2653
Sök

Volvo 745 GLE, dog, starta, dog,starta sen dog för gott(?) :)

906 Inlägg
7 februari 2014
Trådstartare
#1
Tja, alla kära vänner och icke vänner, trodde jag undkommit 740 meket tills en vän köpte en, så nu behöver jag hjälp igen:)

Såhär:

745, antar det sitter B230F, den är från 1990.

När man kör, så kan det helt plötsligt bli dåligt gaspådrag och då tar det några sek och så dör den, väntar man några minuter brukar det gå att starta igen. Nu har den dock dött helt, går ej att starta.

Tankar från min sida:
Hade lmm varit kass så hade väl bilen gått ändå? Aldrig varit med om att bilen dör när man kopplar ur den.
Skulle det varit Tändstift och kablar, så borde väl den gå på minst 3 cylindrar annars?
Kol i Generatorn fanns.
El i batteriet fanns i början, tills påtok för många startförsök.

Min första tanke är bränslepumpen, därav bluddrandet innan den dör?, dock skumt att den startade i början när problemet kom.

Han bor en bit bort så jag har ej kunnat kolla över den så mycket, men har ni några tankar?

Vill inte lägga för mycket pengar på ett gammalt skrälle!

Inte jätte mycket att gå på jag vet, men har inte mycket mer info att tillge.

Tack på förhand smile

=)

1 562 Inlägg
7 februari 2014
#2
Ta ut felkoder till att börja med.

Varvstopparn
460 Inlägg
7 februari 2014
#3
bränslepumpsrelät
eller spridarerelät

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

6 740 Inlägg
7 februari 2014
#4
pumprelä säger jag också wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

6 Inlägg
7 februari 2014
#5
Får väl tillägga att det är en GL/T! Haha wink och att den får bränsle hela vägen fram smile

6 740 Inlägg
7 februari 2014
#6
öppnar spridarna då?

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

6 Inlägg
7 februari 2014
#7
Har inte kollat detta än, ska göra en felsökning på bilen imorgon smile

265 Inlägg
7 februari 2014
#8
Kolla tändkabeln mellan tändspolen och fördelarlocket. Jag vet att det lätt blir fuktskadat vid fördelarlocket eftersom det skvätter upp vatten där. Hade ett likadant problem med en 940 en gång.

Det såg då ut som att den fick gnista när man hade loss tändstiftet, men inte tillräcklig för att tända.


Sök