim_pim skrev:
Men det förstår du väl själv ?
En krockad v70, vad är det att ha online ?

spelar de för roll om den är krockad? är helt laglig fortfarande. å går fortfarande att köra, de är min bil å ja använder den, vilket betyder att de är min bil. varför kunna lägga upp bilder på sina bilar när dom tas offline

folk har ju bilder när bilarna är nedkapade. får inte min vara uppe för att ja inte har en bild på hur den såg ut innan :S

min mg lär oxå tas offline oxå då för den står bara just nu eftersom de är elfel i den hmm den har oxå varit smälld, därför sitter de grå huv på den big_smile

ford_TD HIGHSIDE DETAILING
13 januari 2014 · 33 Inlägg

Bilarna ska vara i fungerande skick

Volkswagen Passat R36 "Tre6an" (2008)
snoddas
13 januari 2014 · 1 142 Inlägg

ford_TD skrev:
Bilarna ska vara i fungerande skick

kommer nog längre än dom flesta bilar som är online med min v70 ärligt talar så fungerande är den. men skitsamma inget å hänga läpp över.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang