4133
Sök

Polo -97 Startar inte. Hjälp

3 Inlägg
3 mars 2014
Trådstartare
Symptom:
Ingen gnista.
Bytt tändspole.
Har ström fram till fördelarlocket. (Fick iaf en sketing när jag tog av kabeln från fördelarlocket och samtidigt satte på "inkontakten" till tändspolen.....tändningen på)

Problemet började när jag felsökte varför kylfläkten inte startar eftersom topplockspackningen har gått på den.
Batteriet är urplockat så jag tog ström från batteriet från annan bil direkt på kontakterna som går till termokontakten. Innan jag hittade termokontakten drog jag ström rakt in i kontakterna på kylvätsketemperatur sensorn. Förmodligen har jag bränt någon givare eller aktiverat startspärren.

Hallgivaren kanske...

När jag maler på starten rör sig inte varvräknaren...borde väl studsa i botten lite grann??

Har en odb2 läsare, men tyvärr inte med rätt interface på verkar det.

Fri fart för ett fritt folk!
15 037 Inlägg
3 mars 2014
inte ovanligt att fördelaren går på dom.  men man kan gissa svårt att veta utan en felsökning. det ger iallfall ledtrådar..  tyvärr på dessa bilar så tänds ingen motorlampa eller någon startspärrs lampa vid sånna fel. iallfall gör inte min 98 och 99:ans Arosa med samma elsystem och mätarhus styrboxar osv

bästa är att felsöka med autocom eller vagcom
så man ser lite realtid oxå

Kör fort så hinner inget hända...

3 Inlägg
3 mars 2014
Trådstartare
Får hem en ny frdelare i morgon eller på onsdag som jag skall testa med.

3 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
Testat den nya fördelaren och locket. Samma resultat.
Ut och mäta med multimeter i morgon. Kan det vara immobilisern som bråkar? Finns det fler säkringar än de som är under ratten?

Fri fart för ett fritt folk!
15 037 Inlägg
5 mars 2014
ingen mening att försöka hitta felet utan att göra en felsökning först..  kan jhu vara exakt vad som helst

Kör fort så hinner inget hända...

Sök