Tänkte dela med mig av mitt projekt, den oxfordgröna M3:an =) Har haft den sen sista augusti 2012 och hunnit pilla lite med den, inte så mycket men ändå en del. Ett husköp, flytt, bytt jobb och en sommar med härliga roadtrips tog... Visa mer
Jag la' resterande huvlåspinne-grejer i ett bad med en disktablett. Glömde dock ta en bild på det såg ut efter en timma när all gammal olja och övrigt bös lösts upp.. Rent blev det!
Huvlåspinnarna: Före och efter. Satte fast pinnarna i skruvdragaren och körde på 120-papper och sedan avslutade jag med 400-papper. Blev hyfsat resultat med färg på.
Dom där gör UNDER för väghållningen! Solida alu till resten av bakvagnen rekommenderas däremot INTE om du åker mer än 100 mil om året på "vanlig" väg
Tips inför montering... lägg dom i frysen... då behöver du räcker det med en gummiklubba för att montera dom
Jag har funderat, läst, googlat och hört runt ang alu.bussningar i subframen (i två års tid typ) och beställde till slut ett kit från millway.
Tanken är att köra alu i subframen men inte i diffen, för jag tänkte att det skulle funka hyfsat. Har du kört alu själv? Hur jobbigt blir det? Vad är alternativen? -Jag är orolig för "mjuka" bussningar då jag misstänker att det bryter mer i subframeskruvarna, vilket bidrar till karossproblemen. Ska förstärka upp golvet, men vet att det går att bryta sönder karossen ändå. Powerflex litar jag inte riktigt på och originalen lär jag bara få byta igen..
Kul att du tipsade om frysknepet för jag fick idén själv nämligen (en kväll innan John blund kom på besök), samt att värma upp trailing armen för att göra det ännu lättare