3778
Sök

Projekt: Audio 80 coupe B4 -93

Renovering, styling och billjud

1 677 Visningar
Uppdaterades senast 13 juli 2014
22 Inlägg
17 februari 2014
Trådstartare
Har precis fått tag i en Audi 80 coupe v6a som jag har tänkt göra om helt.

Bilen i sig är fräsch, men självklart finns det en del skavanker, någon har slagit på bilen med olika föremål. spräckt en å annan kjol.

Jag har  då tänkt att renovera, styla och fixa billjud till denna bil. Självklart ska den få en helt ny färg. Just nu är den mörkblå/lila.

Har précis fått jobb, så jag har en fast inkomst i ett helt år. Så pengar i sig borde inte vara några större problem.
Projektet är tänkt att starta i slutet på mars, så bilder kommer att komma såsmåningom

Just nu är jag inne på fälgarna, så tänkte därför fråga om någon vet några gryma sidor med snygga unika fälgar för ett rimligt pris. har för mig att det ska vara 4-108.

list gärna några sidor på följande saker

Fälgar
Body-kit
Bromsskivor

Har dålig tillgång till internet, men ska försöka kolla sidan så ofta jag kan

Tack på förhand
Johannes
Senast redigerat av Nordhjohannes (17 februari 2014)

22 Inlägg
18 februari 2014
Trådstartare
Skönt att veta att någon kommer följa detta project:) även om det kanske kommer hända något lite sent.

låg inatt och tänkte på vad bilen skulle ha för färg, kom fram till en typ candy/Kawasaki grön/sportgrön vore passande att ha runt om bilen, medans huv,tak och bak blir svart.

synpunkter på dessa?
motivera gärna andra förslag isf:)

Bara en månad kvar till lön, sen hoppas jag att jag får börja skruva ner denna skönhet. Fixar bilder till början på nästa vecka

22 Inlägg
19 februari 2014
Trådstartare
Om någon har erfarenhet utav billjud I dessa bilar eller liknande, så skriv gärna. Eventuellt skicka bilder. Bagage, dörrar och lite annat kommer ju moddas om med glasfiber. så vill gärna se såna saker.

Även tips på bra ljud och såna saker uppskattas

22 Inlägg
19 februari 2014
Trådstartare
Funderar iaf på dessa fälgar. lyckades inte få in någon direktbild. så om någon är duktig så får dom gärna fixa det

http://www.gand.nu/sv/calibre/2951-cali … -17x7.html

Lajnuz
27 Inlägg
25 februari 2014
Fälgarna är jävligt snygga. Har själv tänkt göra nåt liknande på min Coupe. Skall lägga in lite bilder på den ganska omgående. smile

Lajnuz Tha Man!

22 Inlägg
13 juli 2014
Trådstartare
Sådäre. PGA av en massa knepiga jobbtider, en massa extra jobb på sidan om, så har jag äntligen börjat skruva på min AUDI. Har hissat upp den och tagit bort alla bromsskivor och bromsok. Även slipat bort lite rost och ska snart dra ut några bucklor, om jag får fart på "kopparspiks-pistolen" är en pistol som man svetsar fast kopparspikar i bucklorna. Så tar man ett verktyg och drar ut bucklorna. har även testat passforfmen på diverse kjolar

SKa försöka få upp bilder imorgon

Sök