Jafan, en lyft i ett sånt läge är guld värt. När jag var nere på Jönköping Bildemo i påskas o skulle plocka av ett system så fick jag inte heller loss bultarna. Tröstlöst, trots en jävla massa WD40. Det du kan göra, fast jag vet ärligt talat inte om det gör någon skillnad, är att så ofta du kan dra på mer WD40 och försöka rubba lite efter ett tag, tillslut bör det ju släppa kan man tycka.
Om du kommer åt clipsen utan att plocka loss baken: kör för tusan! Inte säkert att det går så mycket snabbare men ju mindre åverkan på bilen desto bättre såklart.
Jag har ingen värmesköld alls till mitt blivande avgas faktiskt och jag tror inte det är helt nödvändigt med våra mindre motorer. Man ska aldrig säga aldrig förstås, det kan vid en längre körning vara bra att hålla koll så inget sker men samtidigt kan jag inte se vad som skulle kunna hända. Så rakt av, nej, det är inget jag planerar att sätta dit i första taget iallafall.
Gummi köpte jag däremot, första bästa Mekonomen (Biltema har såklart också), kostade väl ett gäng tior men den MÅSTE du ju ha om du nu inte tänkt svetsa fast upphängningen men det är nog inte så smart att ha det stumt på en sådan i övrigt lång och rörlig del.
Har du koll på hur stort ditt nuvarande avgassystem är och det nya? Mitt originalsystem är på 2" medan det från T5 är 2.5", eftersom jag inte har en turbo i min bil (vilket din diesel bör ha?) så kan effekten bli negativ av avgasbyte. Därför väljer jag att bara skarva på slutburken med piporna. Det har med tryck hit och dit att göra, mer än så vet jag inte men det jag fick förklarat för mig lät väldigt logiskt. Alltså bör det spontant inte vara några problem för dig om måtten är desamma rakt igenom, nytt som gammalt. Fast samtidigt, vad vet jag, haha!
