2784
Sök

Volvo 740- 88 startar inte alltid.

170 Inlägg
25 april 2014
Trådstartare
Hej.

Förra lördagen vägrade min 740 att starta efter att den stått stilla i 2-3 veckor. Jag körde på starten några gånger och bestämde mig för att ta ut stiften och såg att dom var dränkta i bensin dock bara cylinder 2,3,4 men inte 1an.
Efter att jag blåste dom rent osv så satt jag in dem igen och då startade bilen men dock bara på 3 cylindrar.
Jag startade upp bilen och drog ut en tändkabel var för sig och det visade sig att cylinder 1 inte gick.
Kollade om tändkabeln inte fungerade testade även en annan ifrån min storebrors 740 och då startade den inte heller, så jag kollade gnista och det hade den men det kom inte fram någon bensin eftersom att den inte var dränkt i bensin innan när jag tog ut dem. Tog ut spridare 1 och blåste den rent och helt plötsligt gick den på fyra cylindrar.
Ända fram till idag 25 april har den gått bra den har stått i 2-3 dagar och inte startat den. Idag när jag skulle flytta den startade den direkt men så fick jag kärringstopp haha.. sen skulle jag starta upp den igen men så kom det precis samma problem som förra gången, bara går på starten men inte fan startar skiten.. ibland så går den igång och lägger sig på tomgång sen bara sjunker den och dör.. drog även ut LMM men ändå startar den inte..

Får även felkoder ( uttag 2 ) 2-3-1 (uttag 6) 2-2-4

Tack på förhand!
Senast redigerat av Willmaister740 (25 april 2014)

Gör om, Gör rätt.
Innan Volvo 850 lanserades tillverkade Volvo endast traktorer.
Hellre en kråka i näsan än en skata i sängen.

Sök