5535
Sök

Svetsa i coilovers?

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
Sha!

behöver flytta de nedre fästena på mina coilovers så att dem är lite högtre upp på dämparen. alltså kapa och sen svetsa där gängorna börjar ungefär.

är rädd för att det ska gå åt helvete för är ju olja med tryck och skit i... sad är det någon som testat utan att plocka isär dem? dra en sträng och sen kyla ner dem i kallt vatten och sen fortsätta?

ja, kom med tankar och tips angående detta..

Stil>Funktion

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 mars 2014
Inte ett jättebra idé. Plocka isär eller byt istället, för din egen säkerhet.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

KHRacing
11 mars 2014
posta en bild på DINA coilovers... många har skruvbar/löstagbar underdel

12 086 Inlägg
11 mars 2014
Jag antar att det är till E36an? Och att du menar fästena som man skruvar i navet.
Eftersom svetsen ska hålla upp hela bilen vill man ju gärna ha en schysst genombränna, det vill inte oljan i dina stötdämpare tyvärr.

501 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/846537153_1/TUNING-DIY-font-b-E36-b-font-wholeset-COILOVERS-SHOCK-ABSORBER-HEIGHT-ADJUSTABLE-COILOVERS.jpg

är till e36 ja smile

hur svårt är det att plocka isär? sökte men hittade inga direkt guider..

Stil>Funktion

KHRacing
11 mars 2014
"billigare" variant.. går troligen INTE att plocka isär tyvärr

1 948 Inlägg
12 mars 2014
Tror inte det ska vara några problem att svetsa fast dom, du ska ju inte direkt svetsa flera dm på dämparna.
Det är inget tryck i dom.

Plocka isär dom går säkert, frågan e bara om du får ihop dom wink

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
12 mars 2014
Skulle tro att du kan flytta upp fästet max ~1-2cm innan kolven tar i bulten som håller spindeln.  Sen blir jag nyfiken på varför du behöver flyttat fästet?

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

501 Inlägg
13 mars 2014
Trådstartare
Dämparen bottnar, topplagringen är så smal jag kan göra och cambern ställd max. Då vill jag sänka en bra bit till.. så vette fan hur jag ska göra faktiskt.

Det bästa skulle nog vara att korta dämparen så att det ej tar i, men vette fan..
Tråkigt att köpa nya när man nyss gjirt det liksom smile

Stil>Funktion

Sök