850 t5 luktar bränt, olja eller gummi i kupen.

Hedba
16 februari 2014 · 38 Inlägg

Behöver lite hjälp, det är nämligen så att min bil luktar olja eller något bränt plast  eller något i kupen när man gasar hårt.
Någon som har någon aning om vad detta kan vara för fel? smile

jocke_gronberg
16 februari 2014 · 4 586 Inlägg

Kan även vara kopplingen som inte vill vara med. Ifall det enbart är när du kör hårt. Inga läckage ?

JimBo__
16 februari 2014 · 1 804 Inlägg

Är vevhusventilationen rengjord? Min luktade bränd olja vid hård körning när den var igensatt! smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Hedba
16 februari 2014 · 38 Inlägg

har inte kollat läckage ännu, men vissa säger att det kan vara vevhusventelationen? att den är tät, men jag prövade att hålla en balong på oljestick hålet, och då blåstes den upp lite när man gasade, och så skulle det inte va?
och då säger folk att det är tätt någonstanns? sad

jocke_gronberg
16 februari 2014 · 4 586 Inlägg

Hedba skrev:
har inte kollat läckage ännu, men vissa säger att det kan vara vevhusventelationen? att den är tät, men jag prövade att hålla en balong på oljestick hålet, och då blåstes den upp lite när man gasade, och så skulle det inte va?
och då säger folk att det är tätt någonstanns? sad

nej så ska det inte vara där har du felet. Med lite otur så har även packboxen till vevaxeln gett ut och då luktar det bränt

Hedba
16 februari 2014 · 38 Inlägg

många tror på vevhusventelationen! smile kan inget om bilar, men är det svårt att komma åt? krångligt att göra rent eller så ? smile

jocke_gronberg
16 februari 2014 · 4 586 Inlägg

Hedba skrev:
många tror på vevhusventelationen! smile kan inget om bilar, men är det svårt att komma åt? krångligt att göra rent eller så ? smile

bara du får bort insuget så går det fort. oljefällan sitter under insuget och går ej att komma åt ifall du inte tar bort det.

Hedba
16 februari 2014 · 38 Inlägg

okej, tack för svar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang