3338
Sök

Byta ratt cheva van

32 Inlägg
19 mars 2014
Trådstartare
Hade tänkt byta till träratt i vin van, men får fan i mig inte lös den då sitter så ini blåa helvete. Har slagit på baksidan av ratten, slitit tills armarna nästan gick av, knackat med don i mitten av rattstången men i helvete att den släpper. Någon som har tips eller vet hur man annars ska göra? Förutom att såga sönder hela skiten?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
22 mars 2014
Riktig rattavdragare... De kan sitta utav helvete!

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
22 mars 2014
Det är inte så att man måste ha i nyckeln och vrida till första läget för att den ska släppa?

"My drinkingteam has a racingproblem"

Offroad Racing
3 123 Inlägg
22 mars 2014
Jag byggde en avdragare när jag bytte på blazern, den satt vidrigt hårt...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Cadillac_The_King
23 mars 2014
REG-SKYLTEN skrev:
Det är inte så att man måste ha i nyckeln och vrida till första läget för att den ska släppa?

Exakt på min cadillac så fick jag lossa muttern sen ta stämjärn eller vad det heter för att ta loss den och skära den orginal navet på ratten . Sedan trixa till o borra hål för nya ratten är inte jätte lätt o byta ratt på gamla bilar . På min tog det nästan än dag för att hitta än bra lösning haha

32 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
Näe, verkar nästan som man måste vara raketforskare eller body-builder för att få lös den, när jag böt på min silverado var de hur enkelt som helt. Men tack för tipsen iallafall smile får prova jävlas lite till och se ifall den viker ner sig så man går vinnande ur striden, eller om den helt enkelt får sitta kvar och se allmänt ful ut wink

Sök