Quinna's -31 Tudor (Filmuppdatering på sida 60)

Bygget av vår familjs -31a Tudor Hot Rod från ruta 1.

quinna

• 289 Följare
  • 342 894 Visningar
  • Uppdaterades senast 13 januari
quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
måndag 07:31 · 1 138 Inlägg

turbo57 skrev:
Måste vara härligt även med en kort provtur, snyggt jobb som vanligt med rattnavet smile

Det var lite bitterljuvt tongue Hade gärna tagit mig gatan ner och vänt i alla fall.

hugger69 skrev:
Jämarns igen vilken fint jobb du gjorde med rattaxeln där, grattis! big_smile

...å d där med lite olja i lådan känner jag igen själv från mitt konverter-byte...det är mycket mer olja än man tror i dom men efter att du når rätt nivå så kommer lådan att gå klockrent!
Eler så ger den lila smablockren inte mer effekt än så där! tongue

Har föresten uppdaterat lite i min flytande Corvette-tråd, om du nu av någon helt outgrundlig anledning skulle ha missat den! wink
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=321685

Ser verkligen fram emot dina uppdateringar här i tråden

Ja, jag tror rattstången kan bli riktigt bra. Ger lite bättre möjligheter till vettig förarställning.

Jo, dom verkar sluka olja. Jag har haft i 8 liter nu om jag inte minns fel tongue Och det lär gå i åtminstone 2 liter till om man ska tro stickan nu efter kontroll. Och lillblockar'n lär nog orka dra mer än tillräckligt... En annan har ju inte 2 ton amerikanskt stål att släpa runt på tongue

Jag har faktiskt inte missat din Chris Craft... däremot så hade jag inte prenumenerat på den tråden innan... det är fixat nu.

MR_T skrev:
Den ser så jädrans frän ut, du har lyckats få en fin stil på bilen. I med mer olja nu och dra några svarta spår smile

Jag gillar verkligen stuket själv tongue Jag kommer handla olja på vägen hem idag, jag lovar.

Tallifjant skrev:
Stilfullt! Hatten av för snyggt jobb. Vad jobbar du med om man får fråga? Härligt med första turen!

Tackar! big_smile Jag jobbar på Scanias motorutveckling i Södertälje.

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
hugger69
måndag 07:49 · 954 Inlägg

quinna skrev:
Ja, jag tror rattstången kan bli riktigt bra. Ger lite bättre möjligheter till vettig förarställning.

Jo, dom verkar sluka olja. Jag har haft i 8 liter nu om jag inte minns fel tongue Och det lär gå i åtminstone 2 liter till om man ska tro stickan nu efter kontroll. Och lillblockar'n lär nog orka dra mer än tillräckligt... En annan har ju inte 2 ton amerikanskt stål att släpa runt på tongue

Jag har faktiskt inte missat din Chris Craft... däremot så hade jag inte prenumenerat på den tråden innan... det är fixat nu..

Jepp, med dubbla oljekylare som jag har så blir d några liter röd kärlek i lådan! wink

Hehe, nä vem åker runt med så mycket stål, Camaron väger in på 1600 kg tack vare motor i aluminium, wink ...man vill ju heller inte åka plastbåt på land! tongue

Tack för pren, de kommer inte så ofta uppdateringar under denna årstid men då missar du inget i alla fall smile

Vi hörs!
Håkan i Umeå , 1969 Camaro 427 ZL-1 samt 1971 Chris Craft
www.hakansmotorsida.com
Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll