Volvo 244 allt för högt CO!!

volvo_142tic
27 februari 2014 · 15 Inlägg

Som rubriken lyder så har jag allt för högt CO på min 244:a.. motorn är en förgasar konverterad B200F, med stromberg 175cdus från en 740 med B230A (förgasarn med det gula locket) 
Var in igår och skulle besikta men blev underkänd av avgasvärden.. CO var 9,54!! Sjukt högt! Och motorn gick övrit som ett tröskvärk, den tålde ingen gas och bara bluddrade på högvarv. När jag väl kom hem och fick reda på bränsleskruven i botten på förgasarn (8mm) så prövade jag att ställa den snålare men blev ingen skillnad.. gick lika dålit endå.. men sen provade jag att ställa upp bränslet och då började dn gå väldigt fint och varvad upp som den ska smile men då är fågan den.. betyder inte högt co att dn får för mycket bränsle? Men enlit de jag syällde så fick den ju för lite.. vill ju inte riktit åka och besikta igen om CO:n är ennu högre...
Tackar för svar! Finns ju inte ens någon luftskruv på denna förgasare hmm

Ford F250 "4x4 XLT LARIAT" (1991)
Mickius
27 februari 2014 · 4 670 Inlägg

Tanka i lite e85, ta med så du kan skruva på bränsleskruven o hoppas besgubben är snäll nog o låta dig ställa in när du besiktar!

madness82
27 februari 2014 · 226 Inlägg

skruva CO skruven i botten (uppåt) sen öppna den 2varv(neråt) det är ca 1,5-2,5 i CO sen får du ställa in tomgångs skruv å tändning tills den går bra.

volvo_142tic
27 februari 2014 · 15 Inlägg

Dedär me E85 skippar jag helt och hållet för vill hu endå att bilen ska gå rent smile
Men somsakt om CO var allt flr högt när soppaskruven var utskruvad 1 varv och bilen gick väldigt dåligt. Nu är den kanske 2-2,5 varv utskruvad och går bra smile men borde inte CO bli ennu högre när jag ställde mer soppa??
Tomgångs skruven är sönder gnagad så den rörs inte hmm

Ford F250 "4x4 XLT LARIAT" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang