Volvo V70 -00 (I) coilovers problem.

GolfPowwwer
1 mars 2014 · 93 Inlägg

Hejsan, har som sagt problem med mina coils, monterade dom igår och skulle sänka ner dom, fram går ganska bra men bak är det skruvat i botten och den sänker inte?! Läst på nätet att dom "tjocka" dämparna är med nivåreglering vilket jag måste haft då, nu till frågan, sitter det bara i dämparna? Eller går det att koppla bort? Sen är jag kanske nojig men tycker han reser sig fram nu också, alltså den blir högre?! Mycket frågor men någon bör ha haft samma problem! Tack på förhand!

Volvo v70 (2000)
Mack Forum- och sitemoderator
1 mars 2014 · 26 149 Inlägg

Dom "grövre" dämparna är nivåmaticdämparna, ja. Dessa sköter sig själva. Är dom borta så är dom borta.
Dock undrar jag om du har originalfjädrarna kvar?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
GolfPowwwer
1 mars 2014 · 93 Inlägg

Mack skrev:
Dom "grövre" dämparna är nivåmaticdämparna, ja. Dessa sköter sig själva. Är dom borta så är dom borta.
Dock undrar jag om du har originalfjädrarna kvar?

Köpte ett kit så andra fjädrar också, men varför sänks den inte?

Volvo v70 (2000)
FLindgren
1 mars 2014 · 5 089 Inlägg

Billig skit?

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
GolfPowwwer
1 mars 2014 · 93 Inlägg

FLindgren skrev:
Billig skit?

Aa, TA-technix smile Men vet flera som har de och deras bilar sänks :p Skruvade i botten bak men bara sänkts 0,5-1cm smile

Volvo v70 (2000)
Drunk A.Sörman
1 mars 2014 · 1 299 Inlägg

Du har ju nivådämpare bak alltså ställer dom sig rätt även om du har sänkfjädrar. Googla lite så finns det lite lösningar på det.

GolfPowwwer
1 mars 2014 · 93 Inlägg

Drunk skrev:
Du har ju nivådämpare bak alltså ställer dom sig rätt även om du har sänkfjädrar. Googla lite så finns det lite lösningar på det.

Antingen är jag dum i huvet eller så förklarar jag helt lustigt eller så läser du fel :p coilovers runt om, plockat bort dämpare och fjädrar bak och monterat coilovers, men kan enbart justera fjädern inte dämpare och det är helt i botten bak men bilen blir inte lägre smile

Volvo v70 (2000)
Drunk A.Sörman
1 mars 2014 · 1 299 Inlägg

Ah läste för fort å antog som en miljard andra trådar att du bara hade sänk med fjädrar bak.

Kanske fått fel grejer? för det ska ju gå å skruva dom i bött smile

GolfPowwwer
1 mars 2014 · 93 Inlägg

Drunk skrev:
Ah läste för fort å antog som en miljard andra trådar att du bara hade sänk med fjädrar bak.

Kanske fått fel grejer? för det ska ju gå å skruva dom i bött smile

Bött är dom men sjunker inte ihop wink Alla grejer är rätt smile

Volvo v70 (2000)
Drunk A.Sörman
1 mars 2014 · 1 299 Inlägg

GolfPowwwer skrev:

Drunk skrev:
Ah läste för fort å antog som en miljard andra trådar att du bara hade sänk med fjädrar bak.

Kanske fått fel grejer? för det ska ju gå å skruva dom i bött smile

Bött är dom men sjunker inte ihop wink Alla grejer är rätt smile

Är dom i bött å alla grejer rätt ja då blir det ju inte bättre? finns inget mer som styr höjden på v70 än dämpare/fjäder

Dock så vet jag att det går å sänka dom i bak då jag har haft en likadan med nivå från början.

dawwe ...has left the building...
1 mars 2014 · 4 474 Inlägg

Hur funkar SLS på eb V70 I, om din bil hade det original dvs?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
GolfPowwwer
1 mars 2014 · 93 Inlägg

dawwe skrev:
Hur funkar SLS på eb V70 I, om din bil hade det original dvs?

SLS? :p

Volvo v70 (2000)
dawwe ...has left the building...
1 mars 2014 · 4 474 Inlägg

Sorry..."Nivåreglering" (Self-Levelling Suspension, SLS). Är det med hjälp av "luftbälgar" eller är det inbyggt i dämparna? Man flyttar ju över vissa saker till de nya "coiloversen", alternativt låter saker sitta kvar...Ponera att det sitter SLS luftbälgar under fjädrarna, då spelar det ingen roll hur mycket du skruvar de i "bott", SLS kommer ställa in "rätt" höjd, igen....

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
GolfPowwwer
1 mars 2014 · 93 Inlägg

dawwe skrev:
Sorry..."Nivåreglering" (Self-Levelling Suspension, SLS). Är det med hjälp av "luftbälgar" eller är det inbyggt i dämparna? Man flyttar ju över vissa saker till de nya "coiloversen", alternativt låter saker sitta kvar...Ponera att det sitter SLS luftbälgar under fjädrarna, då spelar det ingen roll hur mycket du skruvar de i "bott", SLS kommer ställa in "rätt" höjd, igen....

Satt ju någon jävla metallklump i fjädertallriken men den flög ju bort smile

Volvo v70 (2000)
Mack Forum- och sitemoderator
1 mars 2014 · 26 149 Inlägg

dawwe skrev:
Sorry..."Nivåreglering" (Self-Levelling Suspension, SLS). Är det med hjälp av "luftbälgar" eller är det inbyggt i dämparna? Man flyttar ju över vissa saker till de nya "coiloversen", alternativt låter saker sitta kvar...Ponera att det sitter SLS luftbälgar under fjädrarna, då spelar det ingen roll hur mycket du skruvar de i "bott", SLS kommer ställa in "rätt" höjd, igen....

Inga luftbälgar. Allt sitter i stötdämparna.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Larschan
1 mars 2014 · 519 Inlägg

Du har väl för breda däck/fälgar så det tar i. ;-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang