6353
Sök

Prius -06. Taskig doft i kupé vid start.

Forummoderator
18 437 Inlägg
1 februari 2014
Trådstartare
Jag vet att bilar har lite filter här och var och har sett trådar tidigare om konstig luft i kupé när man startar. Antar att AC går igång ett par sekunder efter start. Då kommer en plastig doft som säkerligen påminner om solvarm gamrunk. Kom nu på att jag kan ju starta bilen och manuellt koppla bort ac och se om det blir skillnad... Gäller att vara snabb bara.

Men: Filter i denna? Inte så vanlig bil på Gorg kanske men Evildan kanske? :-)

Jag har alltid motorvärmare i. Kanske det kan spela roll? Det är en varm plastig doft.

10 166 Inlägg
1 februari 2014
Kanske måste göra det som görs på Renault bilarna emellanåt en ac rengöring. Är på dom bilarna ett medel i en sprayburk som sprutas in vid kupe filtret sen slår du igång bilen med acen på och full fläkt. Bildas alger på ac enheten som luktar skunk på dom  bilarna iallafal. Vet ej om Toyota har något motsvarande i deras bilar åk till toyota och fråga annars.

Det är min bästa gissning.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Evildan
1 februari 2014
Filter har vi, ska ha iaf om inte någon har plockat bort det.
http://www.youtube.com/watch?v=JqqYu7sg-e4

Prova att byt det om det ser trist ut.
AC-rent kan göra susen, har själv ingen erfarenhet av detta på någon bil jag ägt tyvärr för felsökningens skull.

2 415 Inlägg
1 februari 2014
jag hade kass lukt i min gamla A6a. och jag köpte en spray burk som jag ställde på golvet och slog igång ac och stängde intaget för luften. så står den o sprayar tills den e slut. och så ska bilen stå på tomgång i ca 15 min. köpte på AD stenungsund. bara fråga efter ac rengörning i spray flaska

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Sök