habomaster skrev:
quinna skrev:
habomaster skrev:
Har följt detta ganska länge i det tysta, följde motorbygget också. Ser utmärkt ut!
För fjärrstarten skulle du kanske fundera på ett styrsystem som har stöd för push-start, som moderna bilar?
Vad menar du med Push-start? Jag känner inte igen termen, annat än vi gocart-racing där man knuffar igång sina bilar

push är väl fel. Keyless go brukar nog biltillverkarna använda.. Jag tänker att det måste vara lättare om det räcker med en impuls för att dra igång startsekvensen jämfört med traditionella bilar där man håller kvar nyckeln i startläge tills motorn är igång..
Då är jag med!
Jo, det vore väl nice med en så pass automatiserad funktion. Det är nog långt över min förmåga dock

Åtminstone för stunden... men man lär sig sakteliga

Det projektet kommer väl tids nog. För stunden fortsätter övriga, lite mer prioriterade projekt.
Karossen är nu avlyft igen så jag kan börja med infästningarna för buren.
![https://i.imgur.com/JQjglTm.jpg]()
![https://i.imgur.com/klMQxUn.jpg]()
Och idag hann jag helsvetsa dig mina bakre ramsnokar också, och börja lite smått att snygga till dom. För stunden är dom ju bara skurna plåtar som svetsas ihop till en box. Tanken är att dom ska slipas och rundas till i kanterna så att dom ser ut som en färdig profil.
![https://i.imgur.com/J6TylWP.jpg]()
Sen pysslade jag vidare lite med bromsarna också. Renoveringssatserna kom i fredags så oken är nu helt ihopmonterade och sitter på plats. Dessvärre så är det fortfarande lite frigångsbekymmer som måste lösas.
Det får bli att fräsa ner yttre bromsbelägget lite för att skapa utrymmet framåt. Kortare serviceintervall blir det, men med tanke på att bilen kommer köras relativt lite så kommer det ändå vara flera år mellan bromsbeläggsbyten.
Men det ser trevligt ut med nya grejer!
![https://i.imgur.com/R2hknzu.jpg]()
![https://i.imgur.com/cNKjtSr.jpg]()
Sen kom det ytterligare ett paket i veckan som var, innehållande ett stycke bromsreducerventil och ett stycke bränslepump.
![https://i.imgur.com/wSeokIm.jpg]()
Bromsventilen är någon vanlig variant, men bränslepumpen är en rejäl rackare. Walbro GST450 heter den, och ska monteras i tanken. Och det är, som jag förstår, bland det värsta man kan få tag i för i tank-montering. Pallar E85 och flödar för väl över 700hk. Borde duga bra för min del.
Nu i veckan blir det lite spackling av undersidan på golvet av karossen så det blir en plan yta mot ramen och lite fix med bromsrör och infästningar.
Återkommer med mer bilder tids nog
