Andez skrev:
Har tittat lite noggrannare på blocket nu och har konstaterat att dem bilar som finns i prisklassen 40-80k -08 eller nyare, diesel och som inte är allt för små för mig är.
Skoda Fabia combi
VW Golf
Audi A3
Kia Ceed
Skoda Octavia
Hyundai I30
Renault Megane
VW Passat
Fabian är ju minst och borde väl dra minst? Jag kör idag en Leasad A1:a och fabian är ju i stort sätt samma bil? men finns som kombi och lastar ganska braför sin storlek.
I golfklassen har jag mindre koll vet inte heller hur körkomforten i t.ex. I30 och Kia är för mig som är lång? (ca 190cm) har testat lite olika bilar för 2 år sedan innan jag leasade min A1:a och har för mig att meganen kunde jag sitta skapligt i men har för mig att kian var något mindre?
och slutligen Passaten är störst men går den att köra så pass snålt som 0,5 eller lägre? kanske till och med är så att det går att hitta en A4 för ca 70-80k men är dem snålare idag än dem var för ca 10 år sedan? min svärfar hade en A4 -00 1,9 TDI underbaraste bilen jag kört och den var nästan nere och snuddade på 0,5 vid långkörning men som sagt har dem blivit mycket snålare sen dess?
Har valt bort dem modeller där det bara finns enstaka bilar samt citroen och peugot då jag har dåliga erfarenheter av dem bilarna. har även valt bort dem bilarna jag helt säkert vet inte kommer under 0,5 så som volvo...
står sig även i detta sällskap Meganen bra? och någon som vet om det är någon större skillnad mellan årsmodellerna -08 till -11 på dessa olika modeller?
angående detta med att meganen kan ha problem att stå ute så har jag Kallgarage och parkering ute och på båda platserna finns ju risken att den skulle kunna få dem problemen finns det något man kan göra för att slippa dem eller är det bara gilla läget?