Jag har en ford sierra 2,0 GLX -88. Märkte en gång när jag hade tankat att den läkte ganska mycket bensin från tanken. Sen dog bilen en dag när jag körde, blev less på att den läkte så jag tog bort tanken och sökte en ny men hittade ingen som inte var sviiiin dyr så satte en dunk i bagaget istället och drog slangarna dit. Det fungerade bra en liten stund sen dog bilen igen. Då var det pumpen som bara "klickade" och gick inte, så jag tog lös pumpen och försökte få den och gå. Efter att ha slagits med den ett bättre tag så gav jag upp och läste nå trådar vars man kunde hitta en pump. Hittade en som hade köpte en från biltema. Dock original till en 740 eller nått, men han skrev att den passade bra. Var och hämtade en sådan, kom hem och skulle skruva dig "klockan" och märkte att den inte passade så jag kopplade istället en slang direkt på pumpen. Den startade och gick ganska bra och körde nästan en hel dag. sen på kvällen stannade pumpen igen. tänkte att den måste ha fått i sig nå skräp. For till biltema och bytte, satte en sil på slangen som kommer från tanken. Den här gången gick den kanske 10 minuter innan den stannade och "klickade" bara igen.. Sorry för bibeln men försökte förklara bra
Har du kollat så det inte är något i elektrisk väg som spökar, typ bränsle relä ?
Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
Asså egentligen inte men jag har testat koppla i den första som sluta fungera på ett batteri och det funkade ändå inte. Knackade på den och hade ström till den samtidigt men den klickade ändå bara