6600
Sök

Temp.problem Audi a4 -03

2 030 Inlägg
27 april 2014
Trådstartare
Tjena!
Var ute och skulle på orienteringstävling idag med morsan och hennes bil. På vägen att hämta mig ringde hon och sa att det började pipa utan dess lika och stod "khülmitter" (tror de va så det hette) och vi trodde de var klent med kylarvatten. På hela vägen till tävlingen 5mil så höll sig tempen normal. Vi fyllde på vatten efter tävlingen då det var på min gränsen så nu var nivån bra!
Men på vägen hem när jag körde så började den igen, pep igen och sa samma sak igen.. men då kollade jag tempmätarn och den stog på 110grader(!!!) sedan gick den ner till 90grader igen, och sedan upp lite mot 100 och sedan ner och sen upp till 110 igen. och så höll den på hela vägen hem och var normal temp uppskattningsvis ca halva resan!
Vad kan felet vara?! Jag trodde först de kunde vara termostaten som kärvade så vattnet inte släpptes på när det skulle, men sedan ringde hon sin sambo och han nämnde tempgivarn och nu misstänker jag stark att tempgivarn strular! Var in på mekonomen och frågade då dom har 25% hela helgen, men han i kassan kunde inte svara och verkstaden är lediga.. hmm
Vad tror ni andra? Jag och morsan har bytt bil tillfälligt så jag kan kolla ifall ni ger tips! smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.

Sök