Gjort ordning på härvan när nästan alla fäst anordningar fattades men nu sitter allt bra
Billiga motorbockar behöver lite kärlek ibland!
Kapa bort o slipa ner batteri stöden
Bygga spakställ
Haha ja de är inte så noga
Ni som är vana bmw trimmare så kan väl komma med förslag om tomgångs motorn. Ta bort eller inte, fördelar med detta?
kommer köra Vems men hur brukar ni göra ?
Skickade iväg en beställning på en Deatshwerks nya 350Inline soppa pump, catchtank och kopplingar m.m. hoppas DW pumparna funkar bra på e85, denna ska flöda 350L @2.8bar så de räcker nog till en del mos
Jag kör MS1v3 på min 740, tycker absolut inte att det är några problem med en stabil tomgång utan tomgångsmotor... då den är varm! Däremot så hamnar min tomgång på typ 350-400 vid kallstart á +5 grader.
Har även ett konstigt beteende vissa gånger där tomgångsvarvtalet kan vara högre eller lägre, på full temp, utan någon egentligen anledning. Om nu detta har med avsaknad av tomgångsmotor eller att jag helt enkelt mappat "fel" låter jag vara osagt, men jag tycker att du ska montera dit den om du kan- det ska då jag göra!
Jag kör MS1v3 på min 740, tycker absolut inte att det är några problem med en stabil tomgång utan tomgångsmotor... då den är varm! Däremot så hamnar min tomgång på typ 350-400 vid kallstart á +5 grader.
Har även ett konstigt beteende vissa gånger där tomgångsvarvtalet kan vara högre eller lägre, på full temp, utan någon egentligen anledning. Om nu detta har med avsaknad av tomgångsmotor eller att jag helt enkelt mappat "fel" låter jag vara osagt, men jag tycker att du ska montera dit den om du kan- det ska då jag göra!
Bra jobbat förrresten!
Tackar och bockar!
Ja det är lite den bild jag fått av att köra utan tomgångsmotorn men det mesta ligger väl i mappningen om hur gången blir. Men ja tänkte förbereda en plugg ifall ja ändrar mig och kör utan för det får den som mappar ta å ge sina rekommendationer om. Det borde ju inte ha någon skillnad om man har den kopplad till sprutet som kan styra den ändå, enda problemet att ha kvar den skulle ja gissa på är lättare läckage vid insugs sidan.
anslutningen på insuget till tomgångsmotorn gillar inte laddtryck, kommer köra utan tomgångsmotor på min spis. ska inte vara några problem o få till stabil tomgång vad jag läst mig till iaf
anslutningen på insuget till tomgångsmotorn gillar inte laddtryck, kommer köra utan tomgångsmotor på min spis. ska inte vara några problem o få till stabil tomgång vad jag läst mig till iaf
Okej, ja det blir väl till å plugga den ser de ut som
maxmoboy skrev:
Jag ser du verkställer dina planer du berättade om förra sommaren☺kämpa på👍
Haha jajjemän! Ja man försöker så gott man kan och hinner när man bara oftast inte ens är hemma mer än 2dagar i veckan
Fick hem lite prylar från sverige också samt köpt styrservo växel Även svänghjulet är färdig lättat
2l catch, dw350lph inline pump diverse småsaker.
Besök i garaget av en rå 740
Oljeretur är också klart!
Trotjänaren funkar bra till allt!
Lite bonn att tigga med bröstkåpan monterad men blir det problem med läckage får man ta det som det kommer när man är lat..
Hoppas det är tätt denna gång..
Min variant på att plugga tomgångsmotorn. Hoppas det håller
Lite marginal för grenröret behövdes och lindat bandaget klart
Lättat m20 hjul och m50startkrans på knackad, ~6.8kg. m20 o lättat är ca 8.5kg och m50 hjulet 13.5kg
blev försänkning för tryckplattan också
Vems v3.8 är också beställt så det väntar jag på en tid framöver men det finns en del kvar att göra men den ska vara startad och körbar till juli senast!
Det blev uppstart med vemset och det gick ju lite si som så med PnP vemset. Hade problem med tändutgångarna efter som de inte stämde överräns med m50 härvan den som letar finner också problemet.
åtgärdades och startades och lite lätt gasning bara. Hann inte med så mycket mer med mappningen. Inte jag som mappar så man får ju ha tålamod med att få bilen färdig mappat
Det finns ju alltid småsaker att göra som att montera alla småsaker som lämnat såsom inredning, lister, detaljer o.s.v T.ex. lyckats spräcka alu termostathuset så det blev att ta b25ans som dock var i plast... En ny ratt har ja också fått hem så den montera man ju direkt och ja är rätt nöjd med hur långt den kom ut jämfört med orginal ratt.
Vems v3.6 med PnP härva o en Mac ventil
Testa lite o kollar om allt funkar. Hade grymt svårt att få kontakt med ECUn ett tag men nya drivrutiner till usb adaptern löste det.
hmm..
Fixa lite avgas också. ni behöver inte se så noga på det
Provar på detta till att börja med.
Dags att klamra fast lite äcklig slang..
Finns det bara ett fåtal intresserade kvar här i tråden eller e ni blyga?