Jag sällar mig till det gäng som förespråkar en asiatisk kärra.
Toyota överlag är ett märke jag håller varmt om hjärtat då jag ägt ett -gäng- och är skitnöjd med funktionen som bil, startar och tar dig från A-B var gång utan protester.
Vill du åka snålt och ha utrymme, köp dig en Prius, 360kr årsskatt, förbrukar under 0.5, (beroende på hur man kör den såklart som med alla bilar) annorlunda design, grisskönt med automatlåda, klimatanläggning, farthållare, key less go, välljudande JBL ljudanläggning, med mera.
Du får en 05/06 med inte alltför höga mil för din budget.
Tycker du att en Prius känns för stor finns även Toyotas kortaste bil, IQ, även den har ett eget utseende, bekväm CVT automat utöver den traditionella manuella växellådan, en väldigt smidig stadsbil som givetvis fungerar på motorvägen (den byggs även med lite uppdaterat utseende och interiör som Aston Martin Cygnet)
Trillingbilarna, Toyota mekaniskt och ritad av fransmännen, klockrena ekonomiska transportmedel som oftast är väldigt tillförlitliga.
Likaså den Elantra som nämnts -04 och nyare, betydligt bättre bil än vad premiumshipförespråkarna anser då även dessa är problemfria och ekonomiska.
Jag har haft färre och billigare problem med de latinska bilar jag ägt än de så kallade tyska premiumship eller Volvo för den delen, så att avråda dig från at titta vidare på Franskor, Italienskor vill jag inte göra, dock anser jag att de tidigare nämnda asiaterna överlag är mer driftsäkra.
(att skriva att Peugeot är bra för att sedan påstå att Citroën är skräp tyder i mina ögon på okunnighet då de flesta komponenter i dom märkena är precis desamma, så som i trillingbilarna, precis samma prylar under plåten men olika märken på bakluckan.)
Senast redigerat av Evildan (26 januari 2014)