Motorkåpa och ljudbyggeDå var motorkåpan moddad, målad och monterad! Bestämde mig för att bygga om lite i bagagerummet. Men det kommer vi till senare i inlägget!
Motorkåpan kommer från Audi TTS, samma motor som min fast 2" insug från fabrik. Där av Audi-ringar..
Audiringarna plockas väck, gjutningen i plasten fylls och "försvinner", i alla fall visuellt.
Motorkåpan i standardutförande
Motorkåpan monterad i standardutförande
Motorkåpan plockas isär.
Moddad, lackad och monterad tillsammans med R8 olja, kylvätska samt svart spolarvätskelock.
Bättre bild på motorkåpa samt de nya locken.![https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131634/131634-8b60038b9f6eaa4363e230de489277de.jpg]()
Bestämde mig för att bygga om lite i bagagerummet.
Volkswagen har original kört med ett så kallat förhöjt lastrumsgolv i en del Golf-modeller, detta används antingen vid 4Motion t.e.x Golf R eller i "vanliga" Golf som har ett "fullsize" reservhjul. Detta får man genom original former av skumplast som finns att beställa hos din VAG-återförsäljare. I min GTI ligger det original ett så kallat platssparande reservhjul, vilket är kanon eftersom det möjliggör ett större lastrum (detta är det vanligaste alternativet).
Tomt lastrum med MDF-platta att fästa slutsteg på. Verktygssatsen ligger kvar inunder, plattan är bara monterad med 4 bitar dubbelhäftande tejp. sorry för att bilden är roterad 90 grader.
Skumplasten och kablarna på sin plats, notera det exceptionella utrymmet för varningstriangeln!
Baslåda och lastrumsgolv på sin plats!
I det nya lastrumsgolvet är det gjort som en liten lucka i bakkant, perfekt!![https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131634/131634-07ec2b6f2520c8fff350d2adaac581b4.jpg]()
Tanken med bygget är inte att man ska stå med öppen bagagelucka och "showa" på bilträffar, därför är inte plattan klädd i tyg eller plexiglas monterat i golvet

Dock så finns det en nackdel om man plockar väck reservhjulet, original vilar nämligen golvet på reservhjulet och verktygssatsen som ligger i baljan. Men där är det bara luft just nu. Det betyder att om jag lastar något tyngre i mitten så sviktar golvet, därför ska jag förstärka med en lite tunnare plywoodskiva, men det kommer senare.
Funderingar, tankar & idéer mottages tacksamt!Mvh, Fredde