Personlig skylt i fönster, vad gäller?

natlie
26 januari 2014 · 112 Inlägg

Har en funderare och tänkte höra med er. Vad är det om gäller med egen och personlig skylt i framrutan? Tänkte på en sådan här: http://www.funplate.se/html/funplate.php och man skriver ex ett namn, hur ser polisen på det här? Har ju fortfarande min egna riktiga reg-skylt på bilen. Har dålig koll och vill vara säker på detta innan man kollar vidare på egen skylt smile

Volvo 960 "Roger" (1995)
Volvo V70 "Röda Faran" (1998)
Volkswagen Polo "Pocket Rocket" (2016)
Tjur
26 januari 2014 · 74 Inlägg

Det får du ha smile bara o köpa wink

Mickemannen
26 januari 2014 · 41 Inlägg

Så länge du har din riktiga skylt där den ska vara och denna personliga skylten inte stör synfältet etc. så finns det inga hinder.

natlie
26 januari 2014 · 112 Inlägg

Tjur skrev:
Det får du ha smile bara o köpa wink

Mickemannen skrev:
Så länge du har din riktiga skylt där den ska vara och denna personliga skylten inte stör synfältet etc. så finns det inga hinder.

Tack för snabba svar, nu har jag koll! smile

Volvo V70 "Röda Faran" (1998)
Volvo 960 "Roger" (1995)
Volkswagen Polo "Pocket Rocket" (2016)
Joxson Proud 350Z owner!
27 januari 2014 · 540 Inlägg

Mitt tips är att sätta originalplåtarna med kardborre och ta två personliga skyltar, så kan du byta på bilträffar smile

Senast redigerat av Joxson (27 januari 2014)

natlie
27 januari 2014 · 112 Inlägg

Joxson skrev:
Mitt tips är att sätta originalplåtarna med kardborre och ta två personliga skyltar, så kan du byta på bilträffar smile

Riktigt bra idé faktiskt, blir till att beställa 2 skyltar! smile

Volvo 960 "Roger" (1995)
Volkswagen Polo "Pocket Rocket" (2016)
Volvo V70 "Röda Faran" (1998)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
27 januari 2014 · 1 152 Inlägg

Eller så köper du RIKTIGA personliga skyltar och slipper all huvudvärk. Det är den "billigaste" förädlingen på din bil och du får dessutom ha den på din(a) nya bil(ar) 6000:-/10år dvs 50:- i månaden. smile

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Mack Forum- och sitemoderator
28 januari 2014 · 26 155 Inlägg

PITSTOP skrev:
Eller så köper du RIKTIGA personliga skyltar och slipper all huvudvärk. Det är den "billigaste" förädlingen på din bil och du får dessutom ha den på din(a) nya bil(ar) 6000:-/10år dvs 50:- i månaden. smile

Sen att man är tvungen att slanta upp hela summan på direkten är väl..kanske ingen höjdare nej.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
TomBjorklund VAGIS Car Club
28 januari 2014 · 1 093 Inlägg

Oavsett vad du köper för skyltar, sätt dom för sjutton inte med kardborre...
Spelar ingen roll om det är dina personliga eller vanliga som någon får för sig att sno, bara dumt, sätt det så det sitter!

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
Seth
28 januari 2014 · 3 354 Inlägg

t_one21 skrev:
Oavsett vad du köper för skyltar, sätt dom för sjutton inte med kardborre...
Spelar ingen roll om det är dina personliga eller vanliga som någon får för sig att sno, bara dumt, sätt det så det sitter!

Kardborre eller som det är vanligt på nya skyltar att det sitter i en ram är nog skillnaden i tid vid stöld försumbar så kardborre funkar tongue

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
TomBjorklund VAGIS Car Club
28 januari 2014 · 1 093 Inlägg

Inget som hindrar att du faktiskt bultar skyltarna om du vill ha dom kvar, även om de levereras tänkta för ram smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
28 januari 2014 · 2 972 Inlägg

Mack skrev:

PITSTOP skrev:
Eller så köper du RIKTIGA personliga skyltar och slipper all huvudvärk. Det är den "billigaste" förädlingen på din bil och du får dessutom ha den på din(a) nya bil(ar) 6000:-/10år dvs 50:- i månaden. smile

Sen att man är tvungen att slanta upp hela summan på direkten är väl..kanske ingen höjdare nej.

Äum? Har man inte råd att slanta upp 6 lappar är det väl bara att låta bli? Annars kan du ju köpa det på kredit och få det för en struntsumma i månaden och inte bry dig att det blir tokdyrt i längden - som alla andra i lyxfällan..

Senast redigerat av matteeee (28 januari 2014)

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Joxson Proud 350Z owner!
28 januari 2014 · 540 Inlägg

Tycker det är svinit att betala så mycket bara för att få namn på den. Då kan jag lika gärna ha en sticker i rutan eller nått. Vilket jag tycker är snyggare!

Dessutom, beställer man nya plåtar nu får man de fula eu-plåtarna -.- Oavsett skylttyp

Om man nu ändå vill dölja regnr på träffar osv så är det ändå ingen ide att köra på äkta personlig skylt..

natlie
28 januari 2014 · 112 Inlägg

PITSTOP skrev:
Eller så köper du RIKTIGA personliga skyltar och slipper all huvudvärk. Det är den "billigaste" förädlingen på din bil och du får dessutom ha den på din(a) nya bil(ar) 6000:-/10år dvs 50:- i månaden. smile

Jo det har jag tänkt på, men först måste jag bestämma mig för det namnet/ordet jag vill ha på bilen innan jag slänger ut 6000:- på ett ord eller namn, så då tycker jag personlig skylt från funplate va ett bra och billigt alternativ för det jag sökte efter!

Volkswagen Polo "Pocket Rocket" (2016)
Volvo 960 "Roger" (1995)
Volvo V70 "Röda Faran" (1998)
natlie
28 januari 2014 · 112 Inlägg

Joxson skrev:
Tycker det är svinit att betala så mycket bara för att få namn på den. Då kan jag lika gärna ha en sticker i rutan eller nått. Vilket jag tycker är snyggare!

Dessutom, beställer man nya plåtar nu får man de fula eu-plåtarna -.- Oavsett skylttyp

Om man nu ändå vill dölja regnr på träffar osv så är det ändå ingen ide att köra på äkta personlig skylt..

Håller med dig, har ingen lust alls att betala så mycket pengar så går på egen och personlig skylt. Är heller inte ute efter att dölja mitt reg-nummer men vill ha något personligt för bilen så den känns igen mer smile

Volvo 960 "Roger" (1995)
Volvo V70 "Röda Faran" (1998)
Volkswagen Polo "Pocket Rocket" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang