2851
Sök

Ta bort stabiliterings-staget(stavning?haha)

58 Inlägg
17 januari 2014
Trådstartare
Tjenare! vill få bilen så låg som möjligt och för tillfället känner stab-staget att ta i drivaxlarna...

Så funderar på att ta bort staget kommer ju inte direkt ta kurvorna i turbo fart..hur kommer bilen beteé sig?

har pratatmedlitefolksomtagit bort och dom påstår att det inte är någon skillnad men vet inte riktigt om man ska tro på det

tack på förhand.

5 809 Inlägg
17 januari 2014
Tar du bort stabiliseringsstagen så ta bort krängningshämmaren också eftersom den annars kommer fladdra omkring.

Det som kommer hända är att bilen kommer kränga mer och förmodligen kännas lite mer orolig efter vägen.
Hur mycket mer vet jag ej, inte ens säkert du kommer märka något när du sänker bilen så pass mycket.

Men det är ju bara att testa, bara att montera tillbaka igen om bilen blir orolig att köra.

58 Inlägg
17 januari 2014
Trådstartare
simlar skrev:
Tar du bort stabiliseringsstagen så ta bort krängningshämmaren också eftersom den annars kommer fladdra omkring.

Det som kommer hända är att bilen kommer kränga mer och förmodligen kännas lite mer orolig efter vägen.
Hur mycket mer vet jag ej, inte ens säkert du kommer märka något när du sänker bilen så pass mycket.

Men det är ju bara att testa, bara att montera tillbaka igen om bilen blir orolig att köra.

Oh va dum jag är -.-Det är krängningshämmaren jag menar tongue tar ju givetis bort stagen och allt som fast den också smile

Scrape Addict
128 Inlägg
17 januari 2014
Inga problem att köra utan krängningshämmare smile Tare lugnt bara, lär dig hur bilen uppför sig, och kör därefter.

58 Inlägg
17 januari 2014
Trådstartare
MrStalby skrev:
Inga problem att köra utan krängningshämmare smile Tare lugnt bara, lär dig hur bilen uppför sig, och kör därefter.

Bra då vet man tack så mycket! smile

Sök