Hade tänkt byta till träratt i vin van, men får fan i mig inte lös den då sitter så ini blåa helvete. Har slagit på baksidan av ratten, slitit tills armarna nästan gick av, knackat med don i mitten av rattstången men i helvete att den släpper. Någon som har tips eller vet hur man annars ska göra? Förutom att såga sönder hela skiten?
Det är inte så att man måste ha i nyckeln och vrida till första läget för att den ska släppa?
Exakt på min cadillac så fick jag lossa muttern sen ta stämjärn eller vad det heter för att ta loss den och skära den orginal navet på ratten . Sedan trixa till o borra hål för nya ratten är inte jätte lätt o byta ratt på gamla bilar . På min tog det nästan än dag för att hitta än bra lösning haha
Näe, verkar nästan som man måste vara raketforskare eller body-builder för att få lös den, när jag böt på min silverado var de hur enkelt som helt. Men tack för tipsen iallafall får prova jävlas lite till och se ifall den viker ner sig så man går vinnande ur striden, eller om den helt enkelt får sitta kvar och se allmänt ful ut