Tjolahopp!
Jag ber om ursäkt för bristen på inlägg förra söndagen. Jag hade helt enkelt fullt upp med viktiga saker. Och dom viktiga sakerna hängde tätt ihop med att få den här jävla bilen besiktigad någon gång.
Men nu spolar vi tillbaka lite. Sist jag skrev hade jag byggt en badbrygga/baggagehylla för att kunna lasta lite tunga grejer på. Till den så har jag förstås byggt en liten koffert som man kan stoppa grejer i. Inget avancerat, men bra att ha. Den ska förstås kläs i skinn på sikt och få lite mässingsbeslag här och där.
![https://hosting.photobucket.com/images/f305/Quinnan/IMG_3230.HEIC?width=1920&height=1080&fit=bounds]()
![https://hosting.photobucket.com/images/f305/Quinnan/IMG_3229.HEIC?width=1920&height=1080&fit=bounds]()
![https://hosting.photobucket.com/images/f305/Quinnan/IMG_3231.HEIC?width=1920&height=1080&fit=bounds]()
Sen har jag ju faktiskt fått lite besiktningar gjorda också, även om jag inte pratat så mycket om det i dom senaste inläggen. Jag har velat hålla locket på lite tills dess att jag vet hur det har gått. Men jag har tagit mig igenom den andra TESTA-besiktningen och även bullerprovet... och det sistnämnda krävde lite åtgärder...
![https://hosting.photobucket.com/images/f305/Quinnan/IMG_3189.HEIC?width=1920&height=1080&fit=bounds]()
![https://hosting.photobucket.com/images/f305/Quinnan/IMG_3205.HEIC?width=1920&height=1080&fit=bounds]()
![https://hosting.photobucket.com/images/f305/Quinnan/IMG_3204.HEIC?width=1920&height=1080&fit=bounds]()
![https://hosting.photobucket.com/images/f305/Quinnan/IMG_3206.HEIC?width=1920&height=1080&fit=bounds]()
Med den decibel-optimerade luftburken så gick det dock vägen. TESTA gav tummen upp och jag kunde boka registreringsbesiktning... så det gjorde jag! Veckan efter TESTA-besiktningen stod jag på OPUS i Nyköping och skulle göra registreringsbesiktning
![https://hosting.photobucket.com/images/f305/Quinnan/IMG_3236.HEIC?width=1920&height=1080&fit=bounds]()
Även registreringsbesiktningen gick faktiskt också väldigt bra. Det fanns inga egentliga kommentarer eller åsikter. Bilen ansågs vara väl ihopskruvad, nytänkande och överlag välbyggd. Jag lyckades dessutom matcha motoreffekt med fordonsvikten väldigt bra... 30kg marginal!
Det enda som strulade under registreringsbesiktningen var Transportstyrelsens system som vägrade låta min besiktningsman plocka ut ett registreringsnummer där och då. Så jag fick vackert åka hem och vänta på att posten skulle leverera registreringsbevis och plåtar så bilen kunde slutbesiktigas.
Dessa härliga stycken aluplåt kom dock hem i lådan i torsdags och jag var inte sen att boka en kontrollbesiktning. Och i fredags... 16:50 på veckans sista besiktningstid så blev detta åkdon besiktigat och godkänd för sista gången. T12BF i regbeviset innebär att jag nu är KLAR! Jag får köra hur mycket jag vill precis som bilen står och jag behöver aldrig åka in igen.
Jag har nog inte lyckas smälta detta klart än, men kul är det! Bilen har nu gått 3 mil så den är officiellt även begagnad

Jag satt nu i helgen och gick igenom kanske en promille av det material jag har samlat på mig under åren och slängde ihop en liten filmsnutt som på något sätt sammanfattar vad jag har hållit på med under dom här åren...
Håll till godo!
https://youtu.be/m8fvb7E7Xl8