Här får det bli rengöring och antagligen nytt fett i igen. Ja, fett får det nog bli. Troligen en tätning som inte vill hålla tätt för oljan som det egentligen ska vara.Just den tätningen verkar svårfunnen så den får sitta kvar
styrsnäckan, var det glapp/slag i den? Olja är nog bättre då fett nöts bort från ytor och inte rinner tillbaka.
Nej det var inget fel på den egentligen. Ville bara få bort den för att komma åt att lacka ordentligt bakom/ sidan om Som du säger, bättre med olja helt klart. Ska prova ha i det, se om den vill läcka då. om det är därför dom haft i fett istället
Tur att du kollade, måste vara länge sedan den lackades.
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Är det en original färg, så är det kanske en cellulosa lack som det är på mina dörrar till kapitänen jag skaffade för ett tag sedan. Vi provade med en grundfärg som heter primer 5 (en industri färg.) & den fungerade bra. Grundfärgen har inte reagerat än. (efter ett halvår.)
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Är det en original färg, så är det kanske en cellulosa lack som det är på mina dörrar till kapitänen jag skaffade för ett tag sedan. Vi provade med en grundfärg som heter primer 5 (en industri färg.) & den fungerade bra. Grundfärgen har inte reagerat än. (efter ett halvår.)
Är 3lager olika färg där, tyckte till en början att understa satt bra. Men tar bort det oxå Onödigt kanske men då får jag se om där döljs nåt . Rost, spackel osv
Cortina1 skrev:
Racingse skrev:
Tur att du kollade, måste vara länge sedan den lackades.
ja det var det ju, jobbigt om man stått där med den röde färgen i sprutan ...
Oh, herrejävlar det blev inget litet projekt av detta. Ser bra ut i plåten.
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Goda nyheter motordelarna har anlänt Sverige ! Och nytt svänghjul är lämnat på lättning och vevaxel på balansering osv Så nu får vi hoppas motorn kan bli köar snart
Fick bort sista gamla färgen i motorrummet idag så nu ska det på epoxi Underredet blev ströket en gång till med U- massa så nu är det klart Här syns epoxin igenom efter första stryket