Har möjlighet att ta över en Toyota Hiace -80 , -81
Den är körd just under 200 000 km . 2,2 liters diesel .
Den är likadan som den Toyota Hiace som användes i Filmen " Varning för Jönsson ligan " då de rånade juveler ur skåpbilen med bussen vid bron som öppnades för båten med flaggstång , men den är ljusare blå
Har kollat på nätet efter reservdelar och dylikt är inte så mycket att hurra för , vilket får mig att tveka om jag skall ta den eller inte .
Avgas systemet skall bytas för de föll av för 2 år sedan så då måste jag bygga ihop ett eget system då de inte finns färdiga delar att köpa .
Bak luckan behöver säkert bytas till en ny för den är inte rak mera , någon olycka som fått den lite vriden så går inte att stänga så lätt , måste ha någon speciell teknik för att få fast den

.
Det som lockar mig då igen är att de är kanske 1 gång i året man ser en så gammal Hiace på vägarna , och så är de häftigt med 5 växlars ratt växel
Finns sängar och skåp till den så den går att använda som utflyktsbil .
Så frågan är den är det värt att lägga ner lite pengar på den , har ingen panik för den står kvar i garaget fast jag inte tar den .
En grej som oxå varit på tanken med den är att ta ur motorn och marin konvertera den till fiske båten