3901
Sök

Tanklocket vill inte gå i lås! Peugeot 407

36 Inlägg
24 februari 2014
Trådstartare
Godkväll. Införskaffade mig denna pärla för lite drygt 2-3 veckor sedan då jag var i behov av en större bil.

Nu är det så jävligt att jag har fått världens drygvarning varje gång jag startar bilen. Varningen dök upp efter att jag tankade här om dagen. På displayen vid instrumentbräden lyser det en bild av "bilen" samt att tanklocket är utmarkerat. På Multifunktionsdisplayen får jag en varning som läser "Fuel tank access not properly locked or sealed." eller följt av ca 20 sekunders pipande. Denna varning försvinner från mulftifunktionsdisplayen men instrumentvarningen fortsätter att visas.

Har glott runt lite på google men inkompitent som man är så begriper man ju ingenting.

Jag trodde först att problemet var en bränd säkring så den swappade jag med bakrutetorkaren då den ändå är totalt slut. Ingent resultat.

Nu vet jag inte om detta fel bara påverkar låsmekanismen och inget annat. Har läst runt lite att det blir en massa jävla strul om det är det ena felet eller det andra. Någon mer beläst får gärna upplysa mig hur jag skall gå tillväga.

P.S: Senaste förändring skedde för ca 1 timme sedan då jag åkte hem från jobbet. Till skillnad från tidigare resor med bilen så har instrumentvarningen varit konstant, nu verkade den blinka ungefär som att det är glappt någonstans. Kan detta betyda någon form av sladdglapp eller kanske tillochmed den lilla söta "pinnen" som låser luckan som helt enkelt kärvar lite? WD40 någon?

Sök