2612
Sök

Volvo 740 16v går dåligt, misständer och dör

103 Inlägg
23 mars 2014
Trådstartare
hej har som sagt en volvo 740 16v som går väldigt dåligt. allt började på motorvägen efter att jag åkt till stockholm fram och tillbaka från gävle. kände ett ryck i bilen sen gick de nån kilometer då kände jag de igen sen vart de 2 st direkt efter varandra trodde först att de började bli soppa torsk för trippmätaren va på dom miltalen att de skulle kunna vara de. stanna och tankade men vart inge bättre. när jag kom hem till stan så rök bilen och misstände så pass mycket att de knappt gick att köra. tog bort fördelarlocket och tittade då va de lite olja där så gjorde rent de och bilen gick bra igen, typ 5 kilometer (sammanlagt) sen började den rycka och misstända igen. gjorde då samma sak utan skillnad. varvräknaren lever sitt egna liv när de går dåligt, kör man bilen på starten kan varvräknaren åka upp sen ner i botten, lika dant när man kör och den börjar misstända och då så flaksar varvräknaren upp och ner.

någon som har en anning om vad de kan vara för fel. har provat byta tändspole och felkoderna säger ingenting.

Sök