2513
Sök

Volvo 950T5-94 - Tomgångsmotor vibrerar efter man satt på tändningen/kört samt efteråt

154 Inlägg
22 mars 2014
Trådstartare
Hej. Får ursäkta för en halvt luddig rubrik. Men grejen är den att när jag sätter på tändningen så börjar det vibrera/dåna lite svagt av tomgångsmotorn vilket låter ändå inifrån kupén. Ska det vara så?

För att vara allt mer tydlig så kan man rättare sagt säga att slangen som går in i tomgångsmotorn(inte elkabeln) vibrerar och dånar. Värt att tillägga är ju att bilen har stått under vintern.

Någon som vet?

Mvh Philip

Volvo 850 T5 -94

8 282 Inlägg
23 mars 2014
Det är inget att bry sig i. Den gör så ett tag innan den slås av.

154 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Det är inget att bry sig i. Den gör så ett tag innan den slås av.

Ok. Tack!

Volvo 850 T5 -94

154 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
En fråga till bara, snabbt.

Jo, alltså om jag kopplar ur elkabeln ur tomgångsmotorn så varvar bilen supersnabbt, men blir då dålig på tomgången(Logiskt nog). Hur kan den komma upp i varv så märkbart mycket snabbare om man har tomgångsmotorn urkopplad, och är det möjligt att få den att varva så bra genom en rengöring av någonting?

Volvo 850 T5 -94

8 282 Inlägg
23 mars 2014
Prova att göra ren spjället på insuget. Det samlas mycket gegga på själva klaffen och röret runt den och att göra rent där kan vara något att prova.

154 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Prova att göra ren spjället på insuget. Det samlas mycket gegga på själva klaffen och röret runt den och att göra rent där kan vara något att prova.

Jag ska göra det när jag har tid. Tack för tipset.

Volvo 850 T5 -94

Sök