4132
Sök

Volvo 850 t5 funkar men inte korrekt!

125 Inlägg
28 februari 2014
Trådstartare
Min 850 t5 funkar och startar alltid. men den ryker ur avgasröret (blått), drar kylarvatten (Fyller på en gång i veckan), drar olja (fyller på varannan vecka minst), luktar bränd olja när jag trycker på, samt att den läcker olja framme på höger sida samt under motorn vilket jag inte exakt vet vart ifrån. luktar även gräsklippare om avgaserna som min vän beskrev det.

Jag har fråga massa olika trådar och alla säger olika.. misstänker topppackning, igensatt vevhusvent eller trasik oljekylare..

vill ju inte lägga 10k på att byta topp packning när det inte är den det är fel på?

P.S turbon är ny och funkar som den ska.. laddar 0.5 bar på ungefär 3000 varv och rycker inget!

någon som vet vad som står på lur? Tack för svar!

4 670 Inlägg
28 februari 2014
Tagit komptest? Höger sida ifrån vilket håll? Vid växellåda? Vid vevaxel?

4 586 Inlägg
28 februari 2014
Åk till verkstad och kolla efter avgaser i expansionskärlet. Då får du svar ifall toppackningen är trasig

125 Inlägg
28 februari 2014
Trådstartare
Japs-Micke skrev:
Tagit komptest? Höger sida ifrån vilket håll? Vid växellåda? Vid vevaxel?

precis bakom lyktan vid passagerarsidan! nää skulle ta ett på skolan. men komptestaren nådde inte ner till tändstiftshålen! så får be dom göra det på verkstaden i värsta fall.. hoppas det är ett litet problem så jag slipper sälja bilen! yikes

Sök