Audi A6 ljudbygge 4x15" b2 audio mm 150dB+ (2016 start sida 20)

Nytt slutsteg inhandlat! Hoppas på höga siffror denna säsongen!
  • 102 Följare
  • 130 578 Visningar
  • Uppdaterades senast 25 mars 2016
Kevaz Hellre basa än gasa.
12 januari 2015 · 1 093 Inlägg

Danne96 skrev:

Kevaz skrev:

Danne96 skrev:
Ditt bygge ser riktigt bra ut! big_smile

Tack ska du ha!
Jag är även en aktiv följare i din tråd, säger inte mycket men det kommer! wink cool

Tack! Ja de kan jag tro! Det händer inte för mycket på mitt bygge heller men det kommer också att bli mycket mer!

Pefrekt!
Jo det är samma här, står extremt stilla just nu pga massa olika orsaker, men innan elmia ska allt mitt ljud sitta i en bil, om det blir min A3a eller någon annan det återstå att se.
Men inom snar framtid kommer det börja hända grejer igen iallafall! smile

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Danne96
12 januari 2015 · 70 Inlägg

Kevaz skrev:

Danne96 skrev:

Kevaz skrev:

Tack ska du ha!
Jag är även en aktiv följare i din tråd, säger inte mycket men det kommer! wink cool

Tack! Ja de kan jag tro! Det händer inte för mycket på mitt bygge heller men det kommer också att bli mycket mer!

Pefrekt!
Jo det är samma här, står extremt stilla just nu pga massa olika orsaker, men innan elmia ska allt mitt ljud sitta i en bil, om det blir min A3a eller någon annan det återstå att se.
Men inom snar framtid kommer det börja hända grejer igen iallafall! smile

Längtar efter att se det! smile

Smart Fortwo CDI "Lilla bilen" (2002)
chippen_nr1
15 januari 2015 · 704 Inlägg

Jag reggade min golf 2a förra året som 2 sitts med stereo bak. kostade mig 1200 kr tror jag det var. bilen vägde 1380 med gamla bygget så fick 5kg last vikt. fick åka hem och plocka ur basar och låda för att få ner vikten tongue max last vart efter omregg 85kg. sen vart det nytt bygge så väger mer nu än på reggningen.

Så mitt tips är att boka en reggbesiktning och åka dit. dom kommer då att kolla allt och sedan tala om vad du behöver göra för att få bilen godkänd. tänk på heltypsgodkänningen om bilen är nyare än 96 tror jag det är. En seriös besikningman hjälper dig. Och bilprovningens kundtjänst/kundservice kan inget om regler och reggning. enligt dom kan man inte regga reducerade sittplatser.

Db drag SS NoWall
154,7 db @ 49hz 2013
158,5 db @ 62hz 2014
2015 här kommer vi!
Kevaz Hellre basa än gasa.
15 januari 2015 · 1 093 Inlägg

chippen_nr1 skrev:
Jag reggade min golf 2a förra året som 2 sitts med stereo bak. kostade mig 1200 kr tror jag det var. bilen vägde 1380 med gamla bygget så fick 5kg last vikt. fick åka hem och plocka ur basar och låda för att få ner vikten tongue max last vart efter omregg 85kg. sen vart det nytt bygge så väger mer nu än på reggningen.

Så mitt tips är att boka en reggbesiktning och åka dit. dom kommer då att kolla allt och sedan tala om vad du behöver göra för att få bilen godkänd. tänk på heltypsgodkänningen om bilen är nyare än 96 tror jag det är. En seriös besikningman hjälper dig. Och bilprovningens kundtjänst/kundservice kan inget om regler och reggning. enligt dom kan man inte regga reducerade sittplatser.

Jasså 1200kr var ju inte farligt, 800kr billigare än vad jag fick höra ifrån kundtjänsten.
Men tycker du alltså att jag ska åka in och regbesikta den med allt ljud i eller ska jag ha den tom? smile

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
chippen_nr1
19 februari 2015 · 704 Inlägg

Kevaz skrev:

chippen_nr1 skrev:
Jag reggade min golf 2a förra året som 2 sitts med stereo bak. kostade mig 1200 kr tror jag det var. bilen vägde 1380 med gamla bygget så fick 5kg last vikt. fick åka hem och plocka ur basar och låda för att få ner vikten tongue max last vart efter omregg 85kg. sen vart det nytt bygge så väger mer nu än på reggningen.

Så mitt tips är att boka en reggbesiktning och åka dit. dom kommer då att kolla allt och sedan tala om vad du behöver göra för att få bilen godkänd. tänk på heltypsgodkänningen om bilen är nyare än 96 tror jag det är. En seriös besikningman hjälper dig. Och bilprovningens kundtjänst/kundservice kan inget om regler och reggning. enligt dom kan man inte regga reducerade sittplatser.

Jasså 1200kr var ju inte farligt, 800kr billigare än vad jag fick höra ifrån kundtjänsten.
Men tycker du alltså att jag ska åka in och regbesikta den med allt ljud i eller ska jag ha den tom? smile

förlåt! helt missat att svara. skruva ur basar och steg. lämna resten kvar men se till att allt sitter fast ordentligt. åk till närmaste bilprovning som genomför reggning och prata med dom. du får bäst svar den vägen.

Db drag SS NoWall
154,7 db @ 49hz 2013
158,5 db @ 62hz 2014
2015 här kommer vi!
Kevaz Hellre basa än gasa.
19 februari 2015 · 1 093 Inlägg

chippen_nr1 skrev:

Kevaz skrev:

chippen_nr1 skrev:
Jag reggade min golf 2a förra året som 2 sitts med stereo bak. kostade mig 1200 kr tror jag det var. bilen vägde 1380 med gamla bygget så fick 5kg last vikt. fick åka hem och plocka ur basar och låda för att få ner vikten tongue max last vart efter omregg 85kg. sen vart det nytt bygge så väger mer nu än på reggningen.

Så mitt tips är att boka en reggbesiktning och åka dit. dom kommer då att kolla allt och sedan tala om vad du behöver göra för att få bilen godkänd. tänk på heltypsgodkänningen om bilen är nyare än 96 tror jag det är. En seriös besikningman hjälper dig. Och bilprovningens kundtjänst/kundservice kan inget om regler och reggning. enligt dom kan man inte regga reducerade sittplatser.

Jasså 1200kr var ju inte farligt, 800kr billigare än vad jag fick höra ifrån kundtjänsten.
Men tycker du alltså att jag ska åka in och regbesikta den med allt ljud i eller ska jag ha den tom? smile

förlåt! helt missat att svara. skruva ur basar och steg. lämna resten kvar men se till att allt sitter fast ordentligt. åk till närmaste bilprovning som genomför reggning och prata med dom. du får bäst svar den vägen.

Haha det är ingen fara, bilen står fortfarande still pga lite dåligt med lappar i plånboken för tillfället. hmm
Men när det väl blir till ett försök med reggning så ska jag göra som du skrev! smile

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Kevaz Hellre basa än gasa.
8 mars 2015 · 1 093 Inlägg

Jahopp, inte ens 1 månad kvar till Elmia så paniken börjar kännas...

Kan bara säga att mina planer på att skaffa en a4 eller a6 sket sig då jag inte hittade något jobb så min stakars a3a får göra en säsong till!
Är dock inte så kul då bilen pissar vatten (kan köra ungefär 2 km innan jag måste fylla på igen).
Finns väl runt 5-7 saker som måste fixas innan den går igenom med blanka papper på besiktningen + en omregistrering.

Men det är inget jag orkar bry mig om för jag SKA till elmia så jag har nu (tror jag) lokaliserat vart vattnet läcker ut.
Så nu har jag beställt mig en ny kylare med all dess tillbehör, hoppas på att det kommer någon gång i mitten av veckan.
Om det nu är det som är felet vilket jag tror det är så kommer en omregistering hända inom väldigt snar framtid för att sedan köra igenom den i besiktningen och ta dom 2or som blir för då kommer jag ju iallafall till elmia så får jag fixa allt småskit efter.

Eftersom jag inte är så händig när det kommer till motorer och kringutrustning så får jag inte loss kylet, vilket gör mig extremt irriterad så jag valde att vänta ett par dagar tills kompisen kan komma och hjälpa mig (ja jag vet man ska försöka ett tag men jag orkar inte roll)

Jaja nu drar det iallafall igång lite smått här i tråden igen så detta kommer hända...
*Ljudet ska i igen då det är utplockat alltihop.
*När pengar kommer, HELT nya dörrsidor med nya högtalare!
*Lådorna ska kläs.
*Ska fixa något snyggt åt diskanterna.
*Ska försöka få mig en relativt snygg kabeldragning.
*Och såklart fixa alla 2or...

Var ett förbannat letande innan jag fann vart det läckte, såhär står bilen nu iallfall.
https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179880/179880-72f1d4762bfddbf946182afb87938da9.jpg

Ser inte speciellt bra ut.
https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179880/179880-5bd50d1c4541fa02de2359f24209501f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179880/179880-050866a12fda50b173b9e249f903ea62.jpg


Hoppas på att någon fortfarande kikar in även om det har varit tyst ett bra tag, ska föröka uppdatera sågott jag kan när jag pillar med bilen! smile

Stay tuned. cool

Edit: Har någon tips på hur jag får loss kylet utan allt för mycket krångel så tas det gärna emot så jag kan få loss det innan kompisen kommer. big_smile

Senast redigerat av Kevaz (8 mars 2015)

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Fjong
8 mars 2015 · 1 494 Inlägg

kul att du har kommit igång igen, får hoppas att det löser sig med kylare och jobb så att du kan köra fullt ös i garaget igen smile Du kan ju alltid skaffa inspiration och planera lite hur du ska bygga och vad för system du kan tänka dig köpa medans du står på standby så är det bara att ösa sen när det är dags att börja bygga ^-^

Kevaz Hellre basa än gasa.
8 mars 2015 · 1 093 Inlägg

Fjong skrev:
kul att du har kommit igång igen, får hoppas att det löser sig med kylare och jobb så att du kan köra fullt ös i garaget igen smile Du kan ju alltid skaffa inspiration och planera lite hur du ska bygga och vad för system du kan tänka dig köpa medans du står på standby så är det bara att ösa sen när det är dags att börja bygga ^-^

Ja det är faktiskt kul att ha kommit igång igen, bara tanken av att snart få köra runt i en studsandes och obekväm liten basbil är förbannat trevlig! wink

Hehe ja jag får väl verkligen grava ner mig i alla olika sorters system för att sedan välja det jag tycker passar mig bäst sen när jag får pengar! big_smile

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Sound_lover94 Vissa faller för grupptryck, Andra för bas tryck
8 mars 2015 · 938 Inlägg

Håller med föregående talare haha smile kul att det drar igång lite igen big_smile

---> Mitt Projekt <---
R135
╚╬╬╝ Sponsor sökes :)
24
Kevaz Hellre basa än gasa.
8 mars 2015 · 1 093 Inlägg

Sound_lover94 skrev:
Håller med föregående talare haha smile kul att det drar igång lite igen big_smile

Haha! Ja men det känns bra att inom snar framtid få mysa runt i city och basa lite! wink
Hoppas bara inte jag har något allvarligt fel så att jag får en 3a, men det tror jag verkligen inte. cool

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Sound_lover94 Vissa faller för grupptryck, Andra för bas tryck
8 mars 2015 · 938 Inlägg

Kevaz skrev:

Sound_lover94 skrev:
Håller med föregående talare haha smile kul att det drar igång lite igen big_smile

Haha! Ja men det känns bra att inom snar framtid få mysa runt i city och basa lite! wink
Hoppas bara inte jag har något allvarligt fel så att jag får en 3a, men det tror jag verkligen inte. cool

Ja det är en fin känsla smile
Nä det ska väl mycket till då haha xD

---> Mitt Projekt <---
R135
╚╬╬╝ Sponsor sökes :)
24
Kevaz Hellre basa än gasa.
8 mars 2015 · 1 093 Inlägg

Sound_lover94 skrev:

Kevaz skrev:

Sound_lover94 skrev:
Håller med föregående talare haha smile kul att det drar igång lite igen big_smile

Haha! Ja men det känns bra att inom snar framtid få mysa runt i city och basa lite! wink
Hoppas bara inte jag har något allvarligt fel så att jag får en 3a, men det tror jag verkligen inte. cool

Ja det är en fin känsla smile
Nä det ska väl mycket till då haha xD

Verkligen! smile
Handbromsen fungerar dock inte sen måste jag byta bromsskivor fram för vad jag hört så måste en bil kunna bromsa... roll
Jag tyckte det funkade fint utan handbroms och lite halvkassa frambromsar hela förra säsongen. lol

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Sound_lover94 Vissa faller för grupptryck, Andra för bas tryck
8 mars 2015 · 938 Inlägg

Kevaz skrev:

Sound_lover94 skrev:

Kevaz skrev:

Haha! Ja men det känns bra att inom snar framtid få mysa runt i city och basa lite! wink
Hoppas bara inte jag har något allvarligt fel så att jag får en 3a, men det tror jag verkligen inte. cool

Ja det är en fin känsla smile
Nä det ska väl mycket till då haha xD

Verkligen! smile
Handbromsen fungerar dock inte sen måste jag byta bromsskivor fram för vad jag hört så måste en bil kunna bromsa... roll
Jag tyckte det funkade fint utan handbroms och lite halvkassa frambromsar hela förra säsongen. lol

Haha ja det brukar ju vara en fördel wink
själv ska jag byta huvudbromscylinder snart med smile

---> Mitt Projekt <---
R135
╚╬╬╝ Sponsor sökes :)
24
Kevaz Hellre basa än gasa.
8 mars 2015 · 1 093 Inlägg

Sound_lover94 skrev:

Kevaz skrev:

Sound_lover94 skrev:

Ja det är en fin känsla smile
Nä det ska väl mycket till då haha xD

Verkligen! smile
Handbromsen fungerar dock inte sen måste jag byta bromsskivor fram för vad jag hört så måste en bil kunna bromsa... roll
Jag tyckte det funkade fint utan handbroms och lite halvkassa frambromsar hela förra säsongen. lol

Haha ja det brukar ju vara en fördel wink
själv ska jag byta huvudbromscylinder snart med smile

Jasså det låter inte roligt, bra att du har kunskapen själv att göra det iallafall! (antar att du har iaf) smile

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Sound_lover94 Vissa faller för grupptryck, Andra för bas tryck
8 mars 2015 · 938 Inlägg

Kevaz skrev:

Sound_lover94 skrev:

Kevaz skrev:

Verkligen! smile
Handbromsen fungerar dock inte sen måste jag byta bromsskivor fram för vad jag hört så måste en bil kunna bromsa... roll
Jag tyckte det funkade fint utan handbroms och lite halvkassa frambromsar hela förra säsongen. lol

Haha ja det brukar ju vara en fördel wink
själv ska jag byta huvudbromscylinder snart med smile

Jasså det låter inte roligt, bra att du har kunskapen själv att göra det iallafall! (antar att du har iaf) smile

Nja ganska enkelt, men inget garage och vara i sen typ 80% av tiden så är det skit väder så därför det inte blir gjort tongue
Ja det är smidigt när man kan laga själv smile

---> Mitt Projekt <---
R135
╚╬╬╝ Sponsor sökes :)
24
Kevaz Hellre basa än gasa.
8 mars 2015 · 1 093 Inlägg

Sound_lover94 skrev:

Kevaz skrev:

Sound_lover94 skrev:

Haha ja det brukar ju vara en fördel wink
själv ska jag byta huvudbromscylinder snart med smile

Jasså det låter inte roligt, bra att du har kunskapen själv att göra det iallafall! (antar att du har iaf) smile

Nja ganska enkelt, men inget garage och vara i sen typ 80% av tiden så är det skit väder så därför det inte blir gjort tongue
Ja det är smidigt när man kan laga själv smile

Då kan jag förstå att det är lite segt att greja..
Jag har ett "eget" garage men relativt lite kunskap, tur jag har schyssta polare som hjälper till! roll

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Kevaz Hellre basa än gasa.
13 mars 2015 · 1 093 Inlägg

Såja, då var kylaren bytt och det fungerade fint den milen jag testade det. smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179880/179880-53e3dc761c8203b6b7075494ba1ba1fc.jpg


Inte konstigt det gamla kylet läckte, det var en rejäl glipa nere i vänstra kanten.
Att jag inte bytte det förra året utan sprang ut varannan mil och fyllde på vatten känns nu i efterhand fruktansvärt korkat, menmen det är lätt att vara efterklok.

https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179880/179880-e53d075f358313932b25e9ed9bff5541.jpg'


Senare ikväll ska bilen besiktas, jag har under dom 2 senaste dagarna bytt bromsklossar runt om, fixat baklampor, fixat vindrutetorkarna då jag bara hade ett torkarblad förra året.
Sen lite småskit hit och dit. Jag får tacka golfmicke här på garaget för hjälpen! smile

Någon som har en aning om vad dom säger om kapade fjädrar och en väldigt sprucken ruta på besiktningen? roll
Jag skulle ha bytt det men eftersom jag i princip inte har någon inkomst så får det vänta någon månad men det löser sig.

Återkommer senare eller imorgon om hur det gick! smile

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Sound_lover94 Vissa faller för grupptryck, Andra för bas tryck
13 mars 2015 · 938 Inlägg

Den kylaren hade sätt sina bättre dagar xD
Så länge fjädrarna sitter fast medans du lyfter bilen kan dom inte säga något, sen med rutan så länge det inte är i synfältet så är det lugnt smile

---> Mitt Projekt <---
R135
╚╬╬╝ Sponsor sökes :)
24
Kevaz Hellre basa än gasa.
13 mars 2015 · 1 093 Inlägg

Sound_lover94 skrev:
Den kylaren hade sätt sina bättre dagar xD
Så länge fjädrarna sitter fast medans du lyfter bilen kan dom inte säga något, sen med rutan så länge det inte är i synfältet så är det lugnt smile

Jo den kylaren var något extremt dåligt tongue
Fjädrarna sitter inte speciellt jätte fast... får man körförbud för det eller är det "bara" en 2a? hmm
Rutan har en massa sprickor (jävla bas roll) en del är i synfältet men jag hoppas bara att det är en 2a för det borde man väl inte få körförbud på?
Haha struntar nästan i hur många 2or jag får bara jag kan komma till elmia. cool

Edit: Jag har bara 1 varv fram kvar, dom sitter inte fast i någonting utan när jag hissar upp bilen så "följer" dom med.

Senast redigerat av Kevaz (13 mars 2015)

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang