2849
Sök

Bromsolje läckage vänster bak - VW Polo 1,6 - 98

4 Inlägg
29 mars 2014
Trådstartare
För att göra en lång historia kort. Allt började för några månader sedan när jag märkte att bromspedalen helt plötsligt började kännas svampig och tog betydligt längre ner än vanligt. Lämnade då in bilen och de bytte då klossar fram (har trummor bak), bytte nipplar och luftade systemet. Allt var fint men efter en vecka så upprepades samma historia igen och bilen lämnade sin. Dom luftade bromsarna och det blev bra igen. Dock upprepades samma sak igen efter ytterligare en vecka. Luftning och alt blev bra.

Idag blev dock en skräckupplevelse när pedalen helt plötsligt gick i botten. Som tur var så befanns jag mig på ett ställe som gjorde att jag kunde få stopp på bilen utan någon olycka. Börjar bli riktigt trött på detta nu och börjar bli tveksam till att lämna in bilen till samma firma igen.

Eftersom jag tidigare inte sett något extern läckage så trodde vi att det var huvudbromscylindern så denna inköptes idag. Naturligtvis så fann jag en stor pöl med bromsolja vid vänster bakdäck när jag kom hem ikväll. Vad tror ni, lastavkännande ventil?

Bilen är alltså en VW Polo -99 1,6 med trumbromsar bak.

http://i57.tinypic.com/33p68gz.jpg
Senast redigerat av Dannny (29 mars 2014)

4 563 Inlägg
29 mars 2014
tror nästan mer på avrostat bromsrör,men är väl bara att krypa under o kolla

Sök