Förmodligen får jag hemma bilen i veckan efter operation "Bakaxel". Tanken är att sedan plocka ihop bilen helt o hållet. När bilen lackades om 2011 gjordes det i delar, dvs dörrar,huv,skärmar mm plockades bort. Passningen är OK, men inte mer, Innan lack var passningen 100%. Min fråga är hur passar man in dörrar, framskärmar, huv mm enklast? Bakluckan passar precis lika bra som innan så den fick firman tillbaka rätt

. Dörrarna passar typ 98%. Iaf planen är denna:
1: Passa in dörren mot bakskärmen, så den stängs "superlätt" o allt är i linje till 100%. Detta tänkte jag göra genom att plocka bort framskärmen, stänga dörren, o sedan lossa skruvarna vid gångjärnen o justera/shimsa efter behov, korrekt att göra så?
2: När dörren sitter 100%, sätter jag dit framskärmen, dvs ser till att att allt är 100% i linje.
3: Steg 1+2 görs om på andra sidan
4: Grill + främre kofångare passas in
5: Huven lyftes på plats o passas in, shimsas vid behov (borde inte behövas, shimsen bör väl läggas under framskärmarna...)
6: Kontroll av spalter på nytt samt ev finjustering.
Nedan ser ni på vilket (felaktigt) sätt dörrarna demonterades, hade varit smartare att dela gångjärnen, 2 bultar o klart...Professionella tips mottages tacksamt!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/82/81291/81291-0dbff38d0bb7c8fc5fed597522dea6c4.jpg]()