5 februari  2014							
															
									Trådstartare								
							
													 
					 
					
				 
				
					Bil: Saab 9-5 2,3t -99  
Som jag fattat är det ju en Ltt med 170hk.
Enligt förra ägaren så är turbon bytt.
Om jag fattat rätt så sitter den "upgraderade" vevhusventilationen på den.. ( en pip ut från oljepåfullningen )
Problemet:
Ryker vid start... Typ "brun" rök..  slutar efter en stund..
sen när den e varm så puffar den till svart rök om man varvar till den ordentligt..
Går väl bra men absolut inte nått sirekt turboklös i den som saab brukar ha..  
Men jag har aldrig kört en 170hk saab innan.
Tändstiften ser jättefina ut.
Oljan är ju svart men inget annat. verkar okej även om de e dags för ett byte.
Vattnet e rent o fint.
röret som går från dumpventilen ( avlastningsventilen) verkar inte sitta fast och sluta tätt ordenligt i andra änden..  fel ??
Har ltt magnetventil ?
sitter en sån i min bil iallafall.
jag har haft några 9000 men de här e min första 9-5..  och ja kan inte komma på vad som orsakar röken mm..
Nån smart ??
									 
									
				
									"My Saab Is Fantastic"