Regntätt kapell till en cab?

Racefactory
28 januari 2014 · 180 Inlägg

Hej, Någon som vet ett bra och billigt regntätt kapell till en cab?

Gärna som ni testat själva också. men kom med förslag

Cadillac_The_King
28 januari 2014 ·

Räcker väl med ett paraply haha

granadadr
28 januari 2014 · 7 290 Inlägg

Cadillac_The_King skrev:
Räcker väl med ett paraply haha

haha

jag misstänker att det gäller ett riktigt kapell för förvaring av bilen,

det enda jag kan säga är att jag hade bekymmer att det kom in vatten i 2 av mina bilar som bara stod,
jag köpte ett julakapell, de släpper iof igenom fukt osv,, men då rinner vattnet inte in på samma sätt,

nu är dessa bilar inget fina så jag tror man ska köpa ett BRA kapell i detta fallet

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Racefactory
29 januari 2014 · 180 Inlägg

granadadr skrev:

Cadillac_The_King skrev:
Räcker väl med ett paraply haha

haha

jag misstänker att det gäller ett riktigt kapell för förvaring av bilen,

det enda jag kan säga är att jag hade bekymmer att det kom in vatten i 2 av mina bilar som bara stod,
jag köpte ett julakapell, de släpper iof igenom fukt osv,, men då rinner vattnet inte in på samma sätt,

nu är dessa bilar inget fina så jag tror man ska köpa ett BRA kapell i detta fallet

Finns ett kapell på jula för 329kr och det är vattenavisande? Vare det kapellet du hade?

granadadr
29 januari 2014 · 7 290 Inlägg

Racefactory skrev:

granadadr skrev:

Cadillac_The_King skrev:
Räcker väl med ett paraply haha

haha

jag misstänker att det gäller ett riktigt kapell för förvaring av bilen,

det enda jag kan säga är att jag hade bekymmer att det kom in vatten i 2 av mina bilar som bara stod,
jag köpte ett julakapell, de släpper iof igenom fukt osv,, men då rinner vattnet inte in på samma sätt,

nu är dessa bilar inget fina så jag tror man ska köpa ett BRA kapell i detta fallet

Finns ett kapell på jula för 329kr och det är vattenavisande? Vare det kapellet du hade?

nja jag köpte det billigaste de har,, nylon,, som sagt bilarna är inte så fina,, och vill bara ha det för att skydda mot barr och att det ska se snyggare ut på gården wink

Putteliten
29 januari 2014 · 9 079 Inlägg

Jag har Biltemas silverfärgade, funkar rätt bra tycker ja!

R_fused There is no replacement for displacement
31 januari 2014 · 630 Inlägg

Jag hade ett överdrag som skulle vara tätt från biltema till min Camaro, använde det bara nån vecka men det blev fuktigt under ändå och eftersom bilen stod utomhus så skavde det lite på lacken av blåsten. Hade jag ingen möjlighet att ha den inne idag så skulle jag satsat på ett kapell som bara täcker själva kupén.

typ nått sånt här:
http://www.fyndtorget.se/users_images/174085.jpg

RannerKing www.LynxTalk.se
31 januari 2014 · 420 Inlägg

Om man sätter ett tätt kapell på bilen, är det inte lätt hänt att det blir väldigt fuktigt under det?
Tänker på kondens, speciellt under höst och vår...

Ett enkelt garagetält är inget alternativ?

Svärfar köpte ett billigt, ca. 3000kr, tror det var från K-rauta för kanske 5 år sedan. Trots mycket snö och stått uppe i sedan inköp har det klarat sig helt utan skador. Bara gå och slå ner snön från insidan då och då.

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!
Skoda Octavia II 4x4 "Scoutig..." (2005)
Racefactory
31 januari 2014 · 180 Inlägg

R_fused skrev:
Jag hade ett överdrag som skulle vara tätt från biltema till min Camaro, använde det bara nån vecka men det blev fuktigt under ändå och eftersom bilen stod utomhus så skavde det lite på lacken av blåsten. Hade jag ingen möjlighet att ha den inne idag så skulle jag satsat på ett kapell som bara täcker själva kupén.

typ nått sånt här:
http://www.fyndtorget.se/users_images/174085.jpg

RannerKing skrev:
Om man sätter ett tätt kapell på bilen, är det inte lätt hänt att det blir väldigt fuktigt under det?
Tänker på kondens, speciellt under höst och vår...

Ett enkelt garagetält är inget alternativ?

Svärfar köpte ett billigt, ca. 3000kr, tror det var från K-rauta för kanske 5 år sedan. Trots mycket snö och stått uppe i sedan inköp har det klarat sig helt utan skador. Bara gå och slå ner snön från insidan då och då.

Okey ! Vet du var man kan köpa sånt där "tält" nu idag?

Och sen tänkte ja var får man tsg i sånt som bara skyddar kupen?

RannerKing www.LynxTalk.se
1 februari 2014 · 420 Inlägg
Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!
Skoda Octavia II 4x4 "Scoutig..." (2005)
granadadr
1 februari 2014 · 7 290 Inlägg

jag hittade iaf några intressanta tält smile
på både dancover och sverigehallen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang