Fick besked från Richard angående klassreglerna häromdagen, bilen klassar "tyvärr" in i SuperStreet klassen, dvs får köra mot bilar som kör 7.70 tider.
Tanken fanns att bygga om bilen till front placerad turbo men vi skippar det, vi kör som bilen är nu med turbon gömd i skuffen.
Mycket fränare och behålla sleeper stuket.

Uppdateringarna som blir är följande.
Ny laddluftkylare med stående celler, 660x350x150mm.
Ny aluminium vattenkylare.
Nytt Brodix insug med enkel 102mm spjäll.
Circle-D 265mm multidisc converter
Rossler transbrake mm till 4L80E växellådan.
QA1 ställbara stötdämpare runt om.
Samtliga leder och bussningar till framvagnen byts ut.
Servosnäcka istället för den manuella.
El-servopump
mm.
Lyfte i motorn idag, bara för att mäta höjden på nya insuget. Blir rätt mycket högre med "elbow" och 4" spjäll.
![http://pro-mille.se/belair/turbo%20587.jpg]()
Får hela 300-350mm mellan motorblock och kylare

![http://pro-mille.se/belair/turbo%20588.jpg]()
Plats för en finne i motorrummet

![http://pro-mille.se/belair/turbo%20589.jpg]()
Så jag beställde en 2" cowl induction huv, vart glasfiber och med original gångjärns fästen.