Hej igen!
Sakta men säkert fortskrider detta enorma projekt i mitt villagarage. Konstant funderar jag över lösningar på problem som kan komma att uppstå, problem som jag redan löst och möjligheter som jag har att se fram emot att ta vara på.
Allt ifrån baffelplåtar i bränsletanken jag snart ska bygga, till högtalare som ska få sina lådor ingjutna i karossen. Saker som fästplåts-dimensioner för bromsservot, eldragning till strålkastare och placering av gångjärn snurrar i huvudet varje vaken timme.
I 6 år har jag nu hållit på med detta bygge. Och 6 år till har jag bestämt att det inte ska ta. Jag börjar, trots den enorma arbetsinsatsen som kvarstår, se ljuset i tunneln. Till våren ska bilen byggbesiktigas och får jag som jag vill så ska bilen provköras under 2018. Och får jag bara pengarna att gå ihop så blir det så... även om jag ska sitta på en pinnstol i en glasfiberkaross utan dörrar.
Sponsorer sökes... i alla former. Allt som krävs för att få en körbar bil är djupt uppskattat. Begagnade turbiner, spakställ och renoveringssats till TH400-lådan, bränslepump, stötdämpare, byggnation av kardanen, byggnation av bränsletanken, däck... Vad som helst. Finns det personer där ute som sitter på delar eller möjligheter att hjälpa till så tas ni emot med öppna armar. Jag vill verkligen ro detta projekt i land och ju mer hjälp jag får, desto större chans har jag att lyckas.
Men nu... slut på det sentimentala. En miniuppdatering får det bli idag. Klockan är mycket och jag har jobbat hela helgen (för att ha råd att köpa broms och bränsleledningar i oktober), men ett par bilder får det bli iallafall.
Jag har tidigare nämnt att jag älskar blästerskåpet. Här är varför.
![https://i.imgur.com/BWFqDgD.jpg]()
![https://i.imgur.com/D12XpH0.jpg]()
Och ja... man kan köpa nya bromsok, men återigen... pengar.
Renovering = 200:-/ok. Billigaste utbytesoket jag har hittat = 1600:-/ok.