En dröm, en unik, en förädlad M3 e46

Tänkte dela med mig av mitt projekt, den oxfordgröna M3:an =) Har haft den sen sista augusti 2012 och hunnit pilla lite med den, inte så mycket men ändå en del. Ett husköp, flytt, bytt jobb och en sommar med härliga roadtrips tog mycket av min tid =) Fixa lite smågrejer, återställa, personifiera, bantning och en släng förädling bör vara en bra beskrivning på projektet ;)
  • 77 Följare
  • 58 741 Visningar
  • Uppdaterades senast 2 februari 2016
baltis
5 februari 2016 · 1 948 Inlägg

wccmarcus skrev:

baltis skrev:

wccmarcus skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/172/171999/171999-4125edabf786132613c6051dbb87be99.jpg
Är det en kolvuppstötarfjäder?

Dom där gör UNDER för väghållningen! Solida alu till resten av bakvagnen rekommenderas däremot INTE om du åker mer än 100 mil om året på "vanlig" väg smile

Tips inför montering... lägg dom i frysen... då behöver du räcker det med en gummiklubba för att montera dom smile

Jag har funderat, läst, googlat och hört runt ang alu.bussningar i subframen (i två års tid typ) och beställde till slut ett kit från millway. smile

Tanken är att köra alu i subframen men inte i diffen, för jag tänkte att det skulle funka hyfsat.
Har du kört alu själv? Hur jobbigt blir det?
Vad är alternativen?
-Jag är orolig för "mjuka" bussningar då jag misstänker att det bryter mer i subframeskruvarna, vilket bidrar till karossproblemen. Ska förstärka upp golvet, men vet att det går att bryta sönder karossen ändå.
Powerflex litar jag inte riktigt på och originalen lär jag bara få byta igen..

Kul att du tipsade om frysknepet för jag fick idén själv nämligen (en kväll innan John blund kom på besök), samt att värma upp trailing armen för att göra det ännu lättare smile

Körde med org. bussningar till diffen och resten i alu från millway... lät och slog mycket ändå... sen ser jag heller inte hur det ska bryta mindre med solida alu. vs fina fräscha i gummi... Någon skillnad i väghållning är helt omöjligt att känna/märka av också...
Mitt golv, eller rättare sagt fästpunkerna till bakvagnsbryggan var förstärkt efter konstens alla regler... så istället så hade sprickorna letat sig till andra ställen och punktsvettsar gått upp... kolla på min rejsa-bil-tråd för bilder big_smile

Men som sagt, jag rekommenderar INTE solida alubussningar, köp dom hårdaste i gummi du kan komma över istället... (finns det inte några svarta powerflex?)
Alubussningarna gör bara att det låter så pass mycket mer i kupen samt att varenda vägskarv (och även målade linjer/övergångställen) känns ännu bättre big_smile
Den dagen då jag köper en m3 e46 igen (om 10 år och för dubbelt så mycket som jag sålde min för) big_smile så kommer den inte få några solida alu.bussningar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang