Tjena! är somsagt inte bra att rulla in på besiktning med en sportratt på min volvo 850 som har en airbagratt orginal..Sitter somsagt ett motstånd kopplat till airbagsladden som ska kunna läsa av att den "fungerar" så att resten av säkerhetssystemet är OK.. min fråga är då att, bara installera själva ratten utan att plocka bort motståndet, är nojjig över att den här gamla ratten ska smälla mig i ansiktet, så om jag skippar i att koppla på airbagen, då borde det väl fungera att gå igenom besiktning? srs lampan slockar ju pga motståndet..
Om jag har förstått det hela rätt nu så vill du alltså sätta i originalratt med airbag utan att koppla in airbagen, men du är orolig att den ska utlösa? Då borde den ju vara lika farlig logiskt sett där den ligger nu redan, också oinkopplad? De innehåller inte nitroglycerin direkt.
Styrdatorn i bilen ser ingen skillnad på varken motståndet eller airbagen och det kommer inte heller besiktningen göra så du bör nog gå igenom besiktningen utan problem.
Skillnaden är dock att vid en krock så känner föraren skillnad, men som tur är drabbar det bara personen bakom ratten
Sitter originalratten med airbag där och lampan slocknar som den skall går den igenom ja. Besiktningsmannen går efter lampan. Vore lite bökigt att funktionstesta ballongen
Om jag har förstått det hela rätt nu så vill du alltså sätta i originalratt med airbag utan att koppla in airbagen, men du är orolig att den ska utlösa? Då borde den ju vara lika farlig logiskt sett där den ligger nu redan, också oinkopplad? De innehåller inte nitroglycerin direkt.
Styrdatorn i bilen ser ingen skillnad på varken motståndet eller airbagen och det kommer inte heller besiktningen göra så du bör nog gå igenom besiktningen utan problem.
Skillnaden är dock att vid en krock så känner föraren skillnad, men som tur är drabbar det bara personen bakom ratten
Yess exakt så! ja du har en poäng, är väl bara lite för osäker av mig men kabeln som skall monteras på airbagen har jag ändå inte så får bli som det blir ändå...
ja skillnaden blir enorm! men i och med att så fort bilen är besiktigad så ska sportratten i och smäller det då ja då har jag mig själv att skylla sen när jag måste dricka soppa ur nacken ..
Sitter originalratten med airbag där och lampan slocknar som den skall går den igenom ja. Besiktningsmannen går efter lampan. Vore lite bökigt att funktionstesta ballongen
SrS lampan slocknar efter kanske 15 sec med tändning på.. när jag tänker efter så slår jag mig själv i skallen, har aldrig pillat med orginalrattar förut, heller så vet jag icke hur motståndet ser ut eller hur det är monterat, lyckligtvis så är antagligen motståndet monterat bakom själva navet så jag såg inte skymten utav det när jag plocka bort ratten och installerade orginalratten..
hahaha, det hade blivit en dyr saga hos volvo Skulle låta som tredje världskriget på alla besiktningar hah..