12768
Sök

760 nått o ha? :P

1 839 Inlägg
21 april 2014
Trådstartare
Såg en fin 760 på blocket för några dagar sedan och blev fundersam på om de e nått o ha eller om de bara är skit tongue
Har hört att de är törstiga och får motorras (6an) rätt ofta men att turbo fyran är rätt så go'? tongue

Någon som har lite erfarenheter kring detta? smile

Lastbilsmekaniker
5 298 Inlägg
21 april 2014
Jiiimmie skrev:
Såg en fin 760 på blocket för några dagar sedan och blev fundersam på om de e nått o ha eller om de bara är skit tongue
Har hört att de är törstiga och får motorras (6an) rätt ofta men att turbo fyran är rätt så go'? tongue

Törstiga är dom, och sköter man så den inte kokar så är det fina motorer:).

1 839 Inlägg
21 april 2014
Trådstartare
volvoqq skrev:
Jiiimmie skrev:

okey, har fått höra att de inte är speciellt bra men har inte sett någon eller kört någon själv så vettefan hur de e ^^

Lastbilsmekaniker
5 298 Inlägg
21 april 2014
Jiiimmie skrev:
volvoqq skrev:
Jiiimmie skrev:

okey, har fått höra att de inte är speciellt bra men har inte sett någon eller kört någon själv så vettefan hur de e ^^

Jag har bytt motor på en och den motorn jag satte i gick gött:).

1 658 Inlägg
21 april 2014
760 är törstiga ja, men inte mycket värre än övriga 700 serien. Motorerna är riktiga pärlor bara dom är skötta, går riktigt mjukt och fint och har skönt bottenvrid. Är den fin och det känns rätt så slå till tycker jag smile

1 839 Inlägg
21 april 2014
Trådstartare
ska se om de är något o ha innan jag bestämmer mig tongue men tack för era åsikter smile

227 Inlägg
21 april 2014
6an är skit så skaffa en med turbo 4

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
21 april 2014
Allt handlar ju om vad det är för pris på den, Min 760 med PRV motorn gick som rena drömmen. Så länge dom sköts  håller dom bra smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

1 839 Inlägg
21 april 2014
Trådstartare
ca 8000kr skulle han ha för den. tongue men får se kanske blir en vanlig 740 igen smile eller 745a ^^

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
21 april 2014
Välj i så fall ett exemplar från 1988 eller färskare då dessa dels är bekvämare (multilänkbakaxel istället för stel), samt att motorerna är lite pålitligare.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

1 839 Inlägg
21 april 2014
Trådstartare
är det någon större skillnad på stel o multibakaxel? tongue i komfort dvs. vet ju inte så mycket om multi men kan tänka mig att det inte slår så hårt när man kör i en grop eller så tongue

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
21 april 2014
Den delade bakaxeln ska vara riktigt bra och pålitlig driftsmässigt, om man jämför med samtida bilar vad jag förstår.. Sedan vet jag inte om man upplever så stor skillnad komfortmässigt sett om man inte kör inspirerat efter sämre vägar. Pervosexan satt ju i både Renault och Peugeot, utöver volvo, och fungerar väl bara de sköts som de ska. Tidiga årsmodeller hade problem med att fodren sjönk, men det blev bättre efter -89 har jag för mej.
Senast redigerat av PHrnfeldt (21 april 2014)

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

1 658 Inlägg
21 april 2014
Det är lätt att avfärda 6:orna som skit utan att egentligen veta vad man pratar om, servas dom så går dom inte sönder. Ambulansen hade t.ex PRV 6 i ett antal år utan problem och med miltal upp emot 70000mil.

Ska man dra andra preferenser så har den faktiskt vunnit Lemans bland annat. Den skulle också kunna vara ett kul trimprojekt då det är smidd botten orginal. I renault mulsanne så satt det 24V toppar och turbo på samma maskin . o.s.v.

1 839 Inlägg
21 april 2014
Trådstartare
de låter ändå som de håller lika länge som en vanlig gl motor tongue fan blir sugen på en 6a ändå, lite häftigt o ha ju tongue

Kan inte bli värre än skit....
411 Inlägg
21 april 2014
Jag har en 760 från 88 då den nya fronten och nyare generationen V6a kom och jag ser inga nackdelar med den förutom att den är törstig, men det vägs upp när man känner komforten i den wink Och allt krom som finns på dem är en fröjd för ögat varje gång man ser dem tongue

Det Går!!!

1 658 Inlägg
21 april 2014
Jiiimmie skrev:
de låter ändå som de håller lika länge som en vanlig gl motor tongue fan blir sugen på en 6a ändå, lite häftigt o ha ju tongue

Ja det gör den smile Men man ska inte serva den som en vanlig B230! tongue Den här kräver service för att må bra, en B230 kan man göra lite hur man vill med den går ändå tongue

Vettemannen
21 april 2014
Jiiimmie skrev:

Jag har en 765 -90 med V6:an. Var det V6:an du menade? Dom går fint på alla sätt och vis men det är väldigt dyra delar till dom. Ett exempel: startmotor bytte jag för några år sedan och den gick på 2500-3000 kr mot c:a 800 för en vanlig 740-variant. Men mycket är ju samma som 740 dock.

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (21 april 2014)

1 839 Inlägg
21 april 2014
Trådstartare
Munkis skrev:
Jiiimmie skrev:

Ja det gör den smile Men man ska inte serva den som en vanlig B230! tongue Den här kräver service för att må bra, en B230 kan man göra lite hur man vill med den går ändå tongue

haha jojo de vet jag, men har servat alla bilar jag ägt rätt bra, det är väl bara den jag har nu som jag slarvat lite med xD men annars ahr de vart ordentligt smile

1 839 Inlägg
21 april 2014
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Jiiimmie skrev:

Jag har en 765 -90 med V6:an. Var det V6:an du menade? Dom går fint på alla sätt och vis men det är väldigt dyra delar till dom. Ett exempel: startmotor bytte jag för några år sedan och den gick på 2500-3000 kr mot c:a 800 för en vanlig 740-variant. Men mycket är ju samma som 740 dock.

/Benny

mjo det är väl ungefär samma som med 960 modellerna att det är dyrare. Men ja både 6an och turbo4an smile

Vettemannen
21 april 2014
Jiiimmie skrev:
Vettemannen skrev:
Jiiimmie skrev:

/Benny

mjo det är väl ungefär samma som med 960 modellerna att det är dyrare. Men ja både 6an och turbo4an smile

Jag tror nog mer på 960 med rak 6:a istället.

/Benny

Sök