2196
Sök

Tillverka egen frontläpp. vilket material för att tåla ta en massa skit?

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
11 april 2014
Trådstartare
Sha!

tankarna går kring att göra en egen liten frontläpp till min e36. den kommer ligga väldigt nära backen och kommer ta hur mycket skit som helst.

hur skulle detta vara genomförbart? något matterial som är att föreslå?

blir väl troligtvis att göra en mall av typ skumgummi och sen lägga material över det sen eller liknande.

glasfiber lär väl spricka väldigt lätt?

kom med idéer smile MVH

Stil>Funktion

1 861 Inlägg
11 april 2014
Problemet är ju att något kommer ge vika ger inte den vika ger fästena vika och ah så fortsätter det ju... big_smile

329 Inlägg
501 Inlägg
11 april 2014
Trådstartare
Dr_struts skrev:
Problemet är ju att något kommer ge vika ger inte den vika ger fästena vika och ah så fortsätter det ju... big_smile

ja jo.. #lowlifeisharsh wink nä men tanken är väl att jämna ut det lite då e36 är så mycket högre i fram än tex sidokjolarna wink ska nog gå att bara typ skruva några skruvar under som gör att det kan böjja sig ganska mycket wink så det fixar jag smile

Demmpa skrev:
plastidippa skumgummi!

njaaa... känns lite budget och så fort jag kommer ut på asfalten och det skrapar lite så lär det inte vara allt för fint..

Stil>Funktion

1 861 Inlägg
11 april 2014
Kör på en glasfiberläpp som är skummfyld sen så fäster du den med gummiband uppåt så den bara sjunker in/bak när det tar i?

501 Inlägg
11 april 2014
Trådstartare
blir väl något liknande typ wink

men frågan är om man kan typ smälta svart abs-plast och forma som en riktig läpp? borde ju fungera bäst av allt.. har en gammal framspoiler till e36 i svart plast smile

kan man inte göra en skumgummiform och sen typ lägga glasfiber över det så det blir en form och sen typ fylla den med smält abs-plast? smile

lär bli krångligt men men..

Stil>Funktion

1 861 Inlägg
11 april 2014
Det blir nog FETT krångligt men jag skulle satsa på en väldigt mjuk upphängning som kan röra sig ^^

501 Inlägg
11 april 2014
Trådstartare
ja det är klart att det blir smile men måste ju ändå ha någoit som kan ta i lite utan att spricka helt..

har listat ut lite system som rör fjädrar så kommer sitta fint men när det tar i ganska rejält så ska det röra sig men behöver ändå något som tål lite skit så att säga wink

Stil>Funktion

9 Inlägg
11 april 2014
Har ett litet tips om du vill ha en läpp som tål mycket

Ezlip.com

Har inte själv provat den, läste på annat forum att folk rekommenderade den

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
12 april 2014
I ditt fall hade jag nog kört på typ detta : http://bit.ly/1etxUrH
Lätt att peta dit, du kan skära till både avsluten och forma den efter din front, plus att den flyttar lite på sig om du hittar skit på vägen smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

501 Inlägg
12 april 2014
Trådstartare
kommer behöva något mycket högre så att säga smile kommer inte göra någon skillnad mot hur läppen ser ut idag.. annars hade det varit ett alternativ.. är ju dock skumgummi så slits väl jävligt fort och ser förbannat fult ut..

hittade något på youtube som hette typ "rihno lip" som är något liknande men lite hårdare yikes får kolla upp det..

Stil>Funktion

Voodoo
1 444 Inlägg
12 april 2014
far till nån butik som säljer garage portar och  fråga efter nån sorts garageports försegling i gummi

Sök typ Front lip Diy

https://www.google.se/search?q=Front+li … p;bih=1070

tänkte sj  köra på denna typ på audin men då hittade jag Seat cupra läppen som var svin billig ny så de blev den ist tongue
Senast redigerat av Stripz (12 april 2014)

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Sök