Audi A6 ljudbygge 4x15" b2 audio mm 150dB+ (2016 start sida 20)

Nytt slutsteg inhandlat! Hoppas på höga siffror denna säsongen!
  • 102 Följare
  • 130 310 Visningar
  • Uppdaterades senast 25 mars 2016
rleandersson Ljudtokig =)
3 oktober 2014 · 282 Inlägg

Kevaz skrev:

rleandersson skrev:
Hur ser dina planer ut framöver? big_smile
Gillar bygget, stor tumme upp!

Jadu..

Ska skaffa mig en audi a6 hade jag tänkt mig ~00-02 för att sedan kunna bygga "basvägg" i, riva bort baksätena och full dämpa hela bilen och fixa till dörrarna lite schysst.
Sen blir det lite stance stuk förmodar jag.

Ska  till en början använda mig av samma basar och samma slutsteg men kommer uppgradera iallafall slutstegen såfort jag får jobb (är nämnligen arbetslös så det är lite knapert wink )
Diskanterna jag köpte kommer jag till 100% behålla, dörrhögtalarna får jag se på hur jag gör med tiden, men något tungt system ska det bli iallafall!
Alla planer är ju dock inte hugget i sten, får jag mig ett jobb så kanske jag byter ut basar och alltihop med en gång.

Hoppas på att kunna småtävla lite nästa säsong samt att åka runt på sjuuukt många träffar.
Den första riktiga träffen blir såklart elmia.


Har inte riktigt hittat mig en a6a som jag vill ha så det kan förmodligen dröja några veckor innan bygget drar igång men jag har ju ändå fram tills typ april på mig så det är ju ingen stress om man säger så! smile

A6 med vägg, det ser jag fram emot big_smile Vet själv hur det är att bygga när man är arbetslös... Nästan hela mitt projekt är gjort under tiden jag var arbetslös och nu är jag det igen pga av att jag har börjat plugga, så nu är man en fattig student smile
Men jag gillar dina planer! A6, stance stuk, vägg och spela högt dörrrar! Lycka till smile

Kevaz Hellre basa än gasa.
3 oktober 2014 · 1 093 Inlägg

rleandersson skrev:

Kevaz skrev:

rleandersson skrev:
Hur ser dina planer ut framöver? big_smile
Gillar bygget, stor tumme upp!

Jadu..

Ska skaffa mig en audi a6 hade jag tänkt mig ~00-02 för att sedan kunna bygga "basvägg" i, riva bort baksätena och full dämpa hela bilen och fixa till dörrarna lite schysst.
Sen blir det lite stance stuk förmodar jag.

Ska  till en början använda mig av samma basar och samma slutsteg men kommer uppgradera iallafall slutstegen såfort jag får jobb (är nämnligen arbetslös så det är lite knapert wink )
Diskanterna jag köpte kommer jag till 100% behålla, dörrhögtalarna får jag se på hur jag gör med tiden, men något tungt system ska det bli iallafall!
Alla planer är ju dock inte hugget i sten, får jag mig ett jobb så kanske jag byter ut basar och alltihop med en gång.

Hoppas på att kunna småtävla lite nästa säsong samt att åka runt på sjuuukt många träffar.
Den första riktiga träffen blir såklart elmia.


Har inte riktigt hittat mig en a6a som jag vill ha så det kan förmodligen dröja några veckor innan bygget drar igång men jag har ju ändå fram tills typ april på mig så det är ju ingen stress om man säger så! smile

A6 med vägg, det ser jag fram emot big_smile Vet själv hur det är att bygga när man är arbetslös... Nästan hela mitt projekt är gjort under tiden jag var arbetslös och nu är jag det igen pga av att jag har börjat plugga, så nu är man en fattig student smile
Men jag gillar dina planer! A6, stance stuk, vägg och spela högt dörrrar! Lycka till smile

Inte alls kul att vara arbetslös menmen vad ska man göra. wink
Tackar tackar jag hoppas på att det blir bra iallafall! smile

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Kevaz Hellre basa än gasa.
17 november 2014 · 1 093 Inlägg

Jävla tattare.

Audin stod utanför mitt fönster inatt (jag bor långt ut i ingenstans) för jag var tvungen att köra ut den under EN natt.
Och mitt lås till dörrarna har krånglat lite det senaste så jag tänkte "ahmen hit kommer ingen ändå" så jag lämnade dörrarna olåsta.

Men såklart så ska det komma någon jävla luffare och sno åt sig mina "nya" skrikare som jag knappt hann använda.
Fattar inte att folk kan med, klippta kablar och hejdå bara...

Kul, jävligt roligt för en kille utan jobb som bara vill spela bra musik med bra ljud.

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
FjonkeeN93 Volkswagen <3
17 november 2014 · 1 132 Inlägg

Fan va trist! Att folk inte kan låta bli andras prylar sad

Bygget ser helschysst ut men kommer nog bli bättre om du skaffar dej en kombi o bygger vägg som du va sugen på big_smile

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Kevaz Hellre basa än gasa.
17 november 2014 · 1 093 Inlägg

FjonkeeN93 skrev:
Fan va trist! Att folk inte kan låta bli andras prylar sad

Bygget ser helschysst ut men kommer nog bli bättre om du skaffar dej en kombi o bygger vägg som du va sugen på big_smile

Ja det är extra tråkigt då jag verkligen har sparat ihop detta bygget och arbetat som fan för att få ihop det... sad

Såfort ekonomin går ihop så börjar det nya bygget! smile

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Sound_lover94 Vissa faller för grupptryck, Andra för bas tryck
17 november 2014 · 938 Inlägg

Så jävla irriterande att folk alltid ska hålla på och sno saker
så fort dom får chansen, dom kan inte skillnaden på ditt och mitt idag tyvärr

---> Mitt Projekt <---
R135
╚╬╬╝ Sponsor sökes :)
24
Fjong
17 november 2014 · 1 494 Inlägg

Aldrig kul med folk som ska förstöra å stjäla hmm Gör lite inlägg här, på fb å en polisanmälan, vem vet har du lite flyt kanske du hittar den/dom skyldiga!

Kevaz Hellre basa än gasa.
17 november 2014 · 1 093 Inlägg

Sound_lover94 skrev:
Så jävla irriterande att folk alltid ska hålla på och sno saker
så fort dom får chansen, dom kan inte skillnaden på ditt och mitt idag tyvärr

Är galet irriterande att folk ens går in på någon annans gård bara för att "förstöra".
Sjukt respektlöst. sad

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Kevaz Hellre basa än gasa.
17 november 2014 · 1 093 Inlägg

Fjong skrev:
Aldrig kul med folk som ska förstöra å stjäla hmm Gör lite inlägg här, på fb å en polisanmälan, vem vet har du lite flyt kanske du hittar den/dom skyldiga!

Nej det är galet tråkigt...
Ska göra det, vart borde jag posta här på garaget?
Och vad skulle en polisanmälan hjälpa dom gör väl inget åt saken ändå, eller? hmm

Sjukt trist att dom har mage till att gå in på en gård där det står en bil utanför ett sovrum som dessutom har öppet fönster och sno åt sig saker. neutral

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
lager93
17 november 2014 · 70 Inlägg

Kevaz skrev:

Fjong skrev:
Aldrig kul med folk som ska förstöra å stjäla hmm Gör lite inlägg här, på fb å en polisanmälan, vem vet har du lite flyt kanske du hittar den/dom skyldiga!

Nej det är galet tråkigt...
Ska göra det, vart borde jag posta här på garaget?
Och vad skulle en polisanmälan hjälpa dom gör väl inget åt saken ändå, eller? hmm

Sjukt trist att dom har mage till att gå in på en gård där det står en bil utanför ett sovrum som dessutom har öppet fönster och sno åt sig saker. neutral

Jävligt trist att folk inte kan skilja på mitt och ditt.... hmm
Försök hitta dem genom att kolla på blocket och typ köp/ sälj här på garaget typ och se ifall de lägger upp liknande produkter.
Kontakta polisen om de, tror inte du kan få något för dem när bilen inte var låst(typ försäkrings pengar) men polisen brukar ha kolla på vilka som snor i områden och kan typ säga vart dem kan vara (ibland).

Hoppas du får tillbaka dem !!

Ett av de projekt som finns med en 406 där ljudet är i fokus: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262897
Kevaz Hellre basa än gasa.
18 november 2014 · 1 093 Inlägg

lager93 skrev:

Kevaz skrev:

Fjong skrev:
Aldrig kul med folk som ska förstöra å stjäla hmm Gör lite inlägg här, på fb å en polisanmälan, vem vet har du lite flyt kanske du hittar den/dom skyldiga!

Nej det är galet tråkigt...
Ska göra det, vart borde jag posta här på garaget?
Och vad skulle en polisanmälan hjälpa dom gör väl inget åt saken ändå, eller? hmm

Sjukt trist att dom har mage till att gå in på en gård där det står en bil utanför ett sovrum som dessutom har öppet fönster och sno åt sig saker. neutral

Jävligt trist att folk inte kan skilja på mitt och ditt.... hmm
Försök hitta dem genom att kolla på blocket och typ köp/ sälj här på garaget typ och se ifall de lägger upp liknande produkter.
Kontakta polisen om de, tror inte du kan få något för dem när bilen inte var låst(typ försäkrings pengar) men polisen brukar ha kolla på vilka som snor i områden och kan typ säga vart dem kan vara (ibland).

Hoppas du får tillbaka dem !!

Riktigt tråkigt... hmm
Ja jag får höra av mig till polisen och hoppas på att få någon hjälp, det skadar ju inte att försöka.
Ska också hålla koll på diverse köp och sälj sidor!

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Sound_lover94 Vissa faller för grupptryck, Andra för bas tryck
18 november 2014 · 938 Inlägg

Kevaz skrev:

lager93 skrev:

Kevaz skrev:
Nej det är galet tråkigt...
Ska göra det, vart borde jag posta här på garaget?
Och vad skulle en polisanmälan hjälpa dom gör väl inget åt saken ändå, eller? hmm

Sjukt trist att dom har mage till att gå in på en gård där det står en bil utanför ett sovrum som dessutom har öppet fönster och sno åt sig saker. neutral

Jävligt trist att folk inte kan skilja på mitt och ditt.... hmm
Försök hitta dem genom att kolla på blocket och typ köp/ sälj här på garaget typ och se ifall de lägger upp liknande produkter.
Kontakta polisen om de, tror inte du kan få något för dem när bilen inte var låst(typ försäkrings pengar) men polisen brukar ha kolla på vilka som snor i områden och kan typ säga vart dem kan vara (ibland).

Hoppas du får tillbaka dem !!

Riktigt tråkigt... hmm
Ja jag får höra av mig till polisen och hoppas på att få någon hjälp, det skadar ju inte att försöka.
Ska också hålla koll på diverse köp och sälj sidor!

Tror tyvärr att du måste ha något slags bevis att du hade diskanterna i bilen för det ska funka, typ en bild
Sen tror jag inte dom kommer göra så mycket med tanke på bilen var olåst hmm Tror du har större chans och hitta rätt på dom själv än Polisen hmm

Senast redigerat av Sound_lover94 (18 november 2014)

---> Mitt Projekt <---
R135
╚╬╬╝ Sponsor sökes :)
24
Kevaz Hellre basa än gasa.
18 november 2014 · 1 093 Inlägg

Sound_lover94 skrev:

Kevaz skrev:

lager93 skrev:

Jävligt trist att folk inte kan skilja på mitt och ditt.... hmm
Försök hitta dem genom att kolla på blocket och typ köp/ sälj här på garaget typ och se ifall de lägger upp liknande produkter.
Kontakta polisen om de, tror inte du kan få något för dem när bilen inte var låst(typ försäkrings pengar) men polisen brukar ha kolla på vilka som snor i områden och kan typ säga vart dem kan vara (ibland).

Hoppas du får tillbaka dem !!

Riktigt tråkigt... hmm
Ja jag får höra av mig till polisen och hoppas på att få någon hjälp, det skadar ju inte att försöka.
Ska också hålla koll på diverse köp och sälj sidor!

Tror tyvärr att du måste ha något slags bevis att du hade diskanterna i bilen för det ska funka, typ en bild
Sen tror jag inte dom kommer göra så mycket med tanke på bilen var olåst hmm Tror du har större chans och hitta rätt på dom själv än Polisen hmm

Jo det var lite så jag tänkte också, den ändå bilden jag har är bilderna jag har lagt upp tidigare i tråden och det är när dom ligger bredvid mina andra diskanter + som du säger så var bilen olåst. hmm

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Kevaz Hellre basa än gasa.
4 december 2014 · 1 093 Inlägg

Jahaja, pengar kommer det in lika mycket som jobben, närmare bestämt ingenting.

Därför är jag inte längre 100% säker på att det blir en a4/a6 som jag kommer bygga i med tanke på att det blir väldigt dyrt att fulldämpa en sån stor bil, sen ska jag köpa bilen, material till nya/ny låda så jag vet inte riktigt om jag kommer kunna fixa fram pengar till allt.

Får jag däremot någon inkomst så kommer det till 100% bli en ny bil men annars få har jag inget annat alternativ än att bygga vidare i a3an en säsong till (om jag inte får jobb tidigt för då kommer det en ny bil ändå).

Det tråkiga är att det är en hel del som behöver göras på a3an innan den går igenom besiktningen.
Sen drar den ju vatten något så in i h*lvete.
Men tror och hoppas ändå att det blir billigare att fixa iordning den istället för att köpa mig en a4/a6.
För en ljudbil det ska jag ha, klarar mig nog knappt utan. cool


Sen skulle det vara bra om någon vet hur man gör för att omregistrera ett fordon så att det bara får vara 2 säten.
För jag har ju kapat bort baksätesfästena smart som jag var. neutral

Men som sagt, jag hoppas hoppas på att jag får jobb inom snar framtid så jag kan börja på ett nytt bygge men annars så får det helt enkelt bli a3an så hoppas jag att folk kan fortsätta följa mig här ändå! wink


Så förbannat ful är den faktiskt inte!
https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179880/179880-a89b18c079e2d05a31f2d335da25ff70.jpg

Senast redigerat av Kevaz (4 december 2014)

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Sound_lover94 Vissa faller för grupptryck, Andra för bas tryck
4 december 2014 · 938 Inlägg

Kevaz skrev:
Jahaja, pengar kommer det in lika mycket som jobben, närmare bestämt ingenting.

Därför är jag inte längre 100% säker på att det blir en a4/a6 som jag kommer bygga i med tanke på att det blir väldigt dyrt att fulldämpa en sån stor bil, sen ska jag köpa bilen, material till nya/ny låda så jag vet inte riktigt om jag kommer kunna fixa fram pengar till allt.

Får jag däremot någon inkomst så kommer det till 100% bli en ny bil men annars få har jag inget annat alternativ än att bygga vidare i a3an en säsong till (om jag inte får jobb tidigt för då kommer det en ny bil ändå).

Det tråkiga är att det är en hel del som behöver göras på a3an innan den går igenom besiktningen.
Sen drar den ju vatten något så in i h*lvete.
Men tror och hoppas ändå att det blir billigare att fixa iordning den istället för att köpa mig en a4/a6.
För en ljudbil det ska jag ha, klarar mig nog knappt utan. cool


Sen skulle det vara bra om någon vet hur man gör för att omregistrera ett fordon så att det bara får vara 2 säten.
För jag har ju kapat bort baksätesfästena smart som jag var. neutral

Men som sagt, jag hoppas hoppas på att jag får jobb inom snar framtid så jag kan börja på ett nytt bygge men annars så får det helt enkelt bli a3an så hoppas jag att folk kan fortsätta följa mig här ändå! wink


Så förbannat ful är den faktiskt inte!
http://www1.garaget.org/gallery/images/180/179880/179880-a89b18c079e2d05a31f2d335da25ff70.jpg

Bara att köpa en Golf mk2 wink Billig att köpa,äga,laga,styla och även bygga ljud i haha tongue
Sen är det bäst att du bara kontaktar bilprovningen på en gång för få bästa svar på det smile

---> Mitt Projekt <---
R135
╚╬╬╝ Sponsor sökes :)
24
Kevaz Hellre basa än gasa.
4 december 2014 · 1 093 Inlägg

Sound_lover94 skrev:

Kevaz skrev:
Jahaja, pengar kommer det in lika mycket som jobben, närmare bestämt ingenting.

Därför är jag inte längre 100% säker på att det blir en a4/a6 som jag kommer bygga i med tanke på att det blir väldigt dyrt att fulldämpa en sån stor bil, sen ska jag köpa bilen, material till nya/ny låda så jag vet inte riktigt om jag kommer kunna fixa fram pengar till allt.

Får jag däremot någon inkomst så kommer det till 100% bli en ny bil men annars få har jag inget annat alternativ än att bygga vidare i a3an en säsong till (om jag inte får jobb tidigt för då kommer det en ny bil ändå).

Det tråkiga är att det är en hel del som behöver göras på a3an innan den går igenom besiktningen.
Sen drar den ju vatten något så in i h*lvete.
Men tror och hoppas ändå att det blir billigare att fixa iordning den istället för att köpa mig en a4/a6.
För en ljudbil det ska jag ha, klarar mig nog knappt utan. cool


Sen skulle det vara bra om någon vet hur man gör för att omregistrera ett fordon så att det bara får vara 2 säten.
För jag har ju kapat bort baksätesfästena smart som jag var. neutral

Men som sagt, jag hoppas hoppas på att jag får jobb inom snar framtid så jag kan börja på ett nytt bygge men annars så får det helt enkelt bli a3an så hoppas jag att folk kan fortsätta följa mig här ändå! wink


Så förbannat ful är den faktiskt inte!
http://www1.garaget.org/gallery/images/180/179880/179880-a89b18c079e2d05a31f2d335da25ff70.jpg

Bara att köpa en Golf mk2 wink Billig att köpa,äga,laga,styla och även bygga ljud i haha tongue
Sen är det bäst att du bara kontaktar bilprovningen på en gång för få bästa svar på det smile

Nah känner att en golf är ju ungefär i samma storlek som min a3a, så då kan jag lika gärna fixa till audin! wink
Inget fel på golf dock, riktigt trevliga bilar.

Ja jag får slå mig en signal till bilprovningen imorgon! smile

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Jockk3
4 december 2014 · 1 426 Inlägg

Kevaz skrev:

Sound_lover94 skrev:

Kevaz skrev:
Jahaja, pengar kommer det in lika mycket som jobben, närmare bestämt ingenting.

Därför är jag inte längre 100% säker på att det blir en a4/a6 som jag kommer bygga i med tanke på att det blir väldigt dyrt att fulldämpa en sån stor bil, sen ska jag köpa bilen, material till nya/ny låda så jag vet inte riktigt om jag kommer kunna fixa fram pengar till allt.

Får jag däremot någon inkomst så kommer det till 100% bli en ny bil men annars få har jag inget annat alternativ än att bygga vidare i a3an en säsong till (om jag inte får jobb tidigt för då kommer det en ny bil ändå).

Det tråkiga är att det är en hel del som behöver göras på a3an innan den går igenom besiktningen.
Sen drar den ju vatten något så in i h*lvete.
Men tror och hoppas ändå att det blir billigare att fixa iordning den istället för att köpa mig en a4/a6.
För en ljudbil det ska jag ha, klarar mig nog knappt utan. cool


Sen skulle det vara bra om någon vet hur man gör för att omregistrera ett fordon så att det bara får vara 2 säten.
För jag har ju kapat bort baksätesfästena smart som jag var. neutral

Men som sagt, jag hoppas hoppas på att jag får jobb inom snar framtid så jag kan börja på ett nytt bygge men annars så får det helt enkelt bli a3an så hoppas jag att folk kan fortsätta följa mig här ändå! wink


Så förbannat ful är den faktiskt inte!
http://www1.garaget.org/gallery/images/180/179880/179880-a89b18c079e2d05a31f2d335da25ff70.jpg

Bara att köpa en Golf mk2 wink Billig att köpa,äga,laga,styla och även bygga ljud i haha tongue
Sen är det bäst att du bara kontaktar bilprovningen på en gång för få bästa svar på det smile

Nah känner att en golf är ju ungefär i samma storlek som min a3a, så då kan jag lika gärna fixa till audin! wink
Inget fel på golf dock, riktigt trevliga bilar.

Ja jag får slå mig en signal till bilprovningen imorgon! smile

du får lätt lastbilsregga smile

Kevaz Hellre basa än gasa.
5 december 2014 · 1 093 Inlägg

Jockk3 skrev:

Kevaz skrev:

Sound_lover94 skrev:

Bara att köpa en Golf mk2 wink Billig att köpa,äga,laga,styla och även bygga ljud i haha tongue
Sen är det bäst att du bara kontaktar bilprovningen på en gång för få bästa svar på det smile

Nah känner att en golf är ju ungefär i samma storlek som min a3a, så då kan jag lika gärna fixa till audin! wink
Inget fel på golf dock, riktigt trevliga bilar.

Ja jag får slå mig en signal till bilprovningen imorgon! smile

du får lätt lastbilsregga smile

Är du säker på det?
För på vissa ställen har jag läst att bilen måste vara kombi original om man ska få lastbilsregga... hmm
Men på andra ställen har jag läst att det går bra i princip vilken bil som helst.

Jag ska ringa bilprovningen och fråga dom senare idag så får vi se! smile

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Kevaz Hellre basa än gasa.
22 december 2014 · 1 093 Inlägg

Sa någon gång tidigare i år att det skulle komma en film, lat och tråkig som jag är har det aldrig kommit.
Hittade en video ifrån ~maj då bilen var relativt ny så jag hade ENDAST ETT extra batteri vid denna tiden.
Tryckte på helt okej för att vara för lite ström.
Och ja, jag vet, det är inte bra med flex men jag har då fan dämpat sönder hela bilen och när det blir såpass mycket tryck så är det svårt att undvika, dock var låten på runt 25hz men avstämningen på lådorna är desto högre, så inte bästa förutsättningarna för att spela så djupt men det funka.

Här är videon iaf!
http://www.garaget.org/video/147795

Senast redigerat av Kevaz (22 december 2014)

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Baeckk
22 december 2014 · 1 828 Inlägg

Kevaz skrev:
Sa någon gång tidigare i år att det skulle komma en film, lat och tråkig som jag är har det aldrig kommit.
Hittade en video ifrån ~maj då bilen var relativt ny så jag hade ENDAST ETT extra batteri vid denna tiden.
Tryckte på helt okej för att vara för lite ström.
Och ja, jag vet, det är inte bra med flex men jag har då fan dämpat sönder hela bilen och när det blir såpass mycket tryck så är det svårt att undvika, dock var låten på runt 25hz men avstämningen på lådorna är desto högre, så inte bästa förutsättningarna för att spela så djupt men det funka.

Här är videon iaf!
http://www.garaget.org/video/147795

Såg riktigt mumsigt ut smile

Bilstereo: 148.64dB i 43hz med 1878w
Volvo 240 2.4L Dellorto 225hp gatbil
BMW 330i "Mål Turbo" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang