Felkoder volvo v40 t4

rogsod22
25 januari 2014 · 49 Inlägg

satt öppet luftfilter i bilen. Bytte till orginalfilter. då tändes antispinn lampan samt motorlampan. samt att fläkten går konstant när jag stänger av bilen. bilen går förövrigt som den ska. är en volvo v40 t4 årsmodell 2000. nån som har en aning om vad felet kan va??

ottorb
26 januari 2014 · 320 Inlägg

läs av felkoderna vad bilen klagar på

rogsod22
26 januari 2014 · 49 Inlägg

tror mig hittat felet. en av trådarna i lmm var av:(

Pehrnow
26 januari 2014 · 118 Inlägg

jepp, det beror garanterat på lmm, på min v40 glömde jag sätta i sladden till lmm och då betedde sig bilen exakt så som du beskriver det.

rogsod22
26 januari 2014 · 49 Inlägg

jo förmodligen.  för spelar ingen roll om sladden sitter i eller ej. så lmm är nog död

rogsod22
2 februari 2014 · 49 Inlägg

en av trådarna i lmm var av så köpt en ny o smackat ditt men felet kvarstår. kan det vara så att nån av lamdasonderna kastat in handuken oxå??

djukk34
2 februari 2014 · 309 Inlägg

rogsod22 skrev:
en av trådarna i lmm var av så köpt en ny o smackat ditt men felet kvarstår. kan det vara så att nån av lamdasonderna kastat in handuken oxå??

Felsök är det första man gör, dumt att gissa sig fram.
Har du inte tillgång kan du prova att ta av minuspolen på batteriet en stund. Annars ta dig till någon mindre verkstad  och låt dom koppla upp den.

Senast redigerat av maaw (2 februari 2014)

rogsod22
2 februari 2014 · 49 Inlägg

har provat o ta bort minus  polen utan resultat. ska kopplas upp på tisdag för att avläsa felkoder. tänkte mest om det var nån som haft liknande problem

djukk34
2 februari 2014 · 309 Inlägg

rogsod22 skrev:
har provat o ta bort minus  polen utan resultat. ska kopplas upp på tisdag för att avläsa felkoder. tänkte mest om det var nån som haft liknande problem

Okej, glöm inte skriva upp här vad dom får fram. Låter väldigt skumt, motorlampan kan man ju tänka sig men resten verkar knepigt.

rogsod22
3 februari 2014 · 49 Inlägg

visade sig att den nya lmm inte heller funka. satte i en ny o vips så slockna alla lampor o bilen går som den ska smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang