Growe skrev:
it_mutt skrev:
Mystery2 skrev:
Evildan skrev:
9000mil eller 5år, vilket som inträffar först.
Tänk om jag åker mer än det riktiga intervallsbytet på 5 år? Det finns ju ingen påminnelse direkt för när jag mäste byta den?
Okej så om min byttes vid 19100 mil ska jag då byta den vid 22100 mil?
Tänk om jag kör 23100 mil innan det gått 5 år?
Ja du den risken vågar jag inte ta med tanke på hur mycket jag lagt på bilen, men idén låter relativt frestande.
19100mil + 9000 är...?
Givetvis är det inte exakt på milen, det finns ju en viss marginal. Om de sagt 100.000mil, så hade din fråga istället varit "men om jag kör 101.000 mil då?"
Bara, i mitt tycke, trams att utmana ödet för något så billigt som en kamremsats (under förutsättning att man byter själv).
9000 mil ska den kollas ja, men de flesta "privatare" vet inte ens hur en sliten rem ser ut. (Inte riktat till någon specifik)
när några tänder släpper är det väll dags att byta..eller när den går av

hjälpte en tant med hennes bil när jag jobba på billackering hon hade parkerat bilen utanför och ringde på morgonen och undrade om jag kunde slå en titt på den..insåg att remmen satt på men kammen rörde sig inte..så isär med det och insåg att alla tänder på remmen försvunnit nere vid veven frågade då när hon bytt rem sist..och hon frågade mig om man inte byter den när den går sönder

hon hade haft bilen sen den var ny en 88:an golf mk2 detta var 04 som jag mekade med den den höll iallfall länge
Värsta jag varit med om är väl "ordentligt" slita tänder, men, ja, inte värre än så iaf

Vad blev ditt svar på hennes fråga?

("Nej man byter den dagarna innan den ger upp"?

)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!